Sistemele AI, o formă și o identitate

  Sistemele care funcționează pe baza inteligenței artificiale ajung să facă parte din existența umană ca un adaos necesar. Astăzi, poate conduce o mașină sau poate să diagnosticheze cancerul. Nici advertisingul nu stă departe de această tehnologie. Un sistem AI a ajuns să înlocuiască un foarte bun copywriter sau un marketer eficient.   Sistemele AI au ajuns să îndeplinească atribuții specific umane, așadar marile companii investesc în domeniu și ajung să „umanizeze” procesul. Entitățile programate au nume și sunt „înzestrate” cu calități similare cu ale unei persoane normale, din carne și oase.   Conform publicației Adweek, Amazon are personajul Alexa

Inteligența artificială, în slujba copiilor

Inteligența artificială a devenit subiectul momentului. Digital sau social, orice aspect este acum văzut prin raportare la A.I. Conceptul care aparținea cândva poveștilor S.F. a câștigat tot mai mult teren în cercetare și se poate ajunge la o învățare profundă a modului în care o mașină poate gândi asemănător oamenilor. Progresele sunt vizibile și rezultatele pe măsură. Agenția de creație We Believers a făcut un pas înainte și a dat naștere Ai Buddy. Acesta este un sistem inteligent artificial, creat pentru a oferi un sprijin emotional copiilor cu astfel de nevoi. Tehnologia afișează un format comfortabil pentru cei mici. Interfața

A fi sau a nu fi advertiser?

Tineri care visează să facă parte dintr-o echipă de creație sau de strategie a marilor agenții de publicitate din România sau din alte țări trebuie să țină cont de mai multe aspecte legate de primul interviu. A fi sau a nu fi advertiser? Cum ajungi să îți îndeplinești visul? Ți-ai trimis CV-ul la mai multe agenții de publicitate de care ești interesat. Ai reușit să treci de prima etapă de selecție și să te califici pentru interviu. În continuare, trebuie să fii pregătit să faci tot ce este posibil pentru a convinge comisia că ești omul de care au nevoie

Facebook a fost amendata cu 110 milioane de euro de catre Comisia Europeana

Facebook a fost amendată joi 18 mai de către Comisia Europeana cu suma record de 110 milioane de euro din cauza netransmiterii către Comisie a tuturor informațiilor legate de achiziția WhatsApp. Comisia Europeană, care a numit amenda ca fiind ”proporțională și descurajantă”, a motivat această sancțiune prin prisma faptului că Facebook a mințit Comisia atuni când a declarat, în anul 2014, că platforma sa nu poate să unifice datele personale ale unui utilizator de Facebok cu datele pe care acesta le are pe WhatsApp, constatând că, după doi ani, Facebook chiar a lansat un serviciu care a făcut exact acest

Televiziunea, varianta 3.0

Cum evoluează numărul consumatorilor care preferă televiziunea tradițională? De ceva timp, YouTube a preluat rolul de intermediar și facilitează accesul la conținutul de televiziune în mediul online. Nu se mai pune problema de limite în ceea ce privește statistici și date legate de numărul celor care urmăresc astfel de programe, deoarece platforma face un pas înaintea mijloacelor offline. Oamenii de Marketing au apreciat mereu avantajele oferite de calitatea conținutului regăsit în televiziunea tradițională, dar există limite care atenuează efectul cumulat. În comparație cu mediul digital, precizia datelor legate de publicul țintă nu este exactă.  Varianta televiziunii 2.0 s-a extins la

Înainte și după ANCOM

În ultimele luni industria telecom a trecut prin mari emoții, începând cu anunțarea plecării președintelui ANCOM, Cătălin Marinescu în data de 24 martie, și culminând cu OUG 33 din 27 aprilie 2017,  prin care a fost modificată procedura de alegere a noii conduceri, fiind eliminate prerogativele președintelui României în acest sens. Prin această modificare, numirea președintelui ANCOM se face prin votul camerelor reunite ale Parlamentului, fiind necesară aprobarea de către majoritatea deputaților și senatorilor prezenți, nu majoritatea absolută. Implicarea instituției prezidențiale, a Guvernului și a Parlamentului în procesul de numire și de control al ANCOM a reprezentat soluția găsită în

Snapchat: revoluția generației Z

Nu te mai surprinde să auzi că cea mai mare rețea de socializare din lume, Facebook, este furnizorul a 8 miliarde de clipuri video zilnic. Chiar și părinții tăi sunt familiarizați cu activitatea lor de pe platformă. Te trezești cu „like” sau „poke” de la mamă, iar tatăl îți comentează la postări. Ce ar putea să fie mai rău de atât? Snapchat vine din urmă și te cucerește. Totul se petrece mult mai rapid, iar tinerii de vârsta ta îți vor spune că se simt mai bine, deoarece aplicația le oferă mai multă libertate decât Facebook-ul sau alte aplicații. Informațiile

