Samsung noul partener al jocurilor olimpice

Pentru că ne apropiem cu pași repezi de jocurile de iarnă, foarte multe companii au ales să se alăture concurenților și să le premieze participarea. Cu toții știm că în această perioadă foarte multe companii se vor alătura, în calitate de parteneri, jocurilor olimpice de la PyongChang. Chiar dacă sportivii olimpici nu pleacă cu o medalie, vor primi un nou telefon, mai exact un smartphone de la Samsung. Miercuri, gigantul tehnic a anunțat o ediție specială a smartphone-ului Galaxy Note 8 pentru toți sportivii care concurează la Jocurile Olimpice de iarnă de la PyeongChang 2018. Samsung a declarat că va

Oimiakon, localitatea de gheață

Oimiakon este un sat cu câteva sute de locuitori din Rusia. A intrat în cartea recordurilor în urmă cu 85 de ani drept zona locuită cu cea mai mică temperatură, care în 1933 a fost de -67,7 grade Celsius. Bine, sunt zone pe planeta asta cu temperaturi mult mai scăzute, însă Oimiakon este o zonă locuită, în timp ce restul nu sunt. În sat este atât de frig încât oamenilor le îngheață genele în câteva secunde de stat afară, cerneala din stilourile elevilor îngheață, bateriile de orice tip se descarcă într-un timp foarte scurt, iar oamenii care poartă ochelari aleg

Hackerii au lovit din nou

Într-o lume în care domeniul virtual a devenit din ce în ce mai puternic, monezile digitale sunt acum principala atracție printre hackeri. Într-un atac online sâmbătă, o monedă virtuală, mai exact Stellar Lumen, a fost ținta unor hackeri. Aceștia au cauzat o pierdere de 400 000 de dolari. Aceștia au distrus serverul care găzduiește BlackWallet. Moneda Stellar Lumen se află pe poziția a 8-a drept ce mai populară monedă. Deși cei de la BlackWallet au încercat să avertizeze utilizatorii de acest atac cibernetic, nu mulți au crezut că este posibil. Din această cauză, mulți utilizatori au continuat să fie activi

China trimite insecte și plante pe lună

Se pare că mai multe agenții spațiale doresc să exploreze Luna din nou, mai bine decât a fost explorată în trecut. Președintele Americii, Donald Trump, a decis ca Luna să fie principalul obiectiv al NASA, iar pe lângă el s-au declarat și alte state interesate de explorarea Lunii. Printre ele se află și China, care prin Programul Chang a trimis pe orbita Lunii un lander și două sonde spațiale. Chinezii se pregătesc în acest an pentru a patra misiune pe Lună, iar scopul principal al acesteia este studierea geologiei. Ba chiar au pus la punct și un experiment, prin care

ASUS Zenbook 13 (UX331UAL) şi X507 au fost prezentate în cadrul CES 2018

ASUS nu a lăsat ștacheta mai jos față de celalalte companii care și-au prezentat produsele în cadrul CES 2018, astfel încât compania taiwaneză a prezentat două notebook-uri destul de interesante. Primul dintre ele, Zenbook 13 (UX331UAL), este un model foarte subțire, ușor și elegant. Are display de 13.3 inch cu rezoluție FullHD sau 4K, are procesor Intel Core i7 de generație a opta, placă video nVidia GeForce MX150, vine cu până la 16 GB RAM, până la 1 TB spațiu de stocare, are scanner de amprente, difuzoare Harman Kardon, rulează Windows 10, are integrate funcțiile Modern Standby și Windows Hello,

Samsung a lansat primul televizor modular microLED în cadrul CES 2018

Probabil ați citit și voi în ultimele zile despre televizorul Samsung căruia îi poate fi schimbată forma și dimensiunea în funcție de nevoile posesorului. Acesta a fost lansat în cadrul CES 2018, are un ecran de 146 de inch – 370 cm, o rezoluție 8K, vine cu tehnologie microLED cu emisie automată, oferind o claritate superioară conținutului indiferent de rezoluție, iar numele acestuia este „The Wall” (Peretele). Jonghee Han, președintele diviziei Visual Display al Samsung Electronic, a declarat faptul că “La Samsung suntem dedicați să oferim consumatorilor experiențe inedite de vizionare. “The Wall”, primul televizor modular MicroLED pentru consumatori, este

Ce mai lansează Samsung în cadrul CES 2018 – un frigider și o mașină de spălat marca Samsung

Samsung a prezentat în cadrul CES 2018, printre altele, niște produse mai neobișnuite ca să zic așa. Este vorba de frigiderul Samsung Family Hub și de mașina de spălat Samsung WW6850N. Frigiderul Samsung Family Hub este un model normal în mare parte, însă iese în evidență prin asistentul vocal Bixby. Mai precis, prin intermediul asistentului vocal, utilizatorii vor putea conecta frigiderul la alte device-uri inteligente din casă, putând astfel să le și controleze. Frigiderul este echipat și cu un ecran de pe care vei putea urmări camerele video de supraveghere, iar pe lângă el are și o pereche de boxe

Omul Spectacol- recenzie

Omul Spectacol este acel film în care nu te aștepți să îl vezi pe fiorosul, răzbunătorul Hugh Jackman aka bineștiutul Wolverine. Partea bună? Este nominalizat la Globurile de Aur! Să o luăm de la început! V-ați uitat la La La Land? Dacă nu, ar trebui să o faceți. Este unul dintre cele mai apreciate filme de la Oscar din ultimii ani. Și ceea ce este și mai interesant este faptul că este un musical reinterpretat. Mai exact, nu se cântă chiar tot timpul, iar momentul de musical este cu adevărat deosebit. Revenind la Omul Spectacol trebuie să vă spunem ca

