Comisia Federala de Comert SUA impune restrictii companiilor web care utilizeaza tehnologia recunoasterii faciale, obligandu-le sa obtina consimtamantul utilizatorilor inainte de a folosi imaginile acestora.
Astfel, companiile web ar trebui sa evite identificarea imaginilor anonime a consumatorilor catre alte persoane sau entitati care de altfel nu ar fi putut sa le recunoasca.
In raportul transmis de FTC (Comisia Federala de Comert) se spune clar ca numai in cazul in care companiile au aprobarea utilizatorilor au dreptul sa foloseasca imagini sau orice date biometrice in orice modalitate decat cea pe care o reprezinta aceste informatii la origine.
Utilizatorii tehnologiei recunoasterii faciale ar trebui de asemenea sa dezvolte o protectie de siguranta rezonabila pentru informatiile pe care le colecteaza si metode judicioase pentru a determina cand sa pastreze si cand sa dispuna de aceste informatii.
„Din fericire, utilizarea comerciala a recunoasterii faciale este inca la inceput”, a afirmat FTC. „Acest lucru creeaza o oportunitate unica sa se asigure ca in timp ce industria este in dezvoltare, totusi se respecta interesele confidentialitatii consumatorilor in timp ce se pastreaza si avantajele pe care le ofera aceasta tehnologie„.
Facebook, cand a lansat propria caracteristica de recunoastere faciala la mijlocul lui 2011, a afirmat ca va ajuta utilizatorii sa eticheteze pozele prietenilor si membrilor familiei. Se pare insa ca grupuri private s-au plans de faptul ca Facebook a colectat noi date personale fara sa ceara permisiunea utilizatorilor.
Utilizarea faciala de catre companii web cum ar fi Facebook, Google si agentii guvernamentale a ridicat probleme sustinatorilor confidentialitatii si unor parlamentari americani.
In septembrie, Facebook a blocat caracteristica retelei sociale de recunoastere faciala utilizatorilor din Uniunea Europeana dupa ce unele grupuri de reglementare a confidentialitatii au ridicat aceste probleme grave.