Eugen Doga – creatorul de muzică

  Pentru mulți Eugen Doga este o identitate culturală, un cumul de elemente reprezentative pentru evoluția unui  artist într-o perioadă grea încercată. Acesta a reușit să se facă remarcat încă de pe băncile facultății, reușind să promoveze valorile iubite. Treptat, Eugen Doga s-a remarcat prin munca depusă, primind în anul 1967 disticția de  Maestru Emerit al Artei din Moldova, Artist al Poporului din R.S.S.M. (1967), Artist al Poporului din URSS (1987), laureat al Premiului „Boris Glăvan” al Comsomolului din Moldova, laureat al Premiului de Stat al R.S.S.M. (1980) și al Premiului de Stat al URSS. (1986).   În Republica Moldova anul

Transformarea Romaniei in era digitala – Ziua Comunicatiilor 2017

In data de 25 aprilie 2017, a avut loc la hotelul JW Marriott din capitala, cea de-a 21-a editie a Zilei Comunicatiilor organizata de ITS Events Management cu sprijinul autoritatilor de la Bucuresti. Evenimentul a avut loc in marja sarbatoririi Zilei Mondiale a Telecomunicatiilor si a Societatii Informationale, care este celebrata in fiecare an pe 17 mai sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor. La nivel global, tema anului 2017 este „Big Data for Big Impact”, cu scopul de a atrage atentia asupra potentialului Big Data si de a impulsiona industria sa caute solutii pentru eficientizarea proceselor necesare transformarii datelor brute

Restaurantele, pionieri în experiența cu consumatorii

    O vizită în provincie la bunici, o familie cu copii mici care sunt înfometați, părinți aflați în dificultate deoarece sandwich-urile s-au epuizat, mama crede că îi vor ieși fire albe de păr alături de tatăl ce încearcă să scape de alte 15 mașini în aglomerație pentru a-și face loc către prima ieșire de pe autostradă în căutarea unui popas. În apropierea unui supermarket „la urgență” aceeași poveste: aglomerația tipică. Salvarea familiei: o domnișoară cu o tabletă în brațe care ia comanda pe geam.   Cum se simte o criză de nervi dacă nu reușești să comanzi ceva urgent de

Competiția realităților augmentate: Facebook vs. Snapchat

Într-o lume imperfectă, din nou, mediul virtual vine în întâmpinarea utilizatorilor care sunt curioși să vadă totul cu alți ochi. Snapchat și Facebook oferă acum posibilitatea aceasta tuturor doritorilor și sunt într-o competiție a realităților. Culori, logo-uri simple, elemente hazlii și pline de viață, care amintesc de anii copilăriei, sau lumea dusă la un alt nivel în ochii oamenilor. Cea mai populară aplicație în rândul tinerilor, Snapchat, a lansat oficial funcția World Lenses. De acum, tot ceea ce îi înconjoară va putea fi vizualizat prin plasarea unor elemente 3D, care să le schimbe estetica sau design-ul. Proiectul a fost gândit

Orange România va intra pe piața bancară

Pentru a se menține și pentru a avea un profit în creștere, cei de la Orange România își extind business-ul și pe piața bancară. Compania de telecomunicații este implicată în proiecte de servicii financiare în alte părți, iar de pe 6 iulie va începe să ofere servicii bancare clienților din Franța, urmând ca de anul viitor să ofere același tip de servicii și clienților români. Orange va oferi pentru început împrumuturi pe termen scurt – 3, 6, 12 luni, va pune în circulație carduri de credit și va oferi servicii de plăți. Clienții Orange Bank vor putea să realizeze transferuri

Ghost in the Shell – noua barieră tehnologică

Ghost in the Shell a apărut pe marile ecrane la sfârșitul lunii martie, în rolul principal fiind Scarlett Johansson. Filmul s-a bazat pe anime-ul cu același nume, unde o polițistă cyborg  și partenerul ei vânează un misterios și puternic hacker numit Puppet Master. Regizorul anime-ului este  Mamoru Oshii, scenariștii Shirow Masamune și Kazunori Itô. Anime-ul a fost creat de la manga-ul Ghost in the Shell, conceput de către  Masamune Shirow. Acesta a avut un real succes, fiind ulterior tradus și în engleză. Long story short: manga-ul a fost lansat în 1989, cu acțiunea poveștii plasată în 2029, Niihama, Japonia. Povestea

Ce surprize aduce al cincilea film din seria „Pirates of the Caribbean”?

Căpitanul Jack Sparrow și interpretarea de excepție a lui Johnny Depp. Povestea de dragoste care i-a unit pe Will Turner și Elizabeth Swann. Aventurile piraților într-o călătorie până la capătul lumii. Toate aceste detalii au scris istorie în lumea cinematografiei, iar franciza „Pirates of the Caribbean” a devenit un fenomen. Cel de-al cincilea film al iubitei serii se întoarce curând cu o nouă poveste și noi aventuri. Lansarea trailer-ului s-a bucurat de reacții entuziaste, dar a venit și cu surprize neașteptate. Una dintre ele este apariția actriței Keira Knightley, în rolul care i-a adus recunoașterea la nivel mondial Elizabeth Swann.

