Atât de fani încât și-au numit copilul Xiaomi

Am mai întâlnit până acum o mulțime de cazuri în care fanii companiilor și-au tatuat logo-ul sau numele acestora pe corp, și-au numit copiii după numele companiei sau și-au schimbat numele pentru a primi produse moka de la companie. Gen, îți schimbi numele în „iPhone 5S” pentru a primi un iPhone 5S pe gratis, iar asta nu te va costa niciun ban, ci te va urmări toată viața, vei trăi cu numele ăsta și lumea te va evita ori își va bate joc de tine la modul „iPhone 5S, ești cam neproductiv azi, nu te mai ține bateria sau?”. Avem

Se lucrează la volocopter

Pe scurt, volocopterul este un taxi care te va duce oriunde ai nevoie, în timp foarte scurt, iar asta pe calea aerului. Sună bine, nu? Bine, mai puțin pentru cei care au frică de înălțimi, însă pentru restul sună bine. Cu siguranță sună bine, mai ales pentru locuitorii Bucureștiului, care scrâșnesc din dinți imediat cum pleacă la muncă, că e trafic infernal și nu ajung în timp util unde și-au propus. Un start-up german are de gând să revoluționeze transportul urban, iar asta printr-o mașină zburătoare care va putea fi utilizată în regim de taxi/Uber, pentru a transporta până și

Despre Elon Musk și experimentele secrete ale acestuia: citirea gândurilor

Neuralink, companie deținută de către Elon Musk, a trimis o scrisoare către oficialii din San Francisco, iar în această scrisoare se precizează faptul că compania testează niște implanturi care ar putea citi gândurile. În urma acestui experiment inedit, oamenii ar putea avea abilități mentale la care doar au visat, asemănătoare cu cele ale unei Inteligențe Artificiale. Incipitul experimentelor a început deja, cum este de așteptat, pe cobai. În scrisoare se prezintă și planurile pentru construirea unei săli de dimensiuni modeste de operație, cât și pentru o încăpere pentru găzduirea cobailor. Ce era știut deja este faptul că anul trecut a

Este de necrezut! Iată ce se întâmplă cu statuile de pe Insula Paștelui

Printre multe alte lucruri, încălzirea globală pune în pericol statuile uriașe de pe Insula Paștelui. Insula Paștelui este din ce în ce mai afectată de creșterea nivelului mărilor, iar până în anul 2100, nivelul apei va crește cu aproximativ 2 metri, lucru care va face ca statuile gigantice de pe insulă să dispară complet pe viitor. Nimeni nu știe de ce au fost ridicate aceste statui, iar metoda prin care au fost ridicate reprezintă și ea un mister. Coloniștii olandezi au descoperit insula în anul 1722, iar istoricii încearcă de foarte mult timp să afle ce s-a întâmplat cu primii

Despre întinderea maximă a banchizei polare din acest an

Gheata marina arctica se topeste in fiecare primavara, dupa ce de la sfarsitul lunii febarurie pana pe la jumatatea lunii martie atinge un maximum de intindere. Se pare ca anul acesta, intinderea maxima a acestei banchize polare a fost printre cele mai mici intinderi inregistrate pana-n prezent. Cercetatorii au declarat ca a fost a doua cea mai mica intindere din ultimii 39 de ani, iar recordul in ceea ce priveste cea mai mica intindere maxima a banchizei polare a fost inregistrat chiar primavara trecuta. Potrivit masuratorilor facute din satelit, pe 17 martie, in momentul in care banchiza a avut cea

Telekom anunță internet nelimitat 4G pentru cartelele prepay

Cei de la Telekom au anunțat pe la sfârșitul anului trecut că vor oferi internet nelimitat 4G la orice tip de abonament. Acum, la vreo 5 luni distanță, aceștia au anunțat faptul că începând de azi vor oferi internet nelimitat 4G și clienților care folosesc cartele PrePay. Internetul nelimitat 4 G se activează dacă ai activă una dintre opțiunile N5/N6, unde ai nelimitat minute și mesaje în rețea, 1500/2000 de minute și mesaje naționale, 100/200 de minute internaționale mobil, cât și 5/6 GB trafic de date. Pe lângă astea, internetul nelimitat 4G va fi primit în mod gratuit, ca un

