Orange România va intra pe piața bancară

Pentru a se menține și pentru a avea un profit în creștere, cei de la Orange România își extind business-ul și pe piața bancară. Compania de telecomunicații este implicată în proiecte de servicii financiare în alte părți, iar de pe 6 iulie va începe să ofere servicii bancare clienților din Franța, urmând ca de anul viitor să ofere același tip de servicii și clienților români. Orange va oferi pentru început împrumuturi pe termen scurt – 3, 6, 12 luni, va pune în circulație carduri de credit și va oferi servicii de plăți. Clienții Orange Bank vor putea să realizeze transferuri

Ghost in the Shell – noua barieră tehnologică

Ghost in the Shell a apărut pe marile ecrane la sfârșitul lunii martie, în rolul principal fiind Scarlett Johansson. Filmul s-a bazat pe anime-ul cu același nume, unde o polițistă cyborg  și partenerul ei vânează un misterios și puternic hacker numit Puppet Master. Regizorul anime-ului este  Mamoru Oshii, scenariștii Shirow Masamune și Kazunori Itô. Anime-ul a fost creat de la manga-ul Ghost in the Shell, conceput de către  Masamune Shirow. Acesta a avut un real succes, fiind ulterior tradus și în engleză. Long story short: manga-ul a fost lansat în 1989, cu acțiunea poveștii plasată în 2029, Niihama, Japonia. Povestea

Ce surprize aduce al cincilea film din seria „Pirates of the Caribbean”?

Căpitanul Jack Sparrow și interpretarea de excepție a lui Johnny Depp. Povestea de dragoste care i-a unit pe Will Turner și Elizabeth Swann. Aventurile piraților într-o călătorie până la capătul lumii. Toate aceste detalii au scris istorie în lumea cinematografiei, iar franciza „Pirates of the Caribbean” a devenit un fenomen. Cel de-al cincilea film al iubitei serii se întoarce curând cu o nouă poveste și noi aventuri. Lansarea trailer-ului s-a bucurat de reacții entuziaste, dar a venit și cu surprize neașteptate. Una dintre ele este apariția actriței Keira Knightley, în rolul care i-a adus recunoașterea la nivel mondial Elizabeth Swann.

Vodafone oferă internet gratuit în perioada 15-17 aprilie

Cu prilejul faptului că Vodafone aniversează 20 de ani de existență în țara noastră, compania a început să ofere de la începutul anului internet gratuit de fiecare dată când se ivește o sărbătoare, iar pe lângă asta a dat drumul și la promoții interesante pentru clienți. Dacă de ziua îndrăgostiților, de Dragobete, de 1 și 8 martie au oferit internet gratuit, de Paște era inevitabil ca cei de la Vodafone să nu continue tradiția. Prin urmare, în perioada 15-17 aprilie, toți clienții Vodafone vor beneficia de internet Supernet 4G+ în mod gratuit. Beneficiul s-a activat în dimineața zilei de azi

PLATOURILE DE FILMARE ALE SERIALULUI „OUTLANDER”

      Anul acesta vine cu episoade noi din două producții de succes: „Game of Thrones” și „Outlander”. Fanii așteaptă cu nerăbdare întâlnirea dintre Jon Snow și Daenerys Targaryen și întoarcerea lui Claire în trecutul lui Jamie Fraser. Ce se va întâmpla mai departe, rămâne de văzut. După imaginile cu personajele din „Game of Thrones”, producătorii „Outlander” au pregătit și ei o surpriză oamenilor de acasă.   Starz a făcut oficiale imagini cu noua înfățișare a personajului Jamie Fraiser, din noul sezon. Odată cu pregătirile pentru lansarea trailer-ului la sfârșitul săptămânii, au ajuns la fani și ultimele detalii legate

