Presedintele Barack Obama vrea sa reglementeze sectorul IT&C mult prea mult si, in loc sa incurajeze Silicon Valley sa creeze noi produse revolutionare, incearca sa manipuleze politica industriei dupa propriile considerente.
De zeci de ani, Silicon Valley a devenit atractia visatorilor unde povestile stiintifico-fantastice devin realitate intr-un mod in care transforma vietile consumatorilor.
Din pacate, reglementarile industriei IT&C vin din partea birocratiei federale care este in continua expansiune.Publicatia online Business Insider mentioneaza cateva exemple:
- Comisia Federala de Comert a impus Facebook, Google si altor companii 20 de ani de inspectii de reglementare anuale a practicilor de colectare a datelor. Mai mult, Comisia a impus 20 de ani de inspectii si companiei MySpace care se lupta pentru supravietuire.
- Departamentul de Comert a adoptat legi care restrictioneaza dreptul dezvoltatorilor de software de a crea urmatoarea generatie de aplicatii cool pentru mobil.
- Reglementarile implica legi in numele „confidentialitatii” in ciuda faptului ca furtul identitatii, si nu colectarea datelor online, ramane sursa numarul unu a plangerilor consumatorilor de cativa ani.
- Comisia Federala de Comert a aprobat cererea Facebook de a achizitiona Instagram dupa cinci luni, in conditiile in care Instagram nu avea venituri si se gandeste serios sa aduca Google in proces pentru ca rezultatele pe gigantul motor de cautare ar deveni prea folositoare pentru consumatori.
Agenda digitala a administratiei Obama de acum patru ani implica suportul „afacerilor si peisajului reglementarilor in care antreprenorii si micile afaceri pot supravietui, start-upurile se pot lansa si toate intreprinderile pot concura eficient”.
Dar nu astfel a guvernat Administratia Obama. De la inceput, functionarii au impus tone de agresivitate asupra Silicon Valley.
IT&C nu este un sector care are nevoie de mai multe politici ci un domeniu care are nevoie de celebrare.