Telekom România unește toate operațiunile sale mobile într-o singură companie

Cei de la Telekom România au anunțat faptul că de la 1 decembrie 2017 au unit toate operațiunile mobile într-o singură companie, astfel încât Telekom România Mobile Communications SA cuprinde și Sunlight România Filiala București SRL, și Germanos Telecom România SA, cât și fostul ZAPP, actual Telemobil SA. Telekom România Mobile Communications SA, parte a celei mai mari companii de telecomunicații din Europa, va avea aceeași activitate, iar această fuziune a operațiunilor nu va aduce schimbări majore sau întreruperi a serviciilor oferite clienților. Miroslav Majoros, CEO Telekom România, a declarat că “Fuziunea operaţiunilor noastre mobile este un pas important în

Daredevil

Pentru că acest an a fost anul super eroilor haideți să vedem ce super serial alegem! Dacă vă interesează să urmăriți seriale care au în vizor supereroi de tipul Spiderman, Batman, Catwoman, Wonder Woman, vă recomandăm de această dată să urmăriți Daredevil. Povestea acestui serial se bazează pe cea unui băiețel care suferă un accident în perioada copilăriei și rămâne orb. Deși urmează o perioadă cumplită în care recuperarea nu are rezultatele dorite, Matt Murdock (Charlie Cox) încearcă să se redescopere. Da, ați ghicit, Matt este Dardevil! Acesta descoperă faptul că chimicalele care i-au luat vederea i-au oferit un nou

Marco Polo și Marco Polo O Mie de Ochi

Cu siguranță ați auzit de Marco Polo, dar știați că puteți să vedeți și un serial istoric în acest sens? Pentru cei care nu mai știu exact cine era acesta, Marco Polo a fost un vânzător, explorator și scriitor venețian care a descris mai multe regate asiatice, inclusiv frumusețea Chinei. Avem un serial pe măsură? DA! Nu doar că veți putea vedea partea artistică, jocurile de putere de la casa regală, dorința de ajunge în vârf, frumusețea și veninul unei poziții de conducere dar și, de asemenea, complicata, dar mult dorita poveste de iubire între două persoane din două sfere

Au fost înregistrate zgomote ciudate în întreaga lume

Un fenomen îi bagă în dubii pe cercetători, și anume acela că niște sunete foarte puternice, asemănătoare cu cele ale unor explozii, au fost auzite în mai multe zone ale lumii. Ultimul zgomot de acest gen a fost înregistrat chiar săptămâna trecută, în SUA, mai precis în Alabama. Acesta, conform cercetătorilor, ar fi cel de-al 64-lea zgomot ciudat înregistrat în acest an. Cele mai multe zgomote bizare au fost auzite în SUA și în Marea Britanie, iar încă de la primele zgomote de acest gen s-au mobilizat mulți oameni de știință, însă până acum fără niciun rezultat în cele mai

Un asteroid dintr-un alt sistem solar a fost observat în apropierea planetei noastre

Asteroidul observat de astronomi nu este singurul obiect nedetectat de oamenii de știință, ci face parte din cele peste 10.000 de obiecte nedectate din apropierea planetei noastre. Ceea ce îl scoate în evidență pe asteroidul numit de oamenii de știință „Oumuamua” („mesager”, în traducere din limba hawaiiană) este faptul că acesta reprezintă primul asteroid din spațiul interstelar care circulă în sistemul nostru solar. Lucrul care atestă faptul că provine din alt sistem solar este reprezentat de orbita pe care acesta o urmează, care este una aproape imposibilă de atins în sistemul nostru solar. Niște analize efectuate recent scot în evidență

Samsung are o strategie destul de interesantă prin care vrea să atragă utilizatorii de iPhone-uri

Știu că în primul trimestru al acestui an cei de la Samsung ocupau locul 1 în topul vânzărilor de telefoane, iar la o distanță de 9-10% față de aceștia se afla Apple. Acum, nu știu ce să zic, cred că situația s-a cam schimbat între timp, astfel încât Samsung a recurs la o strategie interesantă și puțin cam disperată pentru a atrage utilizatorii de iPhone-uri de partea lor. Samsung a lansat de ieri programul GALAXY Experience, prin care inițial se vor oferi 10.000 de unități GALAXY S8 sau GALAXY Note8 posesorilor de iPhone-uri care vor să testeze timp de câteva

Chestii găsite random pe străzi: 5 saci cu milioane de cartele sim

Cum ar fi ca într-o dimineață, să zicem într-o zi de duminică, să îți scoți câinele la plimbare pe Calea Plevnei din București, iar după o perioadă să vezi în fața ta doi bărbați care încarcă niște saci într-o mașină, iar în momentul în care îi întrebi ce au în saci, tipii să fugă și să lase sacii în spate, iar tu ca un om curios să îți arunci ochii în saci și să descoperi cu stupoare că în ei se află milioane de cartele sim? Eu nu știu cum ar fi și sunt convins că nici voi, însă unui

