Facebook introduce noi opțiuni

Probabil ți s-a întâmplat cel puțin o dată în viață să primești like-uri peste like-uri și mesaje pe facebook de la vreo fată care arată ca un model de top. Bine, teoretic vorbind, căci în realitate pozele sunt furate de pe alte conturi de facebook, iar cuiva i s-a părut interesantă ideea de a face conturi fake cu poze furate. După multe propuneri, Facebook ia măsuri și în privința pozelor de pe rețeaua de socializare, astfel încât va introduce noi opțiuni-„profile picture guard” și „profile picture design”. Aceste opțiuni sunt realizate cu scopul de a evita preluarea pozelor de profil,

Femeia Fantastică a.k.a. Wonder Woman

  Cu toții am crescut cu idealul de a fi un super erou și de a schimba lumea în bine. De cele mai multe ori aceste idealuri le-am primit din bezi desenate sau animațiile pe care le vedeam în fiecare zi. Dar știm poveștile originale ale acestora? Una dintre personajele ce ne-au învățat că este bine să te lupți împotriva răului a fost Femeia Fantastică a.k.a. Wonder Woman. Acest personaj a prins viață odată cu benzile desenate create de DC Comics în anul 1941. Prințesa Diana a Themyscirei, o amazoancă ce a știut să asculte sunetul sabiei de mică, devine

Bruxelles – un oraș al tehnologiei

Dacă în urmă cu ceva timp abordam avantajele unui muzeu ce are ,,suportul”  tehnologiei, mai exact muzeul interactiv din Daugvapils, acum ne vom îndrepta puțin atenția în Occident. Unul dintre cele mai importante orașe– Bruxelles, reușește să se plaseze pe harta celor bine zone dezvoltate tehnologic. Față de alte orașe din zona centrală și de est a Europei, Bruxelles are o istorie în a planifica propria evoluție în toate domeniile. De exemplu, știați faptul că în 1958, cu ocazia Brussels World’s Fair, Bruxelles a reușit să înceapă o primă mare etapă de modernizare a orașului? Acest lucru a fost doar

Netflix vorbește pe limba celor mici

„Netflix and chill”. Fenomenul care a cucerit America a ajuns și în casele europenilor, iar România nu face excepție. Cine nu s-a abonat la Netflix doar pentru a „gusta” puțin din nebunia din Vest? De curând, am început și noi să ne bucurăm de seriale și filme cu subtitrare în limba română, fără să ne mai plângem de online streaming. Dar cum continuă evoluția companiei care definește o nouă generație?     Storytelling-ul este următorul pas pentru a face platforma din ce în ce mai atractivă. Poate să ajungă astfel nu doar la tineri, ci și la familii sau copii

Modul în care trăiești – realitatea celor din marketing

  Oamenii de marketing sunt conștienți de task-urile lor și de rolul pe piața vânzărilor. Trebuie să fie atenți la nevoile consumatorilor pentru a putea personaliza mesajul. Astfel, pot ajunge la oamenii de acasă și îi pot transforma din simpli urmăritori în clienți fideli. Problema este una singură: care este rețeta de succes?   De multe ori aceștia consideră că pasul spre progres și performanță provine din datele recoltate de la consumatori, ce pot spune ceva despre pattern-urile lor de comportament. Dar nu vorbim doar de aceste aspecte când căutăm cea mai importantă variabilă a existenței lor: contextul.   Marketerii

Free energy – Tesla, primul inventator al energiei libere, wireless!

Genialul inventator și om de știință Nikola Tesla a descoperit o formă de energie electrică non-electromagnetică, radiantă. Ea este transmisă ptin sol, care funcționează astfel drept conductor principal și produce unde scalare. Acest tip de energie descoperit de Tesla se transmite mai rapid decât lumina, a cărei viteză era considerată cea mai mare dintre toate vitezele de transmitere/deplasare. Energia non-electromagnetică a lui Tesla a fost utilizată pentru a transmite semnale electrice între diferite stații emițătoare aflate la distanță, în orașe sau chiar țări diferite. Aceste transmisii au fost foarte eficiente, iar, paradoxal, semnalul nu a înregistrat scăderi de putere, ci

Telekom România concediază o treime dintre manageri

Am scris pe la începutul lunii că Telekom România se va reorganiza și că în urma acestei reorganizări vor fi concediați sute de angajați și sute de manageri. La acel moment se zvonea faptul că 1 din 6 angajați vor fi concediați și că o mulțime de manageri vor fi dați afară. În urma discuțiilor dintre sindicate s-a luat decizia că o treime din cei 600 de manageri existenți în grup vor fi concediați. Mai exact, în jur de 200 de manageri nu vor mai performa în cadrul Telekom România. Pe lângă asta, managerii rămăși vor trebui să demonstreze că

