Conform unui comunicat de presa al ANCOM, noile contracte incheiate cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice vor contine mai multe clauze obligatorii, cum ar fi viteza minima garantata de acces la internet.
Incepand cu 25 februarie 2012, toate contractele de telefonie mobila, telefonie fixa, internet, televiziune prin cablu sau satelit se vor modifica. Afla ce vor contine noile contracte.
Noile dispozitii sunt concepute pentru a proteja consumatorul si ele constau in stabilirea perioadei maxime de incheiere initiala a unui contract. De asemenea, incheierea contractelor la distanta isi modifica procedura.
Intre furnizorul de servicii de comunicatii electronice si o persoana fizica se poate incheia un contract pentru maxim 24 de luni dar furnizorii sunt obligati sa ofere utilizatorilor finali si posibilitatea de a beneficia de serviciile lor pentru maxim 12 luni.
Daca persoanele juridice vor sa beneficieze de aceleasi servicii de comunicatii ca si persoanele fizice, atunci operatorii sunt obligati sa faca posibil aceasta.
Conform noilor reglementari, operatorii trebuie sa mentioneze in contractele pe care le incheie cu utlizatorii finali urmatoarele: restrictiile impuse asupra utilizarii echipamentului terminal, masurile pe care le pot lua in cazul in care apar incidente si tot ce e necesar sa stie abonatii referitor la gestionarea traficului.
Pentru incheierea contractelor pentru servicii de internet, operatorii au obligatia sa mentioneze printre altele urmatorii parametri de calitate:
- viteza nominala/maxima de transfer a datelor,
- viteza minima garantata,
- intarzierea si variatia intarzierii de transfer,
- rata pierderii de pachete,
- termenul de la care va incepe furnizarea accesului la internet,
- termenele de rezolvare a deranjamentelor si de solutionare a problemelor sesizate de consumator.
Aceste modificari se aplica pentru contractele incheia incepand cu 25 februarie iar cele care se afla deja in derulare vor fi modificate.