Eugen Doga – creatorul de muzică

  Pentru mulți Eugen Doga este o identitate culturală, un cumul de elemente reprezentative pentru evoluția unui  artist într-o perioadă grea încercată. Acesta a reușit să se facă remarcat încă de pe băncile facultății, reușind să promoveze valorile iubite. Treptat, Eugen Doga s-a remarcat prin munca depusă, primind în anul 1967 disticția de  Maestru Emerit al Artei din Moldova, Artist al Poporului din R.S.S.M. (1967), Artist al Poporului din URSS (1987), laureat al Premiului „Boris Glăvan” al Comsomolului din Moldova, laureat al Premiului de Stat al R.S.S.M. (1980) și al Premiului de Stat al URSS. (1986).   În Republica Moldova anul

Transformarea Romaniei in era digitala – Ziua Comunicatiilor 2017

In data de 25 aprilie 2017, a avut loc la hotelul JW Marriott din capitala, cea de-a 21-a editie a Zilei Comunicatiilor organizata de ITS Events Management cu sprijinul autoritatilor de la Bucuresti. Evenimentul a avut loc in marja sarbatoririi Zilei Mondiale a Telecomunicatiilor si a Societatii Informationale, care este celebrata in fiecare an pe 17 mai sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor. La nivel global, tema anului 2017 este „Big Data for Big Impact”, cu scopul de a atrage atentia asupra potentialului Big Data si de a impulsiona industria sa caute solutii pentru eficientizarea proceselor necesare transformarii datelor brute

Restaurantele, pionieri în experiența cu consumatorii

    O vizită în provincie la bunici, o familie cu copii mici care sunt înfometați, părinți aflați în dificultate deoarece sandwich-urile s-au epuizat, mama crede că îi vor ieși fire albe de păr alături de tatăl ce încearcă să scape de alte 15 mașini în aglomerație pentru a-și face loc către prima ieșire de pe autostradă în căutarea unui popas. În apropierea unui supermarket „la urgență” aceeași poveste: aglomerația tipică. Salvarea familiei: o domnișoară cu o tabletă în brațe care ia comanda pe geam.   Cum se simte o criză de nervi dacă nu reușești să comanzi ceva urgent de

Competiția realităților augmentate: Facebook vs. Snapchat

Într-o lume imperfectă, din nou, mediul virtual vine în întâmpinarea utilizatorilor care sunt curioși să vadă totul cu alți ochi. Snapchat și Facebook oferă acum posibilitatea aceasta tuturor doritorilor și sunt într-o competiție a realităților. Culori, logo-uri simple, elemente hazlii și pline de viață, care amintesc de anii copilăriei, sau lumea dusă la un alt nivel în ochii oamenilor. Cea mai populară aplicație în rândul tinerilor, Snapchat, a lansat oficial funcția World Lenses. De acum, tot ceea ce îi înconjoară va putea fi vizualizat prin plasarea unor elemente 3D, care să le schimbe estetica sau design-ul. Proiectul a fost gândit

Orange România va intra pe piața bancară

Pentru a se menține și pentru a avea un profit în creștere, cei de la Orange România își extind business-ul și pe piața bancară. Compania de telecomunicații este implicată în proiecte de servicii financiare în alte părți, iar de pe 6 iulie va începe să ofere servicii bancare clienților din Franța, urmând ca de anul viitor să ofere același tip de servicii și clienților români. Orange va oferi pentru început împrumuturi pe termen scurt – 3, 6, 12 luni, va pune în circulație carduri de credit și va oferi servicii de plăți. Clienții Orange Bank vor putea să realizeze transferuri

Ghost in the Shell – noua barieră tehnologică

Ghost in the Shell a apărut pe marile ecrane la sfârșitul lunii martie, în rolul principal fiind Scarlett Johansson. Filmul s-a bazat pe anime-ul cu același nume, unde o polițistă cyborg  și partenerul ei vânează un misterios și puternic hacker numit Puppet Master. Regizorul anime-ului este  Mamoru Oshii, scenariștii Shirow Masamune și Kazunori Itô. Anime-ul a fost creat de la manga-ul Ghost in the Shell, conceput de către  Masamune Shirow. Acesta a avut un real succes, fiind ulterior tradus și în engleză. Long story short: manga-ul a fost lansat în 1989, cu acțiunea poveștii plasată în 2029, Niihama, Japonia. Povestea

Ce surprize aduce al cincilea film din seria „Pirates of the Caribbean”?

Căpitanul Jack Sparrow și interpretarea de excepție a lui Johnny Depp. Povestea de dragoste care i-a unit pe Will Turner și Elizabeth Swann. Aventurile piraților într-o călătorie până la capătul lumii. Toate aceste detalii au scris istorie în lumea cinematografiei, iar franciza „Pirates of the Caribbean” a devenit un fenomen. Cel de-al cincilea film al iubitei serii se întoarce curând cu o nouă poveste și noi aventuri. Lansarea trailer-ului s-a bucurat de reacții entuziaste, dar a venit și cu surprize neașteptate. Una dintre ele este apariția actriței Keira Knightley, în rolul care i-a adus recunoașterea la nivel mondial Elizabeth Swann.

