Cloud – mediul ideal de stocare al jocurilor video ale viitorului?

Află totul despre stocarea în cloud și jocurile video ale viitorului. Informații utile, previziuni și o scurtă istorie a spațiilor de stocat jocuri. La începuturi, spațiile pe care se stocau jocurile video se rezumau la casete (Atari 2500, Spectrum sau Nitendo 64), carduri de memorie (PS1, PS2) sau dischete de 5 inch și 3 inch. Ulterior, au fost lansat CD-urile, DVD-urile, stick-urile și hard disk-urile externe, ca astăzi stocarea să se facă pe servere. Iar perspectivele de viitor indică utilizarea masivă a mediilor de stocare în cloud. Astăzi, procentul companiilor care folosesc serviciile cloud au ajuns la 90%. Aplicațiile din

Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Mecanisme inconstiente de manipulare mediatica

manipulare_media1Cum ne influenteaza consumul de media? Cunosc oare telespectatorii, radioascultatorii sau cititorii de presa mecanismele inconstiente de manipulare mediatica la fel de mult ca si producatorii din mass-media?

De ce credem ceea ce ni se prezinta la stiri, de ce nu reusim sa ne dezlipim din fata televizorului, de ce devenim mai agresivi atunci cand vizionam filme violente, de ce continuam sa citim tabloide cu toate ca le dispretuim sunt intrebari la care am reflectat cu totii la un moment dat. Credem ca informatiile de mai jos pot veni in ajutorul intelegerii acestor situatii.

Metodele folosite de mass-media pentru a manipula opinia publica, comportamentul uman, atitudini, gusturi si preferinte au fost dezvaluite si demonstrate prin numeroase experimente si studii psihologice, dar care sunt foarte putin sau deloc mediatizate.

Mizand pe faptul ca oamenii nu constientizeaza ceea ce li se intampla in fata micului ecran, ba mai mult cred cu naivitate tot ceea ce li se prezinta, producatorii din mass-media neglijeaza cu impertinenta valorile si etica profesionala adoptand tot felul de tertipuri pentru a incuraja consumul.

Voi prezenta mai jos cateva experimente conduse de psihologi remarcabili care au evidentiat motivele pentru care reactionam intr-un anume fel la stimuli din exterior, fiind direct influentati de ceea ce vedem la televizor, auzim la radio sau citim in ziare. (Experimentele sunt expuse in lucrarea lui Sebastien Bohler, Psihologia consumatorului de mass-media)

1. De ce dam crezare informatiilor preluate din jurnalele TV ?
Atunci cand oamenii au fost pusi in situatia de a intelege o informatie intr-un mod rapid si alert, asa cum sunt prezentate stirile la televizor, creierul uman a considerat din reflex ca informatia este adevarata. Atunci cand trebuie sa in telegi rapid o informatie densa automat te gandesti ca este adevarata.

2. De ce copilul dumneavoastra a devenit agresiv dupa ce a vazut “Arma fatala”?
Studiile arata ca intre 5 si 10% din violentele comise anual ar fi cauzate de violenta promovata la televizor. Comportamentul violent este favorizat de televiziune prin trei procese: incitarea la violenta (descoperirea a ceva nou), desensibilizarea (ne obisnuim si incepe sa ne placa) si aderarea (ne punem in locul unui personaj pozitiv dar violent).

3. De ce nu mai reusiti sa stingeti televizorul ?
Se pare ca schimbarea frecventa a cadrelor sau planurilor  la fiecare 2-3 secunde din programele televizate activeaza un reflex al organismului, care duce la o stare de aparenta relaxare din care cu greu reusim sa iesim. Asadar, telespectatorul trebuie sa faca un efort pentru a iesi din aceasta stare pasiva si dependenta daca vrea sa revina la realitate.

4. De ce ziarele, radioul si televiziunea dedic ? un reportaj special castigatorului la Loto ?
Atunci cand astfel de cazuri rare sunt intens mediatizate, se urmareste de fapt amplificarea dorintei a milioane de persoane de a castiga. Experimentele au aratat ca odata cu cresterea dorintei de a castiga apare un efect psihologic numit “prejudecata optimistului”, care ii va determina pe oameni sa joace la Loto. De asemenea, s-a demonstrat ca raritatea acestor cazuri fericite creste si mai mult preju decata optimistului iar aceasta iluzie este intretinuta si de media, fara de care s-ar prabusi tot sistemul.

5. De ce un sef de stat pare mai tolerant atunci cand pozeaza langa un cantaret cunoscut?
Este vorba despre un transfer simbolic de simpatie de la cantaret catre presedinte, creierul nostru sesizand aceste asocieri fara sa isi dea seama. De asemenea, este suficient de multe ori doar un simbol vizual cum ar fi o imbracaminte mai sport, steagul national, un trandafir pentru ca oamenii sa faca asocieri involuntare si sa-l vada pe seful statului intr-o lumina mai favorabila, intrucat imaginile sunt purtatoare de sens. De aceea e necesar sa ne intrebam intotdeauna cum au fost facute acele imagini si pe ce elemente se bazeaza.

6. De ce dispretuiti presa de tip tabloid si … de ce o cititi?
Potrivit unor studii, o nevoie fundamentala a oamenilor este de a auzi si colporta barfe si zvonuri, nevoie fixata in creierul uman de mii de ani si care acum este exploatata de presa de tip tabloid.  In societatea traditionala, legaturile sociale erau mentinute printr-un flux verbal continuu chiar daca subiectul era nesemnificativ. Odata cu cresterea individualismului citadin si anonimatului aceasta nevoie isi gaseste rezolvarea in presa de scandal.

7. De ce nu incetati sa fumati dupa ce ati vazut un clip antifumat?
Oricat de socante ar fi clipurile cu efectele nocive ale fumatului, spectatorii nu inregistreaza o diminuare a consumului de tutun. Explicatia e foarte simpla: frica ca mijloc de convingere nu aduce niciun rezultat. Ba mai mult, un fumator isi va activa mecanisme de aparare psihica pentru a nu se mai gandi la acest lucru infricosator, adoptand o atitudine de negare (nu mi se poate intampla chiar mie) si sfidare (continuand sa fumeze). Cu totul altfel sta situatia atunci cand i se ofera fumatorului sentimentul de autoeficienta adica sentimentul unei persoane ca are puterea de a pune in aplicare masurile sugerate. Asadar, e necesar intotdeauna pentru o campanie anti-fumat sa prezinte si repere clare care sa-i confere incredere cetateanului.

Ca o concluzie, cre dem ca inzestrarile noastre mentale si emotionale sunt un patrimoniu de care trebuie sa devenim constienti si nicidecum o sursa de exploatare la infinit asa cum fac producatorii din mass-media. Noi ar trebui sa fim aceia care stabilim limitele pana unde ne lasam descoperiti in fata acestor comportamente abuzive.

2 Comments

  1. dario Răspunde
  2. Ana Răspunde

Reply