CNA doreste sa incurajeze publicul sa depuna sesizari la adresa continutului neadecvat al unor programe audiovizuale sau despre societatile de cablu.
Consiliul National al Audiovizualului promite ca va verifica fiecare reclamatie, luand masurile necesare acolo unde se constata ca legislatia a fost incalcata si pune la dispozitia persoanelor interesate sa depuna sesizari doua formulare electronice tipizate pentru Radio/TV si pentru societatile de Cablu sau direct prin e-mail, fax sau posta.
Aceasta decizie a CNA vine ca urmare a prevederilor art. 10 alin. (5) din Legea audiovizualului nr.504/2002
„Controlul exercitat de Consiliu asupra continutului serviciilor de programe oferite de furnizorii de servicii media audiovizuale si asupra ofertei de servicii de programe asigurate de distribuitorii de servicii se realizeaza, de regula, periodic si ori de cate ori Consiliul considera ca este necesar sau primeste o plangere cu privire la nerespectarea de catre un furnizor a prevederilor legale, a normelor de reglementare in domeniu ori a obligatiilor inscrise in licenta audiovizuala”.
Ca orice autoritate de reglementare este necesar sa oferi publicului sansa de a sesiza organismul care ii apara drepturile atunci cand intampina o problema cu serviciile pentru care plateste.
CNA, ca autoritate de reglementare in domeniul programelor audiovizuale care garanteaza interesul public si asigura un climat bazat pe libera exprimare, pune la dispozitia cetatenilor cele doua formulare de sesizare:
Formular electronic tipizat pentru reclamatii privind posturile de radio si de televiziune
Formular electronic tipizat pentru reclamatii privind societatile de cablu
Amintim in acest context ca puteti sesiza si ANCOM pe partea de servicii de comunicatii electronice cum ar fi: internet si telefonie. Pentru aceste reclamatii accesati formularul de mai jos.