Utilizatorii de telefoane mobile vor mai multa confidentialitate iar producatorii de aplicatii asculta. Insa ce ascultaa cestia vom afla din randurile de mai jos.
De fapt, ei nu asculta cererile utilizatorilor ci mai degraba sunetele din biroul, bucataria, dormitorul si livingul tau. Cu alte cuvinte, te spioneaza! Pare incredibil? Este total adevarat. Afla care sunt aplicatiile cu care se poate asculta.
A aparut o noua serie de aplicatii pentru smartphone ce utilizeaza microfonul telefonului ca un device secret de ascultat – adica un microfon “spion”. Dar potrivit producatorilor de aplicatii, acesta nu este un microfon ci o caracteristica.
Aplicatiile utilizeaza sunetul ambiental pentru a depista lucrurile spre care iti indrepti atentia. Este urmatorul pas spre a-ti citi gandurile.
Telefonul tau asculta
In urma unui podcast This Week in Tech aceasta problema a fost adusa in atentia consumatorilor. Gazda emisiunii Leo Laporte a scos la iveala cele mai populare aplicatii care activeaza microfonul telefonului tau pentru colectarea tiparelor de sunet din interiorul casei tale, de la intalnirile pe care le ai, la birou sau in orice loc te-ai afla.
Color, Shopkick si IntoNow sunt cateva din aplicatiile ce activeaza microfonul utilizatorilor de iPhone sau device-uri Android in scopul de a aduna informatii contextuale.
Color utilizeaza microfonul telefonului tau de tip iPhone sau Android pentru a detecta daca oamenii sunt in aceeasi camera, sunetele ambientale combinate cu culori si lumina din camera sesizand cine este afara si cine a ramas inauntru, astfel incat telefonul poate genera adevarate retele sociale de oameni ce impartasesc aceeasi experienta.
Shopkick functioneaza cu ambele tipuri de smartphone-uri si recunoaste magazinele in care merg utlilizatorii, ascultand prin telefonul tau anumite sunete imperceptibile generate in respectivele magazine.
IntoNow este o aplicatie iOS care apartine de tehnologia SoundPrint si care permite socializarea in timpul spectacolelor TV. Aplicatia asculta cu iPhone sau iPad pentru a identific a cee a ce urmaresti la televizor. Compania sustine ca are 2.6 milioane de transmisiuni broadcast (show-uri TV) in baza lor de date.
Evident ca gandul la faptul ca cineva “trage cu urechea” la momentele noastre private nu incanta pe nimeni si chiar ar trebui sa luam masuri in aceasta privinta. Color compara sunetele de la utilizatori pentru a-si da seama care dintre ei asculta aceleasi lucruri. Shopkick compara sunete din baza lor de date care identifica fiecare magazin in care intri. Aplicatiile SoundPrint compara sunetele din baza lor de date ce i dentifica fiecare show TV.
Tot ce trebuie sa stim despre marketing si publicitate este ca datele personale reprezinta regele de pe tabla de sah. Cei din marketing si publicitate nu se vor opri niciodata intrucat cu cat stiu mai multe despre tine si stilul tau de viata, cu atat campaniile lor de promovare sunt mai eficiente si mai valoroase.
Orice fel de informatie poate fi colectata. Iata mai jos ceea ce pot determina companiile de publicitate de pe urma acestor informatii:
– genul tau si al persoanelor cu care vorbesti
– varsta aproximativa a ta si a persoanelor cu care intri in contact
– la ce ora mergi la culcare si la ce ora te trezesti
– ce urmaresti la televizor si asculti la radio
– cat timp petreci singur si cat timp petreci cu altii
– daca locuiesti intr-un oras mare sau mic
– cum calatoresti spre servici
Nu suntem convinsi ca lista se opreste aici, la fel cum nu suntem convinsi ca aceasta invadare a intimitatii este folosita doar in scop comercial iar atunci cand acesti producatori sunt acuzati de incalcarea dreptului la intimitate, ei spun in cor „aceasta nu este o infractiune, ci o caracteristica”.
Imi doresc aceasta aplicatie ptr siguranta
Mea am umblam cu niste personae dubioase si au disparut lucruri din casa cartela si ma simt urmarita