Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

10 ani de reglementare a pietei comunicatiilor electronice

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a prezentat astazi in cadrul conferintei internationale „Inapoi la viitor: urmatorii 10 ani in piata de comunicatii” principalele efecte ale activitatii de reglementare asupra dezvoltarii pietei de comunicatii electronice din Romania la 10 ani de la prima decizie de reglementare emisa de Autoritate.

„Utilizatorii romani platesc astazi unul dintre cele mai mici tarife din Uniunea Europeana la telefonia mobila, 2,2 eurocenti pe minut, de 7 ori mai putin decat in 2003″.

„Acest lucru arata care este efectul reglementarii adecvate asupra dezvoltarii unei piete si a unei societati, in general. De-a lungul acestor 10 ani, reglementarea a redus tarifele de terminare a apelurilor la puncte mobile cu aproape 70% de la 9,72 eurocenti in 2003, la 3,07 eurocenti in 2012, consumul mediu crescand exponential cu 269% in acesti 10 ani. Acest lucru a stimulat concurenta, a stimulat investitiile operatorilor in retele si a functionat in beneficiul utilizatorilor”, a declarat presedintele ANCOM Catalin MARINESCU in deschiderea evenimentului.

Documentul prezentat de ANCOM arata ca piata comunicatiilor electronice din Romania este astazi una dintre cele mai competitive piete de comunicatii la nivelul Uniunii Europene, utilizatorii romani beneficiind de tarife mici, servicii de calitate si rate de penetrare in crestere. Raportul marcheaza cele mai importante evolutii ale pietei in acesti ani, dar si cele mai importante actiuni de reglementare, subliniind faptul ca in acesti 10 ani Autoritatea a actionat sistematic si consecvent pentru promovarea concurentei, maximizarea beneficiilor utilizatorilor si stimularea investitiilor eficiente in infrastructuri, prin mai multe cicluri de analize de piata si de remediere a problemelor concurentiale identificate, prin reglementarea tarifelor unor servicii cheie pentru functionarea competitiva a pietelor, desemnarea furnizorilor de serviciu universal, precum si printr-o serie de interventii simetrice, cum ar fi implementarea portabilitatii numerelor, inchiderea planului national de numerotatie, adoptarea de masuri dedicate informarii si protejarii intereselor utilizatorilor finali.

Telefonia mobila s-a raspandit rapid in Romania si a avut cresteri spectaculoase, atat in ceea ce priveste numarul de utilizatori, care a inregistrat o crestere cu 257% din 2003 pana in 2011, cat si in ceea ce priveste traficul de voce mediu lunar realizat de un utilizator, care a crescut de la 56 minute in 2003 la 205 minute in 2011.

Desi numarul de linii de telefonie fixa a crescut cu 7% intre 2003-2011, traficul total de voce a scazut cu 32%, datorita scaderii traficului catre retele fixe, ceea ce a condus la scaderea traficului de voce realizat in medie lunar de la o linie de telefonie fixa la 106 minute in 2011, comparativ cu 170 minute efectuate in medie lunar in 2003.

Implementarea portabilitatii numerelor in 2008 a contribuit la cresterea libertatii de alegere a utilizatorilor finali, pana in prezent fiind portate peste 580 de mii de numere de telefonie mobila si peste 280 de mii de numere de telefonie fixa.

Serviciile de acces la internet au cunoscut o crestere continua in acesti 10 ani, numarul conexiunilor (fixe sau mobile) ajungand la 10,8 milioane la sfarsitul lui 2011, de la 0,2 milioane in 2003.

In ceea ce priveste internetul fix, Romania ocupa la inceputul anului 2012 primul loc in Europa in ceea ce priveste ponderea conexiunilor foarte rapide, de cel putin 30 Mbps, aceasta fiind de aproximativ 45% din totalul conexiunilor fixe (3,3 milioane).

Introducerea noilor tehnologii a modificat structura conexiunilor active de acces mobil la internet, in 2011 peste 3 milioane conexiuni fiind realizate prin 3G, 3G+, EV-DO. In prezent, cea mai ridicata viteza disponibila pentru accesul mobil la internet este de 43,2 Mbps, in timp ce in anul 2003 cea mai avansata tehnologie mobila era CDMA, avand o viteza maxima de 153 kbps.

Numarul total de abonati la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale s-a dublat in aceasta perioada, de la 2,7 milioane abonati in 2003 la 5,7 milioane abonati la sfarsitul lui 2011, in special pe fondul aparitiei tehnologiei DTH (care a atras 2,1 milioane abonati pana la 31 decembrie 2011, cu preponderenta din mediul rural, unde dezvoltarea retelelor de cablu este mai costisitoare).

Tot astazi, Autoritatea a lansat si o aplicatie care permite utilizatorului sa introduca date despre actualul nivel al consumului sau de servicii de telefonie mobila, returnandu-i costul la care ar fi achizitionat aceleasi servicii in urma cu 10 ani. Aplicatia poate fi accesata aici si poate fi preluata pe alte site-uri prin inserarea unui cod disponibil aici.

Reply