Sistemele AI, o formă și o identitate

  Sistemele care funcționează pe baza inteligenței artificiale ajung să facă parte din existența umană ca un adaos necesar. Astăzi, poate conduce o mașină sau poate să diagnosticheze cancerul. Nici advertisingul nu stă departe de această tehnologie. Un sistem AI a ajuns să înlocuiască un foarte bun copywriter sau un marketer eficient.   Sistemele AI au ajuns să îndeplinească atribuții specific umane, așadar marile companii investesc în domeniu și ajung să „umanizeze” procesul. Entitățile programate au nume și sunt „înzestrate” cu calități similare cu ale unei persoane normale, din carne și oase.   Conform publicației Adweek, Amazon are personajul Alexa

Inteligența artificială, în slujba copiilor

Inteligența artificială a devenit subiectul momentului. Digital sau social, orice aspect este acum văzut prin raportare la A.I. Conceptul care aparținea cândva poveștilor S.F. a câștigat tot mai mult teren în cercetare și se poate ajunge la o învățare profundă a modului în care o mașină poate gândi asemănător oamenilor. Progresele sunt vizibile și rezultatele pe măsură. Agenția de creație We Believers a făcut un pas înainte și a dat naștere Ai Buddy. Acesta este un sistem inteligent artificial, creat pentru a oferi un sprijin emotional copiilor cu astfel de nevoi. Tehnologia afișează un format comfortabil pentru cei mici. Interfața

A fi sau a nu fi advertiser?

Tineri care visează să facă parte dintr-o echipă de creație sau de strategie a marilor agenții de publicitate din România sau din alte țări trebuie să țină cont de mai multe aspecte legate de primul interviu. A fi sau a nu fi advertiser? Cum ajungi să îți îndeplinești visul? Ți-ai trimis CV-ul la mai multe agenții de publicitate de care ești interesat. Ai reușit să treci de prima etapă de selecție și să te califici pentru interviu. În continuare, trebuie să fii pregătit să faci tot ce este posibil pentru a convinge comisia că ești omul de care au nevoie

Facebook a fost amendata cu 110 milioane de euro de catre Comisia Europeana

Facebook a fost amendată joi 18 mai de către Comisia Europeana cu suma record de 110 milioane de euro din cauza netransmiterii către Comisie a tuturor informațiilor legate de achiziția WhatsApp. Comisia Europeană, care a numit amenda ca fiind ”proporțională și descurajantă”, a motivat această sancțiune prin prisma faptului că Facebook a mințit Comisia atuni când a declarat, în anul 2014, că platforma sa nu poate să unifice datele personale ale unui utilizator de Facebok cu datele pe care acesta le are pe WhatsApp, constatând că, după doi ani, Facebook chiar a lansat un serviciu care a făcut exact acest

Televiziunea, varianta 3.0

Cum evoluează numărul consumatorilor care preferă televiziunea tradițională? De ceva timp, YouTube a preluat rolul de intermediar și facilitează accesul la conținutul de televiziune în mediul online. Nu se mai pune problema de limite în ceea ce privește statistici și date legate de numărul celor care urmăresc astfel de programe, deoarece platforma face un pas înaintea mijloacelor offline. Oamenii de Marketing au apreciat mereu avantajele oferite de calitatea conținutului regăsit în televiziunea tradițională, dar există limite care atenuează efectul cumulat. În comparație cu mediul digital, precizia datelor legate de publicul țintă nu este exactă.  Varianta televiziunii 2.0 s-a extins la

Înainte și după ANCOM

În ultimele luni industria telecom a trecut prin mari emoții, începând cu anunțarea plecării președintelui ANCOM, Cătălin Marinescu în data de 24 martie, și culminând cu OUG 33 din 27 aprilie 2017,  prin care a fost modificată procedura de alegere a noii conduceri, fiind eliminate prerogativele președintelui României în acest sens. Prin această modificare, numirea președintelui ANCOM se face prin votul camerelor reunite ale Parlamentului, fiind necesară aprobarea de către majoritatea deputaților și senatorilor prezenți, nu majoritatea absolută. Implicarea instituției prezidențiale, a Guvernului și a Parlamentului în procesul de numire și de control al ANCOM a reprezentat soluția găsită în

Snapchat: revoluția generației Z

Nu te mai surprinde să auzi că cea mai mare rețea de socializare din lume, Facebook, este furnizorul a 8 miliarde de clipuri video zilnic. Chiar și părinții tăi sunt familiarizați cu activitatea lor de pe platformă. Te trezești cu „like” sau „poke” de la mamă, iar tatăl îți comentează la postări. Ce ar putea să fie mai rău de atât? Snapchat vine din urmă și te cucerește. Totul se petrece mult mai rapid, iar tinerii de vârsta ta îți vor spune că se simt mai bine, deoarece aplicația le oferă mai multă libertate decât Facebook-ul sau alte aplicații. Informațiile

