Tesla Semi – primul camion electric

Pe piața camioanelor s-ar putea să apară un nou lider, și anume Tesla. Compania va lansa primul camion electric din lume, care este de-a dreptul impresionant. Elon Musk a prezentat acest camion drept un vehicul capabil să parcurgă 800 de kilometri după o singură încărcare, să transporte 36 de tone de marfă și să atingă 100 km/oră în 20 de secunde cu încărcătură maximă, respectiv 100 km/oră în doar 5 secunde fără încărcătură. Tesla Semi este dotat cu 4 motoare electrice independente, are acumulatori imenși și puternici, iar datorită tehnologiei Tesla MegaChargers, camionul poate să parcurgă 640 de kilometri după

eMAG Black Friday 2017 începe. Iată produsele reduse care te-ar putea interesa

eMAG dă startul celor mai mari reduceri din an. De Black Friday-ul acesta au anunțat reduceri masive și stocuri mai mari, iar printre milioanele de produse reduse s-ar putea ca unele din lista de mai jos să-ți facă cu ochiul. » 1.000 de telefoane Samsung Galaxy S7 de 32 GB la doar 1.499,99 lei; » 500 de Xbox One Slim de 500 GB la 599.99 lei; » 500 de laptopuri Lenovo IdeaPad (2 GB, 500 GB pe hard disk, procesor Intel Celeron N3060, ecran de 15,6 inch) la doar 499,99 lei; » 1.000 de televizoare LED Nei (81 cm, rezoluție

Un film vechi, dar bun

Cauți un film care să te prindă din primele momente, să fie și amuzant și psihologic și dramatic? Avem o propunere pentru voi! Good Will Hunting (1997) aduce pentru voi povestea unui geniu într-un context atipic. Will (Matt Damon) face parte dintr-o gașcă de cartier unde se împrietenește cu Chuckie (Ben Affleck) și, bonus, deține și cu un cazier bogat. Este reținut de mai multe ori, dar de fiecare dată reușește să convingă judecătorul că totul a fost o greșeală și în viitor lucrurile se vor îndrepta… dar o va face? Atunci când acesta era angajat la o facultate pentru

Black Friday 2017 la eMAG – tot ce trebuie să știi

Mai e puțin timp și urmează ziua cu cele mai mari și multe reduceri din an pe site-ul eMAG. Vineri, 17 noiembrie, va fi Black Friday la eMAG, iar cei de la companie s-au pregătit din timp. Tot ei estimează faptul că, în medie, un client va achiziționa 3-4 produse, iar suma totală a produselor vândute pe data de 17 noiembrie va fi de peste 75 de milioane de euro. Reducerile totale vor fi de peste 40 de milioane de euro pentru peste 2 milioane de produse disponibile pe eMAG și comercializate de către aceștia și de către cei peste

Rezultatele Alibaba de Singles Day (Black Friday-ul chinezesc)

Alibaba este cel mai mare site care se ocupă cu vânzarea produselor electronice. Este, ca o comparație, un fel de eMAG al Chinei, însă unul la dimensiunile statului la care se raportează. Astfel încât, dacă eMAG are 2.000 de angajați în cele 4 țări în care activează (România, Bulgaria, Ungaria și Polonia) și se raportează la un public de aproximativ 74 de milioane de locuitori, Alibaba are peste 50.000 de angajați și se raportează la peste 1 miliard 350 de milioane de locuitori. Pe data de 11 noiembrie, adică alaltăieri, a avut loc Singles Day, un fel de BF chinezesc.

