Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei.
În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat. Ne așteptăm în următorii ani la un impact masiv al tehnologiilor de tip deep learning și al sistemelor chatbots. De asemenea, asistenţii virtuali pentru efectuarea rezervărilor (pentru companiile aeriene și hoteluri) vor deveni un element comun în industrie. Vom discuta tot mai mult despre asistență în timp real în timpul călătoriilor, bazată inteligenta artificială, a declarat Robert Komatin, Head of Retail Travel Agencies, Central Europe, Country Manager, Romania & Hungary – Amadeus.
Cum este piața românească de turism
Turismul în România este într-o creștere remarcabilă față de alte țări din regiune, o spune Kitija TIGULE – General Manager Amadeus Latvia & Lithuania, Sales Director Nordics & Central Europe la Amadeus, care mai adaugă:
Un rol important îl are și mediul online, care se împletește cu agențiile tradiționale. Acestea, pe lângă simpli vânzători de bilete, au devenit consultanți și și-au dezvoltat competențele pe nișa serviciilor de călătorii. Suportul pe care îl oferă clienților este extrem de important și valoros.
Cifre turism 2019
– Peste 4,68 miliarde de pasageri îmbarcați în 2019, estimarea pentru 2023 fiind de 6 miliarde.
– Numărul de turiști la nivel global va crește de la 1,4 miliarde în 2017 la peste 2,4 miliarde în 2030.
– Industria de turism și călătorii, în primele 10 industrii globale.