Ai nevoie de ponturi si sfaturi despre cum sa construiesti o echipa social media care sa se ocupe de prezenta companiei tale in mediul online?
Companiile s-au adaptat rapid trendului, vital pentru popularitatea brandului, de a fi prezente si in mediul online. ZDNet iti ofera unele informatii care iti pot fi de folos in aceasta directie.
In pas cu trendul au aparut si persoanele specializate pe social media care iti asigura o vizibilitate marita si o imagine pozitiva a brandului, adoptand diverse strategii de marketing.
In primul rand, ai nevoie de un plan prin care sa iti atragi persoane talentate si descurcarete care sa iti creeze o prezenta profesionala pe „internetul social”. Astfel, ai nevoie de un lider care sa conduca aceasta echipa si care sa aiba experienta in strategii de marketing menite sa construiasca un brand.
Echipa social media ar trebui sa fie familiarizata cu noile tehnologii si canale sociale, instrumente prin care se deruleaza campaniile online. Liderul echipei trebuie sa se asigure de implementarea de noi strategii pe care noul departament digital le identifica.
Persoanele din echipa se centreaza pe creearea, rafinarea si transmiterea mesajelor catre clienti prin noile tehnologii media si e necesar sa isi asume trei roluri: de creatori, directori si analisti.
Creatorii identifica directia in care sa se mearga si agentii de comunicare din jurul brandului. Acestia trebuie sa recunoasca ce functioneaza si ce ar fi un adevarat succes pe retelele sociale. Creatorii trebuie sa imparta responsabilitatea cu directorii care asigura interactiunea pe internetul social.
Directorii au rolul, pe de o parte, de manager al comunitatii in timp ce isi asuma si responsabilitatea pentru monitorizarea web-ului pentru toate continuturile pe care brandul le poate folosi sau din care poate sa invete.
In cele din urma, analistii nu sunt de neglijat intrucat ei se ocupa de datele pe care fanii si adeptii le creeaza. Acestia ajuta enorm echipa prin oferirea unor date pretioase privind comportamentul online al clientilor tinta, directionarea campaniilor si intelegerea greselilor.
De obicei, ai nevoie de persoane care iubesc provocarile, sunt potriviti pentru relatiile cu clientii si sunt doritori sa aduca idei si strategii noi care sa mentina compania pe valul progresului. Ar trebui sa fie persoane active pe social media si dispusi sa invete si sa se adapteze noilor canale de comunicare online.
Aceste roluri sunt pivotante si trebuie sa explorezi talentele pe care angajatii deja existenti le au. Daca bugetul iti limiteaza abilitatea de a angaja o echipa intreaga, exista instrumente de gestionare social media gratuite si premium care pot ajuta o echipa mica sa se descurce cu aceasta situatie pana cand compania este pregatita sa treaca la un alt nivel.