Vodafone oferă internet gratuit în perioada 15-17 aprilie

Cu prilejul faptului că Vodafone aniversează 20 de ani de existență în țara noastră, compania a început să ofere de la începutul anului internet gratuit de fiecare dată când se ivește o sărbătoare, iar pe lângă asta a dat drumul și la promoții interesante pentru clienți. Dacă de ziua îndrăgostiților, de Dragobete, de 1 și 8 martie au oferit internet gratuit, de Paște era inevitabil ca cei de la Vodafone să nu continue tradiția. Prin urmare, în perioada 15-17 aprilie, toți clienții Vodafone vor beneficia de internet Supernet 4G+ în mod gratuit. Beneficiul s-a activat în dimineața zilei de azi

PLATOURILE DE FILMARE ALE SERIALULUI „OUTLANDER”

      Anul acesta vine cu episoade noi din două producții de succes: „Game of Thrones” și „Outlander”. Fanii așteaptă cu nerăbdare întâlnirea dintre Jon Snow și Daenerys Targaryen și întoarcerea lui Claire în trecutul lui Jamie Fraser. Ce se va întâmpla mai departe, rămâne de văzut. După imaginile cu personajele din „Game of Thrones”, producătorii „Outlander” au pregătit și ei o surpriză oamenilor de acasă.   Starz a făcut oficiale imagini cu noua înfățișare a personajului Jamie Fraiser, din noul sezon. Odată cu pregătirile pentru lansarea trailer-ului la sfârșitul săptămânii, au ajuns la fani și ultimele detalii legate

Google renunta la Motorola

motorola-lenovo

Dupa ce in vara anului 2011 Google a cumparat Motorola cu suma de 12,5 miliarde de dolari pentru brevetele de inventie ale acestei companii, miercuri seara gigantul american a vandut divizia de smartphone catre Lenovo pentru 2.91 miliarde de dolari.

Ce castiga si ce pierde Google din aceasta tranzactie?

Desi aparent Google pierde aproape 10 miliarde de dolari din aceasta tranzactie, la o privire mai atenta lucrurile nu stau chiar asa. In primul rand trebuie avute in vedere motivele pentru care americanii au cumparat si apoi au vandut Motorola. Potrivit propriilor afirmatii, gigantul online a achizitionat divizia de smartphone Motorola Mobility pentru a proteja Androidul de procesele intentate de Microsoft si Apple. Intradevar, prin achizitionarea Motorola din urma cu 2 ani si jumatate, Google a obtinut 17000 de patente cu care sa concureze  iPhone-ul celor de la Apple.

Totodata, acordul cu chinezii de la Lenovo prevede faptul ca acestia primesc dreptul de folosire a peste 2000 de patente, precum si sigla Motorola Mobility, Google pastrand insa patentele necesare pentru protejarea Androidului de competitori, insa renuntand la o companie care a pierdut podiumul pe piata smartphone-urilor si care inregistra pierderi in ultima perioada, putand deveni o gaura neagra din punct de vedere financiar.

In ceea ce priveste piata de telefonie mobile, Google isi intareste parteneriatul cu Samsung care folosea Androidul produs de americani, dar care se simtea amenintat de concurenta telefoanelor dezvoltate prin Motorola. Situatia ramane insa interesanta: chiar daca Google iese de pe piata producatoare de mobile, o face prin intarirea unuia dintre competitorii principali ai sud-coreenilor. Pe piata smartphope-urilor, Lenovo este pe locul doi dupa Samsung in China, iar la nivel mondial, pe locul trei, dupa compania din Coreea de Sud si dupa Apple.

Daca din punct de vedere strategic, Google apare castigatoare in urma acestei tranzactii, nici matematic nu sta atat de rau precum pare la prima vedere. Desi vinde cu 3 miliarde de dolari o companie pe care a cumparat-o cu 12,5 miliarde, in 2011, Motorola a adus si o zestre circa 4 miliarde de dolari. In plus, Google a mai obtinut 2.4 miliarde de dolari din vinderea diviziei set-top box Motorola si nu in ultimul rand, pastreaza patentele pentru care a cumparat compania de telefoane mobile in primul rand, cei de la Lenovo primind doar dreptul de folosire a acestora. De asemenea, banii obtinuti din aceasta operatiune vor fi folositi de gigantul american pentru achizitionarea companiei de termostate inteligente Nest.

Lenovo se pregateste sa devina producatorul numarul 1 mondial de smartphone

Asa cum am aratat mai sus, desi Lenovo este mai cunoscuta in America si in Europa datorita cumpararii IBM si pentru modul in care a reusit sa se impuna pe piata laptopurilor, in Asia este un producator important de telefoane mobile inteligente. Prin recenta achizitie a Motorola, chinezii spera sa repete experienta IBM si sa-si consolideze pozitia de producator de smartphone-uri printr-o prezenta mai larga pe pietele din afara continentului galben, in special in America si in Europa.

De altfel, Yang Yuanqing, CEO-ul celor de la Lenovo a declara in urma cu doua saptamani, intr-un interviu dat cotidianului oficial din China – Xinhua, ca isi doreste ca, in scurt timp, compania pe care o conduce sa devina liderul mondial in vanzarea de smartphone, daca nu la nivel mondial, cel putin pe piata chineza.

„Preluarea unui brand de o asemenea valoare, cu un portofoliu inovator de produse si o echipa globala incredibil de talentata va transforma imediat grupul Lenovo intr-un puternic competitor global in industria telefoanelor. Vom avea imediat oportunitatea de a deveni un jucator esential intr-o industrie extrem de dinamica,” a declarat Yuanqing, referitor la recenta tranzactie incheiata cu cei de la Google. „Lenovo a dovedit ca poate prelua cu succes si duce mai departe branduri extraordinare, dupa cum am facut cu marca Think de la IBM, si poate integra eficient companii din intreaga lume.”

Reply