Multi considera ca Box este doar o companie de cloud. De fapt, este o companie de colaborare, dupa cum afirma Vikrant Karnik, senior vice-presedinte al serviciilor de consultanta cloud pentru integratorul de sisteme Capgemini, recent partener al companiei Box.
Box a fost un prototip pentru miscarea cloud-computing, alaturi de companii ca DropBox, SalesForce.com si Amazon Web Services. In iarna aceasta, Box si-a asigurat o suma de 100 milioane $ ca runda de finantare, instituind strangeri totale de fonduri de aproximativ 400 milioane $. Se extinde la nivel global si se zvoneste ca se indreapta spre un IPO (Initial Public Offering).
Compania se mandreste cu faptul ca 200.000 de intreprinderi utilizeaza Box, incluzand si noii clienti ai Chevron, Toyota Motor Sales USA, Rosetta Stone si eBay. Saptamana trecuta si-a anuntat parteneriatul cu Capgemini, o companie care lucreaza in mod curent cu unele din cele mai mari intreprinderi din SUA.
„2013 a fost un an de reper pentru Box„, spune Alan Lepofsky, analist la Constellation Research.
„Ei s-au mutat de la un serviciu de file-sharing cloud-based la o platforma de cloud pentru aplicatii centrice de continut, fapt evidentiat de noul lor API, politica si motor de automatizare, de accesibilitatea metadatelor straturilor, precum si de noile caracteristici de securitate si administrare”, a mai mentionat acesta.
Cea mai noua finantare ii va ajuta sa se extinda la nivel global.
Dar cum este cu adevarat utilizat Box intr-o intreprindere? Karnik a urmarit „miscarile” companiei Box ani de zile si lucreaza spre a ajuta companiile sa se angreneze in implementarea de cloud, inclusiv Box.
„Este o oportunitate buna pentru procesele diferentiate care implica activarea de continut. Se asigura o modalitate robusta pentru integrarea informatiilor in cadrul unei organizatii. Cu platforma Box, incluzand si noile sale imbunatatiri, intrevedem un real viitor in aceasta„, a spus Karnik.
Karnik afirma ca unul dintre lucrurile cele mai impresionante despre ultimele progrese ale platformei Box au fost integrarile dintre Box si aplicatiile deja utilizate in mod obisnuit in setarile interprinderilor. De la SalesForce la NetSuite, Box are plugin-uri care permit ca documentele sa fie impartite pe aceste platforme, facilitand procesul de onboarding.
Acelasi Kanik mai spune ca cele mai bune cazuri de utilizare a platformei Box o reprezinta proiectele de colaborare orientate spre proces. Spre exemplu, proiectele si departamentele de marketing sunt intr-un mod natural adecvate pentru aceasta.
Vice-presedintele companiei Capgemini spune ca a lucrat de curand cu o companie farmaceutica mare (la care a refuzat sa-i dezvaluie numele), care se pregateste sa lanseze un nou medicament. Box a actionat ca o platforma de stocare centrala pentru documente legate de lansarea noului brand.
Altadata acest tip de proces ar fi putut fi realizat prin intermediul email-ului, ceea ce implica totodata si anumite limitari. Materialul legat de marketingul lansarii medicamentului va trebui sa treaca printr-o varietate de aprobari din zone diferite ale afacerii. Personalul creativ va trebui sa dezvolte limbajul, in timp ce echipele juridice si medicale vor trebui sa-l verifice, toate acestea necesitand a fi in concordanta cu normele si reglementarile FDA (Food&Drug Administration). Aceste documente, fiind stocate central intr-o platforma cloud-based si facandu-le accesibile pentru diversi membri ai organizatiei prin intermediul platformelor mobile si desktop, ar fi de un mare folos.
Aici nu este vorba doar de companiile farmaceutice. Karnik a lucrat recent cu o companie aeriana pentru a integra tot materialul legat de anunturi si bifatul zborurilor in Box. Orice modificare poate fi facuta o data la biroul central, apoi poate fi extinsa la intreaga flota de aeronave a intregii companii. O companie mare de servicii financiare a copiat recent unele informatii SalesForce.com in documente, stocandu-le in Box, astfel incat mai multe echipe sa le poata analiza. Capgemini a luat la cunostinta de faptul ca a avut numai de castigat cu ocazia acelei implementari si, de asemenea, a ajutat compania Box sa-si modernizeze integrarea API prin intermediul SalesForce.com.
Box nu va inlocui email-ul sau alte platforme de colaborare, cum ar fi Microsoft SharePoint sau Lotus Notes. In cazul in care organizatiile au o multime de procese existente pe aceste platforme, atunci ele pot fi solutii bune si nu constituie un motiv pentru a le schimba. Dar Box se imbunatateste cu un intreg arsenal de caracteristici.
Saptamana trecuta, Box a lansat o noua consola administrativa care ofera mai multe controale granulare de securitate despre ce informatii pot fi incarcate in Box si ce useri pot sa acceseze tipurile de informatii stocate in platforma.
In toamna aceasta, Box a lansat Box Note, care a aditionat pentru utilizatori capacitatea de a crea si edita continutul din cadrul platformei. In plus fata de anuntul care face referire parteneriatul cu Capgemini, Box si-a lansat si propria practica de consultanta.