Robot cu cetățenie arabă decapitat

În Arabia Saudită numărul de roboți-cetățeni a fost redus la zero, după ce Sophia –robotul, a fost decapitată într-o piață publică din Riyadh.   Sophia, robotul, a fost devenit din ce  în ce mai cunoscută în urma unor declarații privind cetățenia ei. Aceasta urma să fie executată după ce un grup de bărbați furioși au târât-o pe străzi pentru o execuție publică, stabilind încă un nou nivel de ,,progres”. Mulțimea a început să arunce cu pietre în ea, însă după ce au descoperit că exoscheletul din fibră de carbon era mai durabil decât au crezut, au legat un lanț în

Cum se desfășoară Black Friday în România la eMAG, Altex și Flanco

Black Friday a luat amploare la noi nu de foarte mulți ani, iar de atunci a suferit modificări majore din cauza goanei după bani a marilor magazine. Dacă la început Black Friday avea loc în ultima zi de vineri a lunii noiembrie și însemna o zi de reduceri masive, acum Black Friday a luat o mulțime de alte forme: unele magazine au Black Friday în fiecare anotimp (Altex), la altele Black Friday durează aproape o lună (Flanco), iar unele magazine respectă pe jumătate tradiția Black Friday, în sensul că la ele Black Friday durează o singură zi, vinerea, însă nu

Rezultatele magnaților (Google, Amazon, Facebook, Apple și Microsoft) în trimestrul 3 2017

Trimestrul 3 al anului 2017 (care cuprinde lunile iulie, august și septembrie) a fost unul bun pentru toți cei 5 magnați precizați în titlu. A fost foarte profitabil pentru Apple și Facebook, gigantul din urmă având o creștere a profitului cu 79%, iar pentru Amazon a reprezentat o creștere a vânzărilor cu o treime față de aceeași perioadă a anului trecut. Odată cu achiziția Whole Foods, Amazon și-a crescut numărul de angajați cu 77%, iar în al 4-lea trimestru presimt că va avea un profit masiv, mai ales datorită sărbătorilor de iarnă. În polul opus, Facebook se confruntă cu o

Tesla a pierdut în ultimul trimestru aproximativ 671 milioane de dolari

Cred că foarte mulți dintre voi ați auzit în ultimii ani o mulțime de știri în legătură cu Elon Musk și realizările companiei acestuia – Tesla. Compania a avut o perioadă foarte bună de-a lungul timpului, a avut o mulțime de realizări notabile și a avut un profit impresionant. Însă lucrurile nu pot merge bine pentru totdeauna. Companiei i-a mers foarte prost în ultimul trimestru și a avut o pierdere de 671 de milioane de dolari, iar lucrurile rele pentru Tesla nu se opresc aici. Deși compania a promis că până la sfârșitul acestui an va ajunge să producă 5000

Accesul la infrastructura fixa – de ce ANCOM a luat (totusi) decizia corecta!

ANCOM a adoptat Decizia care clarifica accesul la infrastructura de comunicatii electronice, dupa un proces de consultare care a inceput in luna august si s-a incheiat dupa Consiliul Consultativ din data de 12 noiembrie 2015.

De fapt, termenul “clarifica” nu este cel mai indicat, deoarece Decizia practic identifica piata corespunzatoare serviciilor de acces la elemente de infrastructura, insa nu identifica niciun operator ca avand putere semnificativa pe aceasta piata, deci nu intervine cu nicio reglementare, lasand impresia ca aceasta piata este complet concurentiala.

Cu exceptia furnizorilor de retele care au deja dezvoltata o infrastructura destul de extinsa si care, bineinteles, nu si-ar dori accesul unui alt furnizor la reteaua proprie, ceilalti furnizori de retele si servicii de comunicatii electronice sunt de parare ca Autoritatea de reglementare ar fi trebuit sa intervina, existand cateva motive intemeiate in acest sens, cum ar fi faptul ca in nu mai putin de o treime din localitatile din Romania nu exista decat un singur furnizor, iar pe de alta parte, existenta unui furnizor, si anume RCS&RDS, care detine 53% din piata comunicatiilor fixe pe segmentul retail la nivel national, cu toate in Romania exista in total peste 700 de furnizori!

