Instagram a dezvăluit un defect în sistemele sale, mai exact o serie de numere de telefon și adrese de e-mail ale unor celebrități vizate de către atacatorii cibernetici.
Rețeaua socială deținută de Facebook a trimis prin e-mail membrii verificați, de obicei personalităților, pentru a le face cunoscute riscurile la care au fost expuși.
Acesta a spus că a crezut că „unul sau mai mulți” atacatori au vizat persoane ce aveau un profil extrem de bine contat pentru a obține cât mai multe informații personale.
Instagram a spus că parolele nu au fost furate, dar pentru a contracara orice posibilă situație de atac cibernetic, au avertizat utilizatorii să urmărească orice activitate suspectă a conturilor lor. Cu toate acestea, nu a spus ce conturi au fost afectate.
Încălcarea securității a fost posibilă din cauza unei erori în software-ul propriu al companiei.
Interfața sa de programare a aplicațiilor (API) a fost de vină – dar au adăugat că bug-ul a fost rezolvat de atunci.
Compania a avertizat utilizatorii săi să fie vigilenți în legătură cu apeluri telefonice neașteptate, texte și e-mailuri.
Instagram are peste 500 de milioane de utilizatori din întreaga lume, cu aproximativ 300 de milioane de persoane care utilizează aplicația cel puțin o dată pe zi. Kevin Systrom şi Mike Krieger, doi absolvenţi ai universităţii Stanford, au dat viață acestei aplicații. Ideea a fost una simplă: editarea unor fotografii și publicarea lor în spațiul online. A fost prima aplicația care a reușit să aibă o creștere absolut incredibilă încă de la lansare, aproximativ 24 de ore. Instagram a rămas în topul celor mai apreciate și descărcate aplicații din App Sore, atingând peste un milion de descărcări (număr atins în luna decembrie 2010)
Aceştia au creat aplicaţia Instagram, care permite utilizatorilor să aplice diverse efecte fotografiilor făcute cu telefonul mobil, iar apoi să le posteze online, pe 6 octombrie 2010. De atunci oamenii au devenit tot mai implicați în mediul online, comunicarea realizându-se prin intermediul pozelor sau video-urilor.
Astăzi cele mai cunoscute vedete la nivel mondial folosesc Instagramul pentru a comunica cu fanii lor. Deși au trecut mai mult de 7 ani de la lansare, Instagram stârnește interesul investitorilor, una din parteneriatele încheiate în acest an fiind de 500 de milioane de dolari.