Cel mai mare display OLED din lume

Printre producătorii importanți de ecrane se află și LG Display, iar display-urile OLED sunt printre cele mai populare. Prin urmare, compania s-a gândit că ar fi o idee bună să între în Guiness Book cu cel mai mare display OLED din lume. Aceștia l-au construit într-un mall din Dubai, la etajul 1, iar display-ul uriaș are o lungime de 14 metri, o lățime de 50 de metri, are în jur de 700 metri pătrați, circa 820 de ecrane OLED de 55 inch și are peste 1,7 miliarde de pixeli care puși în linie dreaptă pot forma o coloană lungă de

Tesla Model 3 intră în producția de serie

Recent intrat în producția de serie, Tesla Model 3, fratele mai mic al Model S, este cel mai ieftin automobil al mărcii americane. Directorul general al companiei, Elon Musk, a livrat primilor 30 de clienți, toți angajați ai Tesla, cheile noii mașini. A declarat că sunt înregistrate peste jumătate de milion de pre-rezervări, ceea ce înseamnă că producătorul are toate șansele să devină unul dintre cei mai mari jucători de pe piața auto, la nivel mondial. Musk a prezentat vehiculul de 35.000 de dolari, cu o autonomie de 350 km, la fabrica Tesla din Freemont, California. Deși este cea mai

Google are în plan să renunțe la autentificarea prin SMS

În 2017 cam toate serviciile online care se respectă au implementat autentificarea în 2 pași, însă Google vrea să renunțe la aceasta. Sistemul de autentificare în 2 pași este simplu – te autentifici printr-un cod primit pe telefon, asta în locul parolei normale. Codul îl primești la alegere-prin SMS sau email, însă acesta poate veni și printr-o aplicație specială sau prin intermediul unui apel telefonic. Ei bine, au apărut diverse dovezi că sistemul de coduri expediate prin SMS nu este chiar atât de sigur pe cât crede lumea, iar Google vrea să fie convins că nimeni nu îți intră pe

NEUTRALITATEA INTERNETULUI – PROTEST AL REVOLUȚIEI DIGITALE

Timpul de așteptare pentru încărcarea unei pagini web a fost mereu o problemă, iar revoluția digitală nu se oprește aici. Cei mai mari jucători de pe piața tehnologiei vor să evite alte dificultăți pe viitor și s-au unit într-o „mișcare” de rezistență, privind contextul actual al libertății „virtuale”. Facebook, Google, Snapchat și Twitter au luat parte la „Day of Action” și au militat pentru neutralitatea Internetului. În prezent, în Statele Unite ale Americii există reguli care asigură menținerea continuă a „egalității” din mediul online. Neutralitatea internetului este un principiu care face trimitere la dreptul fiecărui consumator de a avea acces

Protezele inteligente schimbă viața oamenilor

Grupul Biomechatronics din cadrul faimosului Institut de Tehnologie din Massachusetts (MIT), dezvoltă tehnologii noi pentru oamenii cu mobilitate redusă. Misiunea grupului este reprezentată de eliminarea handicapului rezultat în urma unei paralizii sau amputări. Conform Profesorului Hugh Herr, care conduce Grupul Biomechatronics, suntem într-un punct de cotitură al istoriei noastre în această privință. Acesta susține că “ reușim să îmbinăm sistemul nervos al organismului uman, cu sistemele și aparatura construite de noi. Trecem dintr-un stadiu în care folosim o tehnologie separată de sistemul nostru nervos, într-o nouă epocă de integrare a fiziologiei umane”.   Profesorul Herr însuși, dispune de două proteze

Depresia l-a împins pe un robot de securitate să se sinucidă

Un robot de securitate Knightscope K5 a intrat atat de adanc in depresie din cauza faptului ca l-a lasat nevasta incat a decis sa isi ia viata si sa plece intr-o lume mai buna, in care robotii de securitate de tip Knightscope K5 traiesc liberi. Prin urmare, acesta s-a aruncat in gol in prima fantana iesita in cale, iar medicii sositi la fata locului nu au mai putut face nimic ca sa il salveze. Trecand peste gluma asta, nu este cunoscuta cauza pentru care robotul a luat decizia de a intra in fantana. Are senzori pe laser, GPS si camere

