CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

Thales avertizeaza: Hackerii sustinuti sunt cea mai mare amenintare in domeniul securitatii cibernetice

Thales este gruparea franceza care se ocupa cu studii de amploare in domeniul securitatii informatice. Aceasta in colaborare cu una dintre cele mai cunoscute firme producatoare de software antivirus avertizeaza ca cei mai periculosi pirati cibernetici sunt hackeri sustinuti de state. Conform unui raport anual realizat de cele doua companii, din cele 66 de grupari de hackeri confirmate aproximativ 50% ar avea sustinere statala. Gruparile acestea infaptuiesc activitati de ciberspionaj, sabotaj, furt intelectual si chiar contribuie la destabilizarea politica a altor state. Conform aceluiasi raport, restul de 50% dintre hackeri sunt motivati de ideologi, religie, bani.  Gruparile infractionale din Rusia

SIDI Bucharest: prima Școală de iarnă pe tema guvernanței internetului, politicilor digitale și inovării

În perioda 9-13 decembrie 2019, Scoala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) va găzdui ”SIDI Bucharest”, prima Școală de iarnă pe tema guvernanței internetului, politicilor digitale și inovării organizată în România. Organizatorii sunt: Facultatea de Administrație Publică (SNSPA) Internet Corporation for Assigned Names and Numbers Internet Society DiploFoundation South Eastern European Dialogue on Internet Governance. Citește mai multe pe apti.ro Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe:

Un minister pentru telecomunicații!

Circulă zvonul că ar putea dispărea ministerul ”telecomunicațiilor” din noul guvern de tranziție, care se va forma în curând. Că PNL, care va forma noul guvern, în dorința de simplificare a aparatului executiv, ar reduce la 15 numărul ministerelor și că printre aceste 15 ministere nu se regăsește și MINISTERUL ”TELECOMUNICAȚIILOR” (astăzi Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale). În locul ministerului telecomunicațiilor ar urma să apară un departament sau agenție într-un minister (ministerul transporturior sau al energiei?) din guvernul de tranziție. Suntem în anul 2019 și se pare că istoria se repeta. Ar fi a doua oară când PNL ar desființa

Hidden figures – recenzie

Vreți să vă uitați la un film bun diseară dar opțiunile nu prea sunt? Vă recomandăm un film de Oscar, inspirat din fapte reale!

Hidden Figures este un film din anul 2016 cu o poveste extrem de interesantă: o femei mulatră este geniul ascuns de la NASA, cea care va contribui semnificativ la programul spațial din acei ani.

Katherine G. Johnson (Taraji P. Henson), Dorothy Vaughan (Octavia Spencer) și Mary Jackson (Janelle Monáe) sunt 3 femei ce fac parte dintr-o echipa din faimoasa NASA. Fiecare primește o nominalizare în domeniul specializării lor, Katherine fiind cea care va lucra împreună cu Al Harrison (Kevin Costner) pentru cel mai important program spațial de la acea vreme.

În film sunt incluse și elementele de diferențiere rasială (și nu numai)– sunt băi separate pentru oamenii de culoare, filtrul de cafea este separat pentru cei albi față de cei de culoare, iar femeile nu aveau aceleași beneficii precum bărbații.

Cea care este în lumina reflectoarelor este Katherine Johnson, cea care reușește împreună cu Al să schimbe mentalitatea celor de la NASA. Aceasta va schimba nu doar părerea celor din jur, dar și rezultatele celor care lucrau la primele lansări de nave în spațiu.

Nu vrem să vă dăm prea multe detalii despre povestea celor din jur, dar vă putem da mai multe detalii despre actorii principali.

Așadar, Katherine Johnson prinde viață cu ajutorul lui Taraji Henson. Aceasta are o nominalizare la Oscar pentru The Curious Case of Benjamin Button din 2008. A reușit să strângă 28 de premii și 64 de nominalizări la festivalurile internaționale pentru performanțele de-a lungul timpului.

Janelle Monáe în rolul lui Mary Jackson are 15 premii și 31 de nominalizări pentru rolurile sale.  Octavia Spencer este în rolul lui Dorothy Vaughan, cu un Oscar câștigat, 31 de premii și 54 de nominalizări la festivalurile internaționale, iar Kevin Costner în rolul lui Al Harrison are nu mai mult decât 2 Oscaruri în CV-ul său, împreună cu alte 51 de premii și 56 de nominlizări.

Bonus: dacă v-ați uitat la Bing Bang Theory cu siguranță îl știți pe personajul principal al serialului: Sheldon! Acesta este jucat de Jim Parsons – colegul de birou al lui Katherine.

Evoluția fiecărui personaj, dar și cum se schimbă interacțiunea dintre personaje vrem să fie descoperite de către voi.

Pe scurt, filmul este unul bun, în care vei găsi și elemente comice, dramatice, psihologice și nu numai. A fost lansat pe 6 ianuarie 2017 în America, cu un buget de 25 de milioane de dolari și cu încasări de peste 200 de milioane de dolari. De asemenea, acesta a fost nominalizat la 3 premii Oscar.