Utilizatorii Snapchat ajung clienți ai marilor brand-uri

De un an de zile Snapchat încearcă să-i prindă din urmă pe cei doi giganți ai mediului online: Facebook și Google. Cele două platforme au un număr record de reclame plătite ale marilor brand-uri, iar finanțele sunt în creștere de când consumatorii răspund strategiilor de promovare media. Întrebarea este dacă noua aplicație de pe piață reușește să facă același lucru. Pentru a veni în întâmpinarea utilizatorilor consumatori, Snapchat lansează o nouă funcție interactivă între piață și cumpărători. Conform publicației AdWeek, producătorii vor putea ști de acum dacă utilizatorii platformei social media – care intră în contact cu reclamele brand-urilor –

Bal mascat la Opera Națională din București

Bal mascat este o operă în trei acte compusă de Giuseppe Verdi pe baza unui libret de Antonio Somma. Premiera absolută a operei a avut loc la Teatro Apollo din Roma, în ziua de 17 februarie 1859. Opera Națională din București a adus, începând cu data de 8 aprilie a.c., Bal mascat pentru publicul larg. Acestă operă ne introduce în lumea înaltă a Bostonului cu ajutorul dirijorului Marcello Mottadelli, în regia lui Grischa Asagaroff – Germania, cu coregrafia lui Renato Zanella, scenografia lui Luigi Perego – Italia, lighting design-ul lui Gigi Saccomandi – Italia și de asistentul de scenografie Luca Filaci

Cum să faci să nu știe furnizorul tău de Internet chiar orice despre tine

Faptul că plătești lunar o taxă pentru conexiunea la Internet nu înseamnă că al tău Internet Service Provider (ISP) trebuie să știe tot ce lucrezi, ce filme vezi, ce mail-uri scrii. Nu zicem că firma ta de cablu ar face așa ceva, Doamne ferește, dar ne gândeam la cazul cu Verizon din SUA, din 2014, când s-a aflat că firma injecta cookie-uri în dispozitivele clienților, fără consimțământul acestora. Având în vedere că în România selecția de ISP-uri este destul de limitată și că uneori ți se spune la telefon “ne pare rău, nu avem cablu în zonă”, am dat o raită online

Brand Minds 2017: Summit-ul de top al oamenilor de afaceri

Oameni din lumea afacerilor vor da startul verii cu cel mai important summit din Europa Centrală și de Est. Fie că vorbim de Marketing, Publicitate sau Comunicare, toți specialiștii din România sunt invitați la Brand Minds, ediția 2017. Fenomenul care a cucerit lumea revine cu un scop bine definit: creează experiențe prin accesul la informație și oportunități. Conform informațiilor de pe pagina oficială a evenimentului, Brand Minds aduce laolaltă oamenii pentru a împărtăși o viziune comună, în care cei inspirați pot crea o lume mai bună. Lista valorilor persoanelor implicate este completată de aspecte precum integritatea, creativitatea, munca de echipă

Accesul la infrastructura fixa – de ce ANCOM a luat (totusi) decizia corecta!

ANCOM a adoptat Decizia care clarifica accesul la infrastructura de comunicatii electronice, dupa un proces de consultare care a inceput in luna august si s-a incheiat dupa Consiliul Consultativ din data de 12 noiembrie 2015.

De fapt, termenul “clarifica” nu este cel mai indicat, deoarece Decizia practic identifica piata corespunzatoare serviciilor de acces la elemente de infrastructura, insa nu identifica niciun operator ca avand putere semnificativa pe aceasta piata, deci nu intervine cu nicio reglementare, lasand impresia ca aceasta piata este complet concurentiala.

Cu exceptia furnizorilor de retele care au deja dezvoltata o infrastructura destul de extinsa si care, bineinteles, nu si-ar dori accesul unui alt furnizor la reteaua proprie, ceilalti furnizori de retele si servicii de comunicatii electronice sunt de parare ca Autoritatea de reglementare ar fi trebuit sa intervina, existand cateva motive intemeiate in acest sens, cum ar fi faptul ca in nu mai putin de o treime din localitatile din Romania nu exista decat un singur furnizor, iar pe de alta parte, existenta unui furnizor, si anume RCS&RDS, care detine 53% din piata comunicatiilor fixe pe segmentul retail la nivel national, cu toate in Romania exista in total peste 700 de furnizori!