Vodafone are o strategie interesantă prin care atrage și mai multă simpatie – oferă bonusuri de internet chiar și utilizatorilor din alte rețele

Posibil vă uitați rar la televizor sau chiar deloc, deci e puțin probabil să fi văzut noua reclamă Vodafone care rulează pe la tv. Se pare că Vodafone are o campanie dedicată Crăciunului destul de interesantă – s-a anunțat lansarea aplicației NetPrimesti, disponibilă pe Google Play și AppStore, cu ajutorul căreia se iau datele despre traficul de date generat de orice tip de cartelă din România, chiar dacă nu e una Vodafone. Odată la două săptămâni se actualizează traficul de date generat, iar tot atunci acest trafic de date consumat devine un bonus de internet care poate fi folosit de

Tesla Semi – primul camion electric

Pe piața camioanelor s-ar putea să apară un nou lider, și anume Tesla. Compania va lansa primul camion electric din lume, care este de-a dreptul impresionant. Elon Musk a prezentat acest camion drept un vehicul capabil să parcurgă 800 de kilometri după o singură încărcare, să transporte 36 de tone de marfă și să atingă 100 km/oră în 20 de secunde cu încărcătură maximă, respectiv 100 km/oră în doar 5 secunde fără încărcătură. Tesla Semi este dotat cu 4 motoare electrice independente, are acumulatori imenși și puternici, iar datorită tehnologiei Tesla MegaChargers, camionul poate să parcurgă 640 de kilometri după

Dezbatere CNA – Audiovizualul intre fictiune si realitate [LIVE TEXT]

In acest moment a inceput dezbaterea CNA cu tema „Audiovizualul intre fictiune si realitate” unde sunt invitati sa vorbeasca reprezentanti ai radiodifuzorilor si vedete de radio si televiziune.

Programul dezbaterii:

10:00 Audiovizualul romanesc intre inflatia de breaking -news si reality show

Sanda Nicola, Realizator, Digi 24 TV

Cred ca lucrurile au inceput sa o ia razna in momentul in care stirile au inceput sa concureze cu reality show. Nu ne uitam la stiri ca sa ne distram, stirile ar trebui sa fie pur informative. Nu cred ca exista un vinovat singular, ci o culpabilitate colectiva si trebuie sa ne asumam responsabilitatea cu totii. Discernamantul ar trebui sa fie caracteristica predominanta in mass-media.

Radu Moraru, Realizator, Nasul TV – „20 de ani de presa”

Interesul public este din pacate interesul insumat al patronilor de mass-media. Libertatea de exprimare a reporterilor se aliniaza perfect cu gandirea patronala. Daca CNA nu are forta, legea nu este aplicata.

Prin televizor si prin publicarea de masa am indepartat publicul inteligent din tara. Cine vrea sa fie informat va putea face un rezumat de pe toate televiziunile dar si acest lucru este in pericol. S-au desfiintat institutii importante, cum ar fi ANI (Agentia Nationala de Integritate).

Imbunatatirea calitatii esantionului de public ar aduce un plus audiovizualului.

Liviu Mihaiu, Director general, Radio Guerrilla

Aceasta dezbatere are un scop, cred ca are si un final. De aceea la aceasta dezbatere ar fi trebuit sa vina si patronii radiodifuzorilor. Nu ma simt culpabil in ce am facut in cei 20 de ani de presa. Televiziunea este unul dintre principalele cauze ale degradarii societatii noastre. Daca ne uitam la televizor si in licee vedem aceleasi lucruri.

Sunt studii foarte stiintifice, lucruri demonstrate de multi ani, ca televiziunea este hipnotica, este manipulatoare.

Fac criza cand aud „ca asa vrea publicul”, este cea mai mare minciuna.

Daca-i dai omului junk, junk mananca, junk devine.

Daca facem aceasta dezbatere ca sa gasim solutii, una dintre solutii este sa dati amenzi. Pentru ca responsabilitatea oricarui cetatean se formeaza cu amenzi. Sunt televiziuni care se lupta ca zmeii cu CNA, ca sa ce? Sa faca un profit mai mare? Dementa este alergatul dupa primul loc, pentru ca primul loc inseamna ca tu ai un auditoriu care nici macar nu se spala pe dinti, cu ce te mandresti? Cu alte cuvinte, o dictatura a CNA imi doresc. Eu vreau reguli mai dure pentru audiovizualul romanesc.

Care este publicul care a decis sa nu se dea pe post manifestatiile de la Barlad impotriva gazului de sist? Cand a decis publicul ca nu vrea sa stie de manifestatiile de la Barlad?

Stim cu totii ca mass-media nu educa dar asta nu inseamna ca e posibil orice. Nimic nu iti permite sa filmezi in sicriu sau in chiloti.

Oana Stancu, Realizator, Antena 3 – Interesul public si ciocu’ mic

Masurile luate de CNA sunt din punctul meu de vedere o ingradire pentru ca nu imi permit sa scot la iveala lucruri care pentru mine sunt de interes public. Pentru a face ordine in acest sistem ar trebui sa avem toti factorii ghidati de aceasta linie in interes public.