Facebook continuă lupta împotriva conținutului violent

Gigantul Facebook a început lupta împotriva conținutului care poate perturba utilizatorii. Printre materialele cu potențial afectogen, regăsim situații în care se vorbește despre violență sau reacții negative asupra copiilor și a altor persoane. În prezent, există o echipă care verifică conținutul de pe platforma de socializare, responsabilă cu prevenția și controlul unor cazuri extreme. În ultimele săptămâni, o serie de materiale video au surprins mai multe situații șocante pentru toată lumea. Conform publicației Adweek, utilizatorii Facebook au fost martori la asasinarea unui om din Cleveland și a unei fetițe de 11 ani din Thailanda. De asemenea, un adolescent care încărca

Agenda rock: concerte și festivaluri din 2017

Rock: muzică, revoltă și filosofie. Toți iubitorii acestui gen se reunesc an de an la concerte ale celor mai mari trupe de pe scena internațională sau din mediul underground. Fie că vorbim de alternative sau progressive, de groove sau folk metal, atât tinerii, cât și „veteranii” comunității rock, călătoresc prin țară și participă la cele mai importante evenimente ale anului. Pe acorduri de chitară, „revoluția” genului continuă chiar și astăzi. Rockerii încep primăvara în forță. Acest sfârșit de săptămână aduce o nouă ediție a festivalului SoundArt. Trupe din zona stoner și progressive vor da startul pe 4 mai, în club

Citizenfour, documentarul cutremurator care arata momentele in care Snowden dezvaluie secretele NSA

Cine a vazut Citizenfour sa ridice mana sus, cine nu, sa il vada. It’s a must! Poate ca stii de el si poate chiar l-ai si vazut, dar pentru cine nu a reusit inca sa il vada, o sa spunem noi cateva cuvinte care sa te convinga ca merita toata atentia.

Citizenfour, premiat la Oscar in 2015 ca cel mai bun film documentar, vorbeste despre secretele dezvaluite de catre Edward Snowden, fost consultant al Agenţiei americane pentru Securitate Naţionala (NSA) in legatura cu programele de supraveghere pe care NSA le desfasoara, cat si despre intentia lui de a aduce avertizari lumii intregi. Acesta a publicat zeci de mii de documente secrete.

In cazul in care nu esti familiarizat cu modul in care a ajuns sa fie controversat acest film documentar, citeste aseste cateva informatii pentru a intelege mai bine:

In Ianuarie 2013, regizoarea Laura Poitras a inceput sa primeasca mailuri criptate de la un anonim chiar din interiorul NSA, identificandu-se ca “Citizenfour” (Cetateanulpatru).

In Iunie 2013, Laura impreuna cu jurnalistul Glenn Greenwald si cu veteranul reporter de la The Guardian Ewen MacAskill, calatoresc pana in Hong Kong sa se intalneasca cu cel care avea sa le faca dezvaluiri uluitoare: un tanar de 29 de ani care s-a prezentat ca fiind Edward Snowden.

El acuza NSA ca exploateaza datele personale ale utilizatorilor Google, Facebook, Skype si a altor companii. A facut dezvaluiri cum ca Statele Unite au monitorizat conversatiile telefonice ale mai multor lideri din lume, printre care si cele ale cancelarului german Angela Merkel, iar agentia britanica GCHQ a fost acuzata ca a interceptat milioane de conversatii video.

Citizenfour a facut o audienta miraculoasa in mai putin de 8 zile de la lansare

Spencer Ackerman a scris in The Guardian:

“Filmul Citizenfour are enervanta atmosfera a unui film documentar. Subiectul patrunde in lumea aceasta a supravegherii globale, acest invelis digital atat de raspandit, fara o anume vizibilitate, asa incat scenele filmului se desfasoara in sali de tribunal, camera de audieri si hoteluri. Talentul regizoarei Laura Poitras, fac sa pleci dupa cele 114 minute de film cu starea aceea ca ai gasit cateva raspunsuri la intrebarile tale.”

Citizenfour a primit critici la scara larga. A avut un rating de aprobare de 98% de la Rotten Tomatoes, bazat pe 124 de critici cu un scor final de 8.3/10. Time magazine a evaluat filmul cu 8 in top 10 filme in 2014 si au numit filmul “Cel mai infricosator Halloween”, Vanity Fair l-a evaluat cu 4 in topul lor 10 si Grantland pe locul 3 in top 10.  Site-ul de film Fandor a publicat un studiu amplu fata de alte articole si recenzii despre Citizenfour cu informatii actualizate pana pe 25 decembrie 2014. Insa Alex Lyda, fostul analist de informatii din Departamentul de Aparare l-a numit pe Snowden “mai degraba narcissist decat patriot”.

Traseul Laurei Poitras

Laura Poitras si-a luat foarte multe masuri de precautie legate de film. S-a mutat in Germania, la Berlin dupa ce a fost retinuta in mod repetat la controalele de frontiera cand a intrat in SUA.

A facut filmul in Germania dupa ce a zburat acolo direct din Hong Kong. Intreaga filmare este pastrata pe drive-urile criptate care au mai multe niveluri de protectie.

Calculatorul pe care Laura il foloseste pentru citirea documentelor este separat de internet prin sistemul de Securitate air gap.

In Romania, documentarul a fost proiectat in cadrul Festivalului One World Romania, fiind “adoptat” de catre Asociatia pentru Tehnologie si Internet (ApTI).

Reply