(P) Admiral, una dintre cele mai bune platforme cu jocuri de cazinou și pariuri sportive

Nu știu câți dintre voi ați auzit detalii despre Admiral, însă dacă sunteți pasionați de pariuri sportive și de jocuri de cazinou, atunci articolul ăsta a picat ca de minune pentru voi, asta fiindcă aici o să discut despre una dintre cele mai bune case de pariuri sportive online din țară. Deși Admiral a apărut pe piața online locală în luna iulie a anului trecut, se pare că platforma a adunat o mulțime de jucători în acest timp, care este unul relativ scurt. Platforma este autorizată, iar pasionații de pariuri sportive și de jocuri de noroc au intrat încă de

Una dintre cele mai mari greșeli făcute de către Facebook

Facebook a lansat în urmă cu 5 luni un algoritm care separă postările în care nu se investeau bani. Prin urmare, dacă nu băgai niciun ban în postările de pe pagina de facebook, atunci audiența ta era scăzută drastic, indiferent dacă aveai 100 de likeuri sau 300.000 de like-uri la pagină. Utilizatorii aveau două newsfeed-uri – Explore Feed și News Feed-ul normal. În primul dintre ele, oamenii găseau postările nepromovate, iar în cel de-al doilea, oamenii vedeau link-urile promovate și link-urile distribuite de prieteni. Aceasta schimbare a feed-urilor a fost disponibilă în 6 țări – Serbia, Slovacia, Sri Lanka, Bolivia,

Wonder Women ale României

Ne mândrim în fiecare zi cu voi – femeile, însă astăzi este o zi specială: este ziua voastră, a fiecăreia dintre voi și vrem să vă arătăm cât de mult însemnați pentru noi și pentru istorie. Tehnologia nu a fost din totdeauna, dar voi ați ajutat să devină ceea ce e. Fiecare femeie are un model profesional, însă puțini știu că de cele mai multe ori femeia în România a muncit de mult mai multe ori pentru realizările de-a lungul timpului, fiind propriul său model.   3 femei care ne-au impresionat și de care vrem să povestim astăzi:   Ana

Mecanisme inconstiente de manipulare mediatica

manipulare_media1Cum ne influenteaza consumul de media? Cunosc oare telespectatorii, radioascultatorii sau cititorii de presa mecanismele inconstiente de manipulare mediatica la fel de mult ca si producatorii din mass-media?

De ce credem ceea ce ni se prezinta la stiri, de ce nu reusim sa ne dezlipim din fata televizorului, de ce devenim mai agresivi atunci cand vizionam filme violente, de ce continuam sa citim tabloide cu toate ca le dispretuim sunt intrebari la care am reflectat cu totii la un moment dat. Credem ca informatiile de mai jos pot veni in ajutorul intelegerii acestor situatii.

Metodele folosite de mass-media pentru a manipula opinia publica, comportamentul uman, atitudini, gusturi si preferinte au fost dezvaluite si demonstrate prin numeroase experimente si studii psihologice, dar care sunt foarte putin sau deloc mediatizate.

Mizand pe faptul ca oamenii nu constientizeaza ceea ce li se intampla in fata micului ecran, ba mai mult cred cu naivitate tot ceea ce li se prezinta, producatorii din mass-media neglijeaza cu impertinenta valorile si etica profesionala adoptand tot felul de tertipuri pentru a incuraja consumul.

Voi prezenta mai jos cateva experimente conduse de psihologi remarcabili care au evidentiat motivele pentru care reactionam intr-un anume fel la stimuli din exterior, fiind direct influentati de ceea ce vedem la televizor, auzim la radio sau citim in ziare. (Experimentele sunt expuse in lucrarea lui Sebastien Bohler, Psihologia consumatorului de mass-media)

1. De ce dam crezare informatiilor preluate din jurnalele TV ?
Atunci cand oamenii au fost pusi in situatia de a intelege o informatie intr-un mod rapid si alert, asa cum sunt prezentate stirile la televizor, creierul uman a considerat din reflex ca informatia este adevarata. Atunci cand trebuie sa in telegi rapid o informatie densa automat te gandesti ca este adevarata.

