Un raport al International Data Corporation (IDC) anunta ca anul trecut a fost atins pragul istoric de 1 miliard de smartphone-uri vandute la nivel global.
Totodata statisticile au aratat ca piata incepe sa se orienteze tot mai mult catre telefoanele low-cost in defavoarea celor inteligente. In China si India majoritatea livrarilor efectuate in ultimul an au fost pentru dispozitive pana care costa sub 150 de dolari.
Datele oferite de IDC par sa fie confirmate de anunturile facute de Apple, Nokia si Samsung cu privire la incasarile din ultima parte a lui 2013, incasari care au fost sub estimarile analistilor financiari.
Apple – prima scadere in 10 ani
Pentru a se adapta cerintelor pietei, Apple a lansat pe piata telefonul iPhone 5c, o varianta mai ieftina a modelului de top iPhone 5s, care ramane insa mai scump decat produsele companiilor chinezesti. Astfel, desi telefonul a fost vandut in 51 milioane de exemplare in ultimele trei luni ale anului precedent, acesta nu a reusit sa depaseasca asteptarile analistilor financiari, iar actiunile companiei americane au scazut cu 9%. Aceasta este prima scadere a profitului dupa un deceniu in care cei de la Apple s-au dezvoltat in permanenta, scadere care pune presiune pe companie sa vina cu o noua inventie.
Nokia acuza tranzitia la sistemul de operare Windows Phone
Dupa echiparea smartphone-urilor Lumia cu sistemul de operare de la Microsoft, Nokia a inregistrat o scadere a vanzarilor, de la 8.8 milioane unitati in a treilea trimestru al anului 2013, la 8.2 milioane de smartphone-uri Lumia livrate in ultimele trei luni ale anului, cu toate ca inainte de sarbatori, compania finlandeza a lansat o gama larga de telefoane Lumia si o tableta. Incasarile slabe din ultima parte a anului au fost puse de catre oficialii companiei pe tranzitia dificila la sistemul de operare Windows Phone.
Samsung inregistreaza un profit mai mic
Nici cel mai popular producator de smartphone-uri, Samsung, nu sta mai bine. Chiar daca si-au majorat cota de piata de la 30 la 31%, sud-coreenii anunta ca au inregistrat o scadere de 9% a veniturilor provenite din vanzarile de telefoane, iar profitul companiei a fost cu 18% mai mic.
De tendinta pietei de a se orienta catre telefoanele mai ieftine par sa profite companiile din China, care sunt pregatite pentru extindere la nivel global.