Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

Accesul la infrastructura fixa – de ce ANCOM a luat (totusi) decizia corecta!

ANCOM a adoptat Decizia care clarifica accesul la infrastructura de comunicatii electronice, dupa un proces de consultare care a inceput in luna august si s-a incheiat dupa Consiliul Consultativ din data de 12 noiembrie 2015.

De fapt, termenul “clarifica” nu este cel mai indicat, deoarece Decizia practic identifica piata corespunzatoare serviciilor de acces la elemente de infrastructura, insa nu identifica niciun operator ca avand putere semnificativa pe aceasta piata, deci nu intervine cu nicio reglementare, lasand impresia ca aceasta piata este complet concurentiala.

Cu exceptia furnizorilor de retele care au deja dezvoltata o infrastructura destul de extinsa si care, bineinteles, nu si-ar dori accesul unui alt furnizor la reteaua proprie, ceilalti furnizori de retele si servicii de comunicatii electronice sunt de parare ca Autoritatea de reglementare ar fi trebuit sa intervina, existand cateva motive intemeiate in acest sens, cum ar fi faptul ca in nu mai putin de o treime din localitatile din Romania nu exista decat un singur furnizor, iar pe de alta parte, existenta unui furnizor, si anume RCS&RDS, care detine 53% din piata comunicatiilor fixe pe segmentul retail la nivel national, cu toate in Romania exista in total peste 700 de furnizori!

Desigur, nu se poate stabili daca o piata este sau nu concurentiala luand in considerare numai cotele de piata ale agentilor economici specifici, insa ANCOM nu spune nimic in analiza sa care sunt actiunile pe care le va intreprinde pentru incurajarea concurentei in localitatile sau ariile geografice unde exista un singur furnizor sau in care, chiar daca exista doi sau mai multi furnizori, acestia isi impart anumite zone, astfel incat accesul unui alt furnizor in aceste localitati/arii geografice este aproape imposbil in momentul de fata.

Totusi, decizia ANCOM de a nu reglementa accesul la retelele fixe reprezinta o solutie corecta din motivele pe care le vom prezenta in cele ce urmeaza

Reglementarea accesului la retelele fixe presupune identificarea unuia sau mai multi furnizori care au o putere semnificativa si impunerea de obligatii, inclusiv plafonarea tarifelor de wholesale, astfel incat alti furnizori sa poata avea acces la potentiali clienti utilizand infrastructura furnizorului dominant.

Chiar daca aceasta masura ar fi benefica la prima vedere pentru multi dintre furnizorii de dimenisuni reduse care nu-si permit sa-si construiasca propria retea, cei mai importanti beneficiari ai unei astfel de reglementari ar fi fost de fapt Orange si Vodafone, adica tocmai cei mai mari furnizori de comunicatii electronice din Romania, care si-au exprimat deschis intentia de a avea acces la retelele fixe, si care in acest fel si-ar fi consolidat pozitia de lideri incontestabili ai pietei (avand in vedere ca Telekom si Telekom Mobile sunt totusi doua entitati juridice distincte), aspect ce ar fi produs dezechilibre mai mari ale pietei in comparatie cu beneficiile unei astfel de masuri.

Practic, o asemenea pozitionare a Orange si Vodafone ar fi grabit disparitia unor furnizori de dimensiuni reduse sau ar fi ingreunat situatia altora, mai mult decat o face RCS&RDS singur in acest moment! Cu alte cuvinte, piata nu ar fi impartita in principal intre RCS&RDS si restul, cum se intampla acum, ci, cel mai probabil, intre RCS&RDS, Orange si Vodafone, existand riscul ca cei mai multi dintre cei 700 de furnizori, aici incluzand chiar si UPC, fie sa fie absorbiti de cei 3 de mai sus, fie sa falimenteze. O pozitie oarecum diferita o are Telekom Romania, care, cu toate ca detine o infrastructura extinsa, aceasta nu a fost exploatata la maxima capacitate pana acum nici in scop comercial si nici macar in interes propriu (ceea ce este aproape de neinteles).

Provocarea pentru ANCOM este insa foarte mare. Declarand ca accesul la retelele fixe se va putea face pe baze comerciale, Autoritatea trebuie sa se asigure de acum inainte ca acele conditii comerciale stabilite de furnizorii care detin infrastructura (in principal RCS&RDS) nu sunt abuzive si sa solutioneze cu maxima celeritate aspectele ridicate de furnizorii care doresc acces, inclusiv litigiile care ar putea sa apara, aratand astfel sprijin mai ales pentru furnizorii de dimensiuni reduse care au aratat nu de putine ori ca sunt capabili sa inoveze si sa se dezvolte daca sunt inlaturate preocuparile de supravietuire.

In plus fata de aceste masuri, ANCOM ar trebui sa monitorizeze cu maxima atentie aceasta piata si sa poata interveni in cazul in care va constata chiar si cel mai mic derapaj, chiar inaintea celor 3 ani care reprezinta perioada optima de reanalizare a pietelor. Totodata, ANCOM ar trebui sa tina cont in general in adoptarea deciziilor sale viitoare si de politicile celorlalte institutii ale statului in vederea eliminarii gradului de saracie si a descurajarii migrarii in masa a populatiei din acele localitati care corespund in cea mai mare parte cu localitatile unde nu exista concurenta pe piata de servicii de comunicatii fixe.

Reply