2. De ce copilul dumneavoastra a devenit agresiv dupa ce a vazut “Arma fatala”?
Studiile arata ca intre 5 si 10% din violentele comise anual ar fi cauzate de violenta promovata la televizor. Comportamentul violent este favorizat de televiziune prin trei procese: incitarea la violenta (descoperirea a ceva nou), desensibilizarea (ne obisnuim si incepe sa ne placa) si aderarea (ne punem in locul unui personaj pozitiv dar violent).

3. De ce nu mai reusiti sa stingeti televizorul ?
Se pare ca schimbarea frecventa a cadrelor sau planurilor  la fiecare 2-3 secunde din programele televizate activeaza un reflex al organismului, care duce la o stare de aparenta relaxare din care cu greu reusim sa iesim. Asadar, telespectatorul trebuie sa faca un efort pentru a iesi din aceasta stare pasiva si dependenta daca vrea sa revina la realitate.

4. De ce ziarele, radioul si televiziunea dedic ? un reportaj special castigatorului la Loto ?
Atunci cand astfel de cazuri rare sunt intens mediatizate, se urmareste de fapt amplificarea dorintei a milioane de persoane de a castiga. Experimentele au aratat ca odata cu cresterea dorintei de a castiga apare un efect psihologic numit “prejudecata optimistului”, care ii va determina pe oameni sa joace la Loto. De asemenea, s-a demonstrat ca raritatea acestor cazuri fericite creste si mai mult preju decata optimistului iar aceasta iluzie este intretinuta si de media, fara de care s-ar prabusi tot sistemul.

5. De ce un sef de stat pare mai tolerant atunci cand pozeaza langa un cantaret cunoscut?
Este vorba despre un transfer simbolic de simpatie de la cantaret catre presedinte, creierul nostru sesizand aceste asocieri fara sa isi dea seama. De asemenea, este suficient de multe ori doar un simbol vizual cum ar fi o imbracaminte mai sport, steagul national, un trandafir pentru ca oamenii sa faca asocieri involuntare si sa-l vada pe seful statului intr-o lumina mai favorabila, intrucat imaginile sunt purtatoare de sens. De aceea e necesar sa ne intrebam intotdeauna cum au fost facute acele imagini si pe ce elemente se bazeaza.

6. De ce dispretuiti presa de tip tabloid si … de ce o cititi?
Potrivit unor studii, o nevoie fundamentala a oamenilor este de a auzi si colporta barfe si zvonuri, nevoie fixata in creierul uman de mii de ani si care acum este exploatata de presa de tip tabloid.  In societatea traditionala, legaturile sociale erau mentinute printr-un flux verbal continuu chiar daca subiectul era nesemnificativ. Odata cu cresterea individualismului citadin si anonimatului aceasta nevoie isi gaseste rezolvarea in presa de scandal.

7. De ce nu incetati sa fumati dupa ce ati vazut un clip antifumat?
Oricat de socante ar fi clipurile cu efectele nocive ale fumatului, spectatorii nu inregistreaza o diminuare a consumului de tutun. Explicatia e foarte simpla: frica ca mijloc de convingere nu aduce niciun rezultat. Ba mai mult, un fumator isi va activa mecanisme de aparare psihica pentru a nu se mai gandi la acest lucru infricosator, adoptand o atitudine de negare (nu mi se poate intampla chiar mie) si sfidare (continuand sa fumeze). Cu totul altfel sta situatia atunci cand i se ofera fumatorului sentimentul de autoeficienta adica sentimentul unei persoane ca are puterea de a pune in aplicare masurile sugerate. Asadar, e necesar intotdeauna pentru o campanie anti-fumat sa prezinte si repere clare care sa-i confere incredere cetateanului.

Ca o concluzie, cre dem ca inzestrarile noastre mentale si emotionale sunt un patrimoniu de care trebuie sa devenim constienti si nicidecum o sursa de exploatare la infinit asa cum fac producatorii din mass-media. Noi ar trebui sa fim aceia care stabilim limitele pana unde ne lasam descoperiti in fata acestor comportamente abuzive.

2 Comments

  1. dario Răspunde
  2. Ana Răspunde

Reply