Vodafone oferă internet gratuit în perioada 15-17 aprilie

Cu prilejul faptului că Vodafone aniversează 20 de ani de existență în țara noastră, compania a început să ofere de la începutul anului internet gratuit de fiecare dată când se ivește o sărbătoare, iar pe lângă asta a dat drumul și la promoții interesante pentru clienți. Dacă de ziua îndrăgostiților, de Dragobete, de 1 și 8 martie au oferit internet gratuit, de Paște era inevitabil ca cei de la Vodafone să nu continue tradiția. Prin urmare, în perioada 15-17 aprilie, toți clienții Vodafone vor beneficia de internet Supernet 4G+ în mod gratuit. Beneficiul s-a activat în dimineața zilei de azi

PLATOURILE DE FILMARE ALE SERIALULUI „OUTLANDER”

      Anul acesta vine cu episoade noi din două producții de succes: „Game of Thrones” și „Outlander”. Fanii așteaptă cu nerăbdare întâlnirea dintre Jon Snow și Daenerys Targaryen și întoarcerea lui Claire în trecutul lui Jamie Fraser. Ce se va întâmpla mai departe, rămâne de văzut. După imaginile cu personajele din „Game of Thrones”, producătorii „Outlander” au pregătit și ei o surpriză oamenilor de acasă.   Starz a făcut oficiale imagini cu noua înfățișare a personajului Jamie Fraiser, din noul sezon. Odată cu pregătirile pentru lansarea trailer-ului la sfârșitul săptămânii, au ajuns la fani și ultimele detalii legate

Apel pentru introducerea „educatiei media” in scoli

DSCF6534

„Educatia media in scoli” este necesara pentru apararea copiilor si adolescentilor in fata imaginilor si informatiilor livrate nefiltrat de catre televiziuni. 

Acesta este apelul pe care Valentin Jucan, avand functia de secretar de stat in cadrul Consiliului National al Audiovizualului, il transmite catre ministrul educatiei nationale, Remus Pricopie. Potrivit comunicatului de presa emis, propunerea de a organiza cursuri de educatie media in scoli a fost formulata in data de 8 martie 2013, in cadrul unei dezbateri privind impactul televiziunii asupra minorilor, organizate la Palatul Parlamentului, dezbatere la care a participat si ministrul educatiei. 

Dat fiind faptul ca propunerea sa a ramas fara ecou dupa aproape un an de zile, dar mai ales a informatiilor tot mai vulgare si mai putin filtrate transmise prin intermediul canalelor media, care ajung la publicul „tanar, vulnerabil si credul”, Jucan transmite un apel public catre conducerea Ministerului Educatiei Nationale pentru a lua masuri care sa pregateasca aceasta categorie vulnerabila pentru valul mediatic care-l asalteaza.

In sustinerea propunerii sale, secretarul de stat atrage atentia asupra faptului ca subiectul se afla si in vizorul oficialilor europeni:

Directiva Parlamentului European si a Consiliului Uniunii Europene, din anul 2010, privind serviciile mass -media, in deschidere, la punctul numarul 47, solicita statelor membre sa introduca „educatia in domeniul mass-media, vizand aptitudinile, cunostintele si capacitatea de intelegere, care permit consumatorilor sa utilizeze mass-media in mod eficient si in conditii de siguranta.„, se arata in comunicatul emis de catre membrul CNA.

Romania ar trebui sa ia masuri in aceasta privinta, cu atat mai mult, cu cat doua studii de profil, comandate de catre Comisia Europeana in anii 2009 si 2010, arata ca tara noastra este cea mai putin avansata in domeniul educatiei media dintre statele Uniunii Europene. Diferentele dintre statele avansate si cele aflate la baza ierarhiei realizate prin aceste studii reprezinta un raport de 1 la patru, se arata in studiul amintit, in care statul cel mai dezvoltat este Finlanda, cu un punctaj de 140, in timp ce Romania a obtinut doar 40. Concluziile studiului arata ca decalajul se datoreaza lipsei de coeziune intre politicile de educatie media, sistemul de educatie si initiativele societatii civile.

Pentru ameliorarea acestor rezultate, Comisia Europeana a pus la dispozitia statelor membre un proiect pilot de evaluare a competentelor in domeniul media, instrument care ar putea duce la dezvoltarea unui program de educare al tinerilor cu privire la acest domeniu.

In ceea ce priveste initiativa societatii civile, Asociatia parintilor pentru o educatie sanatoasa – APES, a transmis catre CNA un memoriu-protest impotriva continutului difuzat de anumite canale destinate copiilor, care poate afecta educatia tinerilor.

Reply