Desigur, nu se poate stabili daca o piata este sau nu concurentiala luand in considerare numai cotele de piata ale agentilor economici specifici, insa ANCOM nu spune nimic in analiza sa care sunt actiunile pe care le va intreprinde pentru incurajarea concurentei in localitatile sau ariile geografice unde exista un singur furnizor sau in care, chiar daca exista doi sau mai multi furnizori, acestia isi impart anumite zone, astfel incat accesul unui alt furnizor in aceste localitati/arii geografice este aproape imposbil in momentul de fata.

Totusi, decizia ANCOM de a nu reglementa accesul la retelele fixe reprezinta o solutie corecta din motivele pe care le vom prezenta in cele ce urmeaza

Reglementarea accesului la retelele fixe presupune identificarea unuia sau mai multi furnizori care au o putere semnificativa si impunerea de obligatii, inclusiv plafonarea tarifelor de wholesale, astfel incat alti furnizori sa poata avea acces la potentiali clienti utilizand infrastructura furnizorului dominant.

Chiar daca aceasta masura ar fi benefica la prima vedere pentru multi dintre furnizorii de dimenisuni reduse care nu-si permit sa-si construiasca propria retea, cei mai importanti beneficiari ai unei astfel de reglementari ar fi fost de fapt Orange si Vodafone, adica tocmai cei mai mari furnizori de comunicatii electronice din Romania, care si-au exprimat deschis intentia de a avea acces la retelele fixe, si care in acest fel si-ar fi consolidat pozitia de lideri incontestabili ai pietei (avand in vedere ca Telekom si Telekom Mobile sunt totusi doua entitati juridice distincte), aspect ce ar fi produs dezechilibre mai mari ale pietei in comparatie cu beneficiile unei astfel de masuri.

Practic, o asemenea pozitionare a Orange si Vodafone ar fi grabit disparitia unor furnizori de dimensiuni reduse sau ar fi ingreunat situatia altora, mai mult decat o face RCS&RDS singur in acest moment! Cu alte cuvinte, piata nu ar fi impartita in principal intre RCS&RDS si restul, cum se intampla acum, ci, cel mai probabil, intre RCS&RDS, Orange si Vodafone, existand riscul ca cei mai multi dintre cei 700 de furnizori, aici incluzand chiar si UPC, fie sa fie absorbiti de cei 3 de mai sus, fie sa falimenteze. O pozitie oarecum diferita o are Telekom Romania, care, cu toate ca detine o infrastructura extinsa, aceasta nu a fost exploatata la maxima capacitate pana acum nici in scop comercial si nici macar in interes propriu (ceea ce este aproape de neinteles).

Provocarea pentru ANCOM este insa foarte mare. Declarand ca accesul la retelele fixe se va putea face pe baze comerciale, Autoritatea trebuie sa se asigure de acum inainte ca acele conditii comerciale stabilite de furnizorii care detin infrastructura (in principal RCS&RDS) nu sunt abuzive si sa solutioneze cu maxima celeritate aspectele ridicate de furnizorii care doresc acces, inclusiv litigiile care ar putea sa apara, aratand astfel sprijin mai ales pentru furnizorii de dimensiuni reduse care au aratat nu de putine ori ca sunt capabili sa inoveze si sa se dezvolte daca sunt inlaturate preocuparile de supravietuire.

In plus fata de aceste masuri, ANCOM ar trebui sa monitorizeze cu maxima atentie aceasta piata si sa poata interveni in cazul in care va constata chiar si cel mai mic derapaj, chiar inaintea celor 3 ani care reprezinta perioada optima de reanalizare a pietelor. Totodata, ANCOM ar trebui sa tina cont in general in adoptarea deciziilor sale viitoare si de politicile celorlalte institutii ale statului in vederea eliminarii gradului de saracie si a descurajarii migrarii in masa a populatiei din acele localitati care corespund in cea mai mare parte cu localitatile unde nu exista concurenta pe piata de servicii de comunicatii fixe.

Reply