Cand oamenii se gandesc la cele mai inovatoare companii le vin in minte cele care vin cu branduri noi si tehnologii uimitoare.
Studiul Booz & Co. Innovation 1000 impreuna cu autorul Barry Jaruzelski au dezvaluit secretul celor mai mari companii din tehnologie si cum abordeaza acestea inovatia.
Apple adopta o strategie de inovatie care se centreaza foarte mult pe cunoasterea clientilor si nevoilor lor. Apple isi cunoaste foarte bine consumatorii, le identifica cele mai neobisnuite nevoi si apoi scot pe piata produsul care satisfac acele nevoi. Compania se bazeaza mai mult pe observatiile directe ale clientilor decat pe cercetarea de piata. De asemenea, Apple este cunoscuta ca o companie care transforma problemele clientilor in oportunitati.
Nu Apple a inventat touch screen-ul dar a facut mult mai multi bani din asta decat oricine altcineva centrandu-se pe modul cum folosesc oamenii aceasta tehnologie si oferindu-le cea mai buna experienta cu tehnologia.
Samsung este mai mult centrat pe piata si competitie. Urmareste ceea ce fac competitorii si ce aduc pe piata, observand ce atrage cel mai mult si apoi scot rapid propria versiune a acelei inovatii. Samsung are o inteligenta competitiva, creand noi versiuni de produse, punandu-le la punct si lansandu-le. O dovada este faptul ca Samsung a urcat 5 locuri in 3 ani la cea mai inovatoare companie din lume.
Cea de-a treia abordare se numeste motorul tehnologiei si este cel mai bine reprezentata de Google. Compania practica o modalitate mai traditionala orientata catre fortarea limitelor tehnologice, experimentand foarte mult tot ce se poate si facand foarte multi bani din explorarea tehnologiei. Amintim aici celebrii ochelari de realitate augmentativa si masinile care se conduc fara sofer.
Toate companiile prezentate mai sus au un succes incredibil si se numara printre primele din lume ca valoare de piata.