Facebook incearca sa ajunga la un acord cu operatorii de telefonie mobila pentru ca accesul pe aplicatia pentru smartphone sa fie gratuita, sau taxata la un pret special.
Directorul general al Vodafone, Vittorio Colao, a declarat ca a fost contact de catre directorul executiv de operatiuni al Facebook, Sheryl Sandberg, in legatura cu facilitarea accesului la reteaua de socializare pentru clientii operatorului de telefonie mobila aflati in statele cu economii emergente.
Aceasta miscare a Facebook face parte din strategia de extindere catre pietele emergente, avand in vedere potentialul redus de crestere din Statele Unite si Europa de Vest, unde piata a ajuns la saturatie. Unul dintre principalele obstacole intalnite in zona statelor emergente este costul ridicat al abonamentelor de internet mobil care ii obliga pe utilizatori sa fie atenti la volumul traficului de date folosit.
Desi Vodafone a refuzat aceasta oferta momentan, negasind niciun beneficiu in aceasta propunere, Facebook a incheiat deja acorduri cu o parte din operatorii care functioneaza in tari emergente si care au acceptat sa ofere acces gratuit la aplicatii si la site-ul pentru mobil al Facebook pentru perioade promotionale de pana la sase luni. Operatorii sunt motivati de posibilitatea de a atrage clienti noi si de a creste gradul de utilizare a serviciilor de date pe termen lung.
Facebook a incheiat un astfel de acord si in Statele Unite, cu GoSmart, care ofera servicii preplatite in reteaua T-Mobile.
Mark Zuckerberg a lansat anul trecut o fundatie care urmareste extinderea infrastructurii de internet in tarile sarace.