Desigur, nu se poate stabili daca o piata este sau nu concurentiala luand in considerare numai cotele de piata ale agentilor economici specifici, insa ANCOM nu spune nimic in analiza sa care sunt actiunile pe care le va intreprinde pentru incurajarea concurentei in localitatile sau ariile geografice unde exista un singur furnizor sau in care, chiar daca exista doi sau mai multi furnizori, acestia isi impart anumite zone, astfel incat accesul unui alt furnizor in aceste localitati/arii geografice este aproape imposbil in momentul de fata.

Totusi, decizia ANCOM de a nu reglementa accesul la retelele fixe reprezinta o solutie corecta din motivele pe care le vom prezenta in cele ce urmeaza

Reglementarea accesului la retelele fixe presupune identificarea unuia sau mai multi furnizori care au o putere semnificativa si impunerea de obligatii, inclusiv plafonarea tarifelor de wholesale, astfel incat alti furnizori sa poata avea acces la potentiali clienti utilizand infrastructura furnizorului dominant.

Chiar daca aceasta masura ar fi benefica la prima vedere pentru multi dintre furnizorii de dimenisuni reduse care nu-si permit sa-si construiasca propria retea, cei mai importanti beneficiari ai unei astfel de reglementari ar fi fost de fapt Orange si Vodafone, adica tocmai cei mai mari furnizori de comunicatii electronice din Romania, care si-au exprimat deschis intentia de a avea acces la retelele fixe, si care in acest fel si-ar fi consolidat pozitia de lideri incontestabili ai pietei (avand in vedere ca Telekom si Telekom Mobile sunt totusi doua entitati juridice distincte), aspect ce ar fi produs dezechilibre mai mari ale pietei in comparatie cu beneficiile unei astfel de masuri.

Practic, o asemenea pozitionare a Orange si Vodafone ar fi grabit disparitia unor furnizori de dimensiuni reduse sau ar fi ingreunat situatia altora, mai mult decat o face RCS&RDS singur in acest moment! Cu alte cuvinte, piata nu ar fi impartita in principal intre RCS&RDS si restul, cum se intampla acum, ci, cel mai probabil, intre RCS&RDS, Orange si Vodafone, existand riscul ca cei mai multi dintre cei 700 de furnizori, aici incluzand chiar si UPC, fie sa fie absorbiti de cei 3 de mai sus, fie sa falimenteze. O pozitie oarecum diferita o are Telekom Romania, care, cu toate ca detine o infrastructura extinsa, aceasta nu a fost exploatata la maxima capacitate pana acum nici in scop comercial si nici macar in interes propriu (ceea ce este aproape de neinteles).

Provocarea pentru ANCOM este insa foarte mare. Declarand ca accesul la retelele fixe se va putea face pe baze comerciale, Autoritatea trebuie sa se asigure de acum inainte ca acele conditii comerciale stabilite de furnizorii care detin infrastructura (in principal RCS&RDS) nu sunt abuzive si sa solutioneze cu maxima celeritate aspectele ridicate de furnizorii care doresc acces, inclusiv litigiile care ar putea sa apara, aratand astfel sprijin mai ales pentru furnizorii de dimensiuni reduse care au aratat nu de putine ori ca sunt capabili sa inoveze si sa se dezvolte daca sunt inlaturate preocuparile de supravietuire.

In plus fata de aceste masuri, ANCOM ar trebui sa monitorizeze cu maxima atentie aceasta piata si sa poata interveni in cazul in care va constata chiar si cel mai mic derapaj, chiar inaintea celor 3 ani care reprezinta perioada optima de reanalizare a pietelor. Totodata, ANCOM ar trebui sa tina cont in general in adoptarea deciziilor sale viitoare si de politicile celorlalte institutii ale statului in vederea eliminarii gradului de saracie si a descurajarii migrarii in masa a populatiei din acele localitati care corespund in cea mai mare parte cu localitatile unde nu exista concurenta pe piata de servicii de comunicatii fixe.

Reply