Facebook continuă lupta împotriva conținutului violent

Gigantul Facebook a început lupta împotriva conținutului care poate perturba utilizatorii. Printre materialele cu potențial afectogen, regăsim situații în care se vorbește despre violență sau reacții negative asupra copiilor și a altor persoane. În prezent, există o echipă care verifică conținutul de pe platforma de socializare, responsabilă cu prevenția și controlul unor cazuri extreme. În ultimele săptămâni, o serie de materiale video au surprins mai multe situații șocante pentru toată lumea. Conform publicației Adweek, utilizatorii Facebook au fost martori la asasinarea unui om din Cleveland și a unei fetițe de 11 ani din Thailanda. De asemenea, un adolescent care încărca

Agenda rock: concerte și festivaluri din 2017

Rock: muzică, revoltă și filosofie. Toți iubitorii acestui gen se reunesc an de an la concerte ale celor mai mari trupe de pe scena internațională sau din mediul underground. Fie că vorbim de alternative sau progressive, de groove sau folk metal, atât tinerii, cât și „veteranii” comunității rock, călătoresc prin țară și participă la cele mai importante evenimente ale anului. Pe acorduri de chitară, „revoluția” genului continuă chiar și astăzi. Rockerii încep primăvara în forță. Acest sfârșit de săptămână aduce o nouă ediție a festivalului SoundArt. Trupe din zona stoner și progressive vor da startul pe 4 mai, în club

Infringement impotriva Romaniei pe tema accesului la infrastructura

Comisia Europeana a demarat procedura de infringement impotriva Romaniei ca urmare a neimplementarii obligatiilor tarii noastre referitoare la accesul operatorilor de telecomunicatii la infrastructura retelelor de utilitati.

Mai exact, este vorba de netranspunerea in legislatia nationala a unei Directive europene care da posibilitatea furnizorilor de retele de comunicatii electronice sa aiba acces la retelele de utilitati publice: apa, energie electrica, gaze etc.

Ce prevede Directiva 61

In luna mai 2014, Parlamentul European si Consiliul a adoptat Directiva 2014/61/UE privind masuri de reducere a costului instalarii de retele de comunicatii electronice de mare viteza (broadband). Prin aceste masuri, furnizorii de retele de comunicatii electronice isi pot instala cablurile in infrastructura retelelor de utilitati. Cu alte cuvinte, cablurile de fibra optica, de cupru sau cablurile coaxiale ale Telekom, Orange, UPC, RCS&RDS, Vodafone etc. pot fi instalate in canalizatiile RADET, Apa Nova, Enel sau alti furnizori de utilitati, in anumite conditii.

Mai mult, furnizorii de comunicatii vor fi obligati sa-si dea accesul unii altora la propriile canalizatii, astfel incat costurile de implementare a retelelor de telecomunicatii sa scada simtitor. Si nu este vorba doar de canalizatii. daca ne gandim ca un operator mobil poate avea acces la pilonii altui operator mobil pentru a-si monta antenele, vom avea o dimensiune mai exacta a ceea ce se vrea cu aceste reglementari.

Pentru o eficientizare a procesului de partajare a infrastructurii, va trebui creata o baza de date imensa care sa cuprinda toate retelele de comunicatii electronice si toate infrastructurile de utilitati, la nivel national.

Care este termenul de implementare

Conform Directivei 61, toate statele membre trebuiau sa transpuna in legislatia nationala prevederile respective pana la data de 1 ianuarie 2016. Cum acest lucru nu a avut loc, Comisia Europeana a demarat procedura de infringement.

In cel mult doua luni, autoritatile din Romania (prin MCSI) trebuie sa transmita Comisiei Europene motivele pentru care nu a fost respectat termenul de implementare. In functie de raspunsul autoritatilor de la Bucuresti, Comisia poate da un termen de implementare de cel mult doua luni, iar daca nici acesta nu este respectat, va fi sesizata Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE).

Care este stadiul implementarii Directivei 61

In cursul anului 2015, MCSI si ANCOM au elaborat un proiect de lege pentru transpunerea Directivei 61, care inlocuieste practic Legea nr. 154/2012 referitoare la regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice. In urma dezbaterilor cu furnizorii de retele de comunicatii si cu societatea civila, Guvernul a adoptat aceasta lege pe care a transmis-o Parlamentului spre dezbatere si vot. In acest moment, legea se afla la comisiile de specialitate care o vor analiza si vor emite un aviz favorabil sau nefavorabil.

O posibila explicatie a intarzierii adoptarii acestei legi poate fi data de neintelegerile dintre operatorii de telecomunicatii si autoritatile statului, atat din zona IT&C cat si din cea a adminstratiei centrale sau locale.

Ce rezolva noua lege a infrastructurii

Pe langa posibilitatea partajarii retelelor, noua lege a infrastructurii retelelor de comunicatii electronice va permite furniorilor de comunicatii sa aiba acces pe domeniul public la tarife reglementate de catre ANCOM, in urma realizarii unui model de calculatie a costurilor. Acest aspect este foarte important, deoarece in prezent autoritatile locale impun taxe foarte mari de acces pe domeniul public, conform declaratiilor operatorilor telecom, iar autorizatiile de constructie pentru infrastructuri pot ingreuna si amana foarte mult dezvoltarea comunicatiilor in zonele respective.

2 Comments

  1. Dr. Nicolae Oaca Răspunde
    • ITCmedia Răspunde

Reply