Comisia Paritara (COMPAR) a hotarat ca societatea Kantar Media Audiences sa masoare audienta TV intre anii 2012-2015
Cu alte cuvinte, Kantar Media Audiences va fi in aceasta perioada furnizorul unic al Serviciului National de Masurare a Audientelor TV, care reprezinta barometrul comportamentului de consum TV la nivel national.
Cum se masoara audienta TV
Sistemul de masurare a audientei TV se numeste people-meter si este de fapt un echipament electronic care se conecteaza la televizoarele din gospodariile selectate. Echipamentul selecteaza in fiecare secunda canalul vizionat pe acel televizor si transmite datele colectate unui sistem informatic care le analizeaza.
Cine este Kantar Media Audiences
Firma care a castigat dreptul de masurare a audientelor TV are sediul principal la New York insa activeaza in 32 de tari din intreaga lume, avand o experienta bogata in colectarea si prelucrarea datelor de audienta in spatiul audiovizual. In Romania, Kantar Media Audiences este reprezentata de Liliana Mihailescu.
Precizam ca in momentul de fata, masuratoarea audientei TV este realizata de agentia GfK, care are obligatii in acest sens pana in 2011.
Comisia Paritara (COMPAR) este formata din reprezentanti ai CNA si ai ARMA – Asociatia Romana de Masurare a Audientelor.
mda sunt tare curios de asta 😀 oricum posturile romanesti sunt de toata jena