Speed Test – tot ce trebuie sa stii despre masurarea vitezei de internet

Furnizorii de servicii de internet din România se întrec în oferte care mai de care mai avantajoase, promițând viteze mari de conexiune, în funcție de zona geografică în care te afli. Aceștia sunt obligați să specifice valorile minime de conexiune în contracte, iar în cazul în care acestea nu sunt respectate, clientul are dreptul de a rezilia contractul fără a mai fi nevoit să plătească penalizări în acest sens. Știm cu toții cât este de neplăcut atunci când, de exemplu, urmărești un film sau pur și simplu vrei să descarci un document, iar conexiunea se întrerupe. Pentru a verifica dacă

Netflix se bucură de un succes uriaș

Platforma de streaming Netflix se bucură de un succes impresionant, numărul persoanelor care își fac abonament crescând simțitor în ultima perioadă. Chiar dacă în urmă cu 1 an a mărit prețul abonamentului, Netflix nu a avut nimic de pierdut, ci dimpotrivă. Datorită serialelor atrăgătoare și a serviciilor de calitate, în acest moment platforma are în jur de 104 milioane de persoane abonate, iar 5,2 milioane dintre aceștia sunt abonați înscriși în ultimele 3 luni. Aproximativ jumătate din totalul abonaților sunt abonați din Statele Unite, iar restul provin de pe tot globul. Oficialii Netflix au declarat că se fac eforturi imense

Aportul creativității la succesul vânzărilor

O campanie publicitară poate avea mai multe obiective, dar profitul este un indicator real al succesului. Pentru a vinde, advertising-ul digital s-a adaptat la cerințele publicului și a mizat pe o abordare mai creativă decât cea întâlnită în advertising-ul tradițional. Din ce în ce mai mulți oameni petrec ore întregi online și pierd noțiunea timpului. În acest context, afaceriștii au investit în strategii eficiente, pentru a facilita procesul de achiziție. Astfel, se explică apariția unor inițiative creative, care s-au concretizat prin apelul la inteligență artificială și realitate augmentată. Creativitatea are un rol fundamental în advertising-ul din mediul online, dar modalitatea

ANCOM va modifica procedura de emitere a licentelor radio

ancom

ANCOM a lansat spre consultare publica un nou proiect de decizie pentru revizuirea procedurii de solicitare si emitere a licentelor radio. Proiectul propus are in vedere atat principiile de acordare a drepturilor de utilizare a frecventelor radio, cat si pe cele de modificare sau cedare. 

Potrivit noilor prevederi, acordarea licentei pentru utilizarea frecventelor radio se poate face in doua moduri: prin procedura de selectie, in cazul benzilor de frecvente radio pentru care cererea este mai mare decat disponibilitatea, sau in ordinea primirii solicitarilor, conform principiului „primul venit, primul servit”.

Termenul de valabilitate pentru licentele de utilizare acordare conform principiului „primul venit, primul servit” este de 5 ani, insa apar cazuri in care termenul de acordare poate fi diferit. Astfel, in cazul drepturilor acordate pentru experimentari sau transmisii temporare, pentru licentele acordate prin selectie, sau la solicitarea titularului, valabilitatea licentei poate fi mai mica de 5 ani. Alte aspecte care influenteaza perioada de valabilitate a licentei sunt modul de gestionare a spectrului, sau prevederi specifice continute in documentele de pozitie privind utilizarea spectrului radio.

In ceea ce priveste cedarea totala sau partiala a drepturilor de utilizare a frecventelor radio, se are in vedere cresterea flexibilitatii operatorilor in ceea ce priveste utilizarea resurselor. De asemenea sunt reglementate si cazurile in care dreptul de utilizare inceteaza de drept: divizare, faliment, fuziune, cesiunea drepturilor, incetarea existentei titularului sau incalcarea prevederilor legale.

Prevederile proiectului de decizie se adreseaza frecventelor radio cu utilizare neguvernamentala, utilizate pentru furnizarea de retele sau servicii de comunicatii electronice si frecventelor utilizate in parteneriat neguvernamental/guvernamental, utilizate pentru furnizarea de retele neguvernamentale de comunicatii electronice sau servicii de comunicatii electronice.

In momentul de fata licentele sunt acordate in conformitate cu Decizia presedintelui Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei nr. 658/2005, iar noua decizie urmeaza sa armonizeze procedurile cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr 111/2011 privind comunicatiile electronice.

Textul viitoarei decizii este in dezbatere publica pana la data de 17.04.2013 si poate fi consultat pe site-ul http://www.ancom.org.ro/consultari-curente_270 , iar  observatiile si propunerile pot fi transmise la adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr.2, sector 3, Bucureşti), prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.

Reply