Sistemele AI, o formă și o identitate

Sistemele care funcționează pe baza inteligenței artificiale ajung să facă parte din existența umană ca un adaos necesar. Astăzi, poate conduce o mașină sau poate să diagnosticheze cancerul. Nici advertisingul nu stă departe de această tehnologie. Un sistem AI a ajuns să înlocuiască un foarte bun copywriter sau un marketer eficient. Sistemele AI au ajuns să îndeplinească atribuții specific umane, așadar marile companii investesc în domeniu și ajung să „umanizeze” procesul. Entitățile programate au nume și sunt „înzestrate” cu calități similare cu ale unei persoane normale, din carne și oase. Conform publicației Adweek, Amazon are personajul Alexa ca asistent smart.

Inteligența artificială, în slujba copiilor

Inteligența artificială a devenit subiectul momentului. Digital sau social, orice aspect este acum văzut prin raportare la A.I. Conceptul care aparținea cândva poveștilor S.F. a câștigat tot mai mult teren în cercetare și se poate ajunge la o învățare profundă a modului în care o mașină poate gândi asemănător oamenilor. Progresele sunt vizibile și rezultatele pe măsură. Agenția de creație We Believers a făcut un pas înainte și a dat naștere Ai Buddy. Acesta este un sistem inteligent artificial, creat pentru a oferi un sprijin emotional copiilor cu astfel de nevoi. Tehnologia afișează un format comfortabil pentru cei mici. Interfața

Apel pentru introducerea „educatiei media” in scoli

DSCF6534

„Educatia media in scoli” este necesara pentru apararea copiilor si adolescentilor in fata imaginilor si informatiilor livrate nefiltrat de catre televiziuni. 

Acesta este apelul pe care Valentin Jucan, avand functia de secretar de stat in cadrul Consiliului National al Audiovizualului, il transmite catre ministrul educatiei nationale, Remus Pricopie. Potrivit comunicatului de presa emis, propunerea de a organiza cursuri de educatie media in scoli a fost formulata in data de 8 martie 2013, in cadrul unei dezbateri privind impactul televiziunii asupra minorilor, organizate la Palatul Parlamentului, dezbatere la care a participat si ministrul educatiei. 

Dat fiind faptul ca propunerea sa a ramas fara ecou dupa aproape un an de zile, dar mai ales a informatiilor tot mai vulgare si mai putin filtrate transmise prin intermediul canalelor media, care ajung la publicul „tanar, vulnerabil si credul”, Jucan transmite un apel public catre conducerea Ministerului Educatiei Nationale pentru a lua masuri care sa pregateasca aceasta categorie vulnerabila pentru valul mediatic care-l asalteaza.

In sustinerea propunerii sale, secretarul de stat atrage atentia asupra faptului ca subiectul se afla si in vizorul oficialilor europeni:

Directiva Parlamentului European si a Consiliului Uniunii Europene, din anul 2010, privind serviciile mass -media, in deschidere, la punctul numarul 47, solicita statelor membre sa introduca „educatia in domeniul mass-media, vizand aptitudinile, cunostintele si capacitatea de intelegere, care permit consumatorilor sa utilizeze mass-media in mod eficient si in conditii de siguranta.„, se arata in comunicatul emis de catre membrul CNA.

Romania ar trebui sa ia masuri in aceasta privinta, cu atat mai mult, cu cat doua studii de profil, comandate de catre Comisia Europeana in anii 2009 si 2010, arata ca tara noastra este cea mai putin avansata in domeniul educatiei media dintre statele Uniunii Europene. Diferentele dintre statele avansate si cele aflate la baza ierarhiei realizate prin aceste studii reprezinta un raport de 1 la patru, se arata in studiul amintit, in care statul cel mai dezvoltat este Finlanda, cu un punctaj de 140, in timp ce Romania a obtinut doar 40. Concluziile studiului arata ca decalajul se datoreaza lipsei de coeziune intre politicile de educatie media, sistemul de educatie si initiativele societatii civile.

Pentru ameliorarea acestor rezultate, Comisia Europeana a pus la dispozitia statelor membre un proiect pilot de evaluare a competentelor in domeniul media, instrument care ar putea duce la dezvoltarea unui program de educare al tinerilor cu privire la acest domeniu.

In ceea ce priveste initiativa societatii civile, Asociatia parintilor pentru o educatie sanatoasa – APES, a transmis catre CNA un memoriu-protest impotriva continutului difuzat de anumite canale destinate copiilor, care poate afecta educatia tinerilor.

Reply