Asteroidul Halloween se va apropia din nou de Terra

Asteroidul Halloween, denumit și Asteroidul 2015 TB145, este o rocă spațială care are o formă cel puțin ciudată. Acesta a fost descoperit într-o zi de Halloween, pe 31 octombrie 2015, când a trecut pe lângă Pământ la o distanță de doar 480 de mii de km. Întâmplarea este și mai interesantă fiindcă asteroidul are o formă ciudată, semănând din diverse unghiuri cu un craniu uman. Datorită zilei în care a fost observat și datorită formei acestuia, roca spațială a primit denumirea de Asteroidul Halloween. Astronomii l-au verificat atent și au obținut informații interesante despre el. Are diametrul de 640 de

Mecanisme inconstiente de manipulare mediatica

manipulare_media1Cum ne influenteaza consumul de media? Cunosc oare telespectatorii, radioascultatorii sau cititorii de presa mecanismele inconstiente de manipulare mediatica la fel de mult ca si producatorii din mass-media?

De ce credem ceea ce ni se prezinta la stiri, de ce nu reusim sa ne dezlipim din fata televizorului, de ce devenim mai agresivi atunci cand vizionam filme violente, de ce continuam sa citim tabloide cu toate ca le dispretuim sunt intrebari la care am reflectat cu totii la un moment dat. Credem ca informatiile de mai jos pot veni in ajutorul intelegerii acestor situatii.

Metodele folosite de mass-media pentru a manipula opinia publica, comportamentul uman, atitudini, gusturi si preferinte au fost dezvaluite si demonstrate prin numeroase experimente si studii psihologice, dar care sunt foarte putin sau deloc mediatizate.

Mizand pe faptul ca oamenii nu constientizeaza ceea ce li se intampla in fata micului ecran, ba mai mult cred cu naivitate tot ceea ce li se prezinta, producatorii din mass-media neglijeaza cu impertinenta valorile si etica profesionala adoptand tot felul de tertipuri pentru a incuraja consumul.

Voi prezenta mai jos cateva experimente conduse de psihologi remarcabili care au evidentiat motivele pentru care reactionam intr-un anume fel la stimuli din exterior, fiind direct influentati de ceea ce vedem la televizor, auzim la radio sau citim in ziare. (Experimentele sunt expuse in lucrarea lui Sebastien Bohler, Psihologia consumatorului de mass-media)

1. De ce dam crezare informatiilor preluate din jurnalele TV ?
Atunci cand oamenii au fost pusi in situatia de a intelege o informatie intr-un mod rapid si alert, asa cum sunt prezentate stirile la televizor, creierul uman a considerat din reflex ca informatia este adevarata. Atunci cand trebuie sa in telegi rapid o informatie densa automat te gandesti ca este adevarata.

2. De ce copilul dumneavoastra a devenit agresiv dupa ce a vazut “Arma fatala”?
Studiile arata ca intre 5 si 10% din violentele comise anual ar fi cauzate de violenta promovata la televizor. Comportamentul violent este favorizat de televiziune prin trei procese: incitarea la violenta (descoperirea a ceva nou), desensibilizarea (ne obisnuim si incepe sa ne placa) si aderarea (ne punem in locul unui personaj pozitiv dar violent).

3. De ce nu mai reusiti sa stingeti televizorul ?
Se pare ca schimbarea frecventa a cadrelor sau planurilor  la fiecare 2-3 secunde din programele televizate activeaza un reflex al organismului, care duce la o stare de aparenta relaxare din care cu greu reusim sa iesim. Asadar, telespectatorul trebuie sa faca un efort pentru a iesi din aceasta stare pasiva si dependenta daca vrea sa revina la realitate.

4. De ce ziarele, radioul si televiziunea dedic ? un reportaj special castigatorului la Loto ?
Atunci cand astfel de cazuri rare sunt intens mediatizate, se urmareste de fapt amplificarea dorintei a milioane de persoane de a castiga. Experimentele au aratat ca odata cu cresterea dorintei de a castiga apare un efect psihologic numit “prejudecata optimistului”, care ii va determina pe oameni sa joace la Loto. De asemenea, s-a demonstrat ca raritatea acestor cazuri fericite creste si mai mult preju decata optimistului iar aceasta iluzie este intretinuta si de media, fara de care s-ar prabusi tot sistemul.

5. De ce un sef de stat pare mai tolerant atunci cand pozeaza langa un cantaret cunoscut?
Este vorba despre un transfer simbolic de simpatie de la cantaret catre presedinte, creierul nostru sesizand aceste asocieri fara sa isi dea seama. De asemenea, este suficient de multe ori doar un simbol vizual cum ar fi o imbracaminte mai sport, steagul national, un trandafir pentru ca oamenii sa faca asocieri involuntare si sa-l vada pe seful statului intr-o lumina mai favorabila, intrucat imaginile sunt purtatoare de sens. De aceea e necesar sa ne intrebam intotdeauna cum au fost facute acele imagini si pe ce elemente se bazeaza.

6. De ce dispretuiti presa de tip tabloid si … de ce o cititi?
Potrivit unor studii, o nevoie fundamentala a oamenilor este de a auzi si colporta barfe si zvonuri, nevoie fixata in creierul uman de mii de ani si care acum este exploatata de presa de tip tabloid.  In societatea traditionala, legaturile sociale erau mentinute printr-un flux verbal continuu chiar daca subiectul era nesemnificativ. Odata cu cