Cu toate procesele pe care le duce Google impotriva drepturilor de confidentialitate sau a patentelor, adevaratul inamic al companiei se pare ca este altcineva.
Veniturile cele mai mari ale companiei vin din cautarile pe care le fac utilizatorii pe Google pentru a cumpara diverse produse si servicii. Cum ar putea scadea aceste cautari?
Simplu, oamenii cauta produse pe care le achizitioneaza apoi de pe Amazon, dar daca ar cauta direct pe site-ul Amazon, atunci Google ar pierde 20 % din cautari.
Asadar, Google se teme cu adevarat ca utilizatorii sa omita cautarile pe motorul de cautare oferit de companie si sa caute direct produsul de unde vor sa il achizitioneze, in acest caz Amazon.com sau magazinul de aplicatii al Amazon.
In acest sens, sunt date care confirma trendul. Potrivit comScore, cautarile pe Amazon au urcat la 73 % anul trecut. Mai mult, pe mobil Amazon are propriile aplicatii iar daca telefoanele si tabletele Kindle devin din ce in ce mai populare, se confirma scenariul cel mai dur pentru Google.