Atata timp cat in structura CNA-ului exista membrii care fac parte din cabinetul ministrului, cum ne puteti cere obiectivitate?

10:40 Politica editoriala marketizata vs. Codul deontologic al jurnalistului

Andreea Cretulescu, Realizator, Realitatea TV – „Controversele punctului de audienta”

Interesul publicului este de a fi informat si de a fi informat corect. Dar acest lucru este relativ. Doar in baza unui cadru legislativ putem stabili corectitudinea.

Maniera in care munca unui trust este masurata conteaza foarte mult. Cea mai mare problema este lipsa de transparenta in zona de masurare a acestor audiente. Problema se poate rezolva prin transparenta si printr-un raspuns deschis al celor implicati in acest proces.

Mihai Tatulici, Realizator TV, Money TV – „Confuzie si profesionalism”

Stiti foarte bine ca ceea ce facem noi aici este discutia simandicoasa a unui sfert de masura. Cum iesim din cercul acesta vicios? Cata vreme concursul este cine iese primul, nu avem nicio sansa. Daca dezbaterea asta ar avea vreo sansa sa iasa din oficialitate, atunci am umbla la legea audiovizualului.

Acest mimetism profesional degradeaza societatea romaneasca. De 23 de ani am dat publicului romanesc rumegus. Noi promovam kitsch-ul, prostia, mediocritatea…

Adrian Ursu, Realizator, Antena 3

Nu cred ca trebuie sa ajungem la concluzia ca trebuie sa ne sinucidem in grup pentru ca totul este atat de rau. Se face o confuzie grava intre presa si entertainment. Suntem asimilati celorlalti facatori de show-uri.

Presa scrisa, internetul, jurnalismul cetatenesc nu sunt reglementate, pe cand audiovizualul este supra reglementat.

Florian Bichir, Jurnalist, Realitatea Tv

Presa este un produs. Cine cere cultura din partea presei este o prostie. Sa nu credeti ca in alte tari lucrurile sunt altfel.

11:30 Libertatea de exprimare si Interesul public – Rolul esential al radiodifuzorilor in informarea opiniei publice

Claudiu Lucaci, Director Stiri, SRTV – „Televiziunea intre interes public si interesul publicului”

Ar trebui sa incetam sa mai spunem public, pentru ca exista mai multe publicuri.

Liana Stanciu, Realizator, Magic FM si SRTV

Toate lucrurile pe care le vorbim astazi sunt grave pentru ca am uitat sa fim oameni, am uitat sa gandim ca niste oameni. Trebuie sa fim oameni inainte sa fim jurnalisti.

Ciprian Olinici, Director Radio Trinitas – „Informarea corecta – factor educativ si formator”

Suntem deschisi dialogului. Facem parte din acea diversitate despre care se vorbea. Facem presa dar in acelasi timp incercam sa vedem si valoarea umana a presei, o valoare pe care de multe ori o ignoram.

S-a vorbit foarte mult despre public, despre interesul lui, formarea si educatia lui. Intr-adevar presa nu face cultura dar nu trebuie sa ignoram actele de cultura in mass-media. Scoala beneficiaza de consumul pe care elevul il are prin intermediul presei.

Psihologia, studiile sociologiei arata ca in fata imaginii, publicul este pasiv. Discernamantul publicului este absent in acest mediu. Vorbim despre de toate si cate o data nu cunoastem aproape deloc domeniul pe care il tratam. Fiecare domeniu are propriile reguli, propria sa constructie pe care trebuie sa o intelegem, sa o analizam si abia apoi sa ne pronuntam.

Imaginea este cea care reflecta cel mai mult spatiul public, ea este cea care are cea mai multa credibilitate pentru ca este conectata la realitatea publica. Radioul si presa scrisa sunt uneori mai responsabile deoarece zona comerciala este mai retrasa in aceasta zona.

Exista trei presiuni in presa: legea, politica editoriala si codul etic.

12:15 Derapajul media. Cauze si solutii

Cristina Liberis, Director Stiri, Kanal D – „Presa romaneasca, intre tabloidizare si obedienta politica”

In 1993 era o presa inocenta. Acum lucrurile s-au schimbat pentru ca derapajele au devenit in masa. Derapajele au fost impuse si de criza economica mondiala.  Legat de faptul ca vrem sa avem un nou esantion reprezentativ al publicului, de ce nu s-a luat in cauza audienta 0 a postului TVR Cultural?

S-a discutat despre stiri. Stirile nu mai sunt stiri. De multe ori da, probabil ca singurele stiri clasice au ramas tot la TVR, pentru ca aceasta este misiunea televiziunii nationale. Publicul cere si stiri externe, acel discernamant se formeaza. Se vorbea despre cascavalul din piata de publicitate, este intr-adevar un lucru de necontestat lupta pentru audienta.

 Revenirea la valorile jurnalismului real ar trebui sa intre in top 10 valori ale mass-media.

12:45 Autoreglementarea si Codul de reglementare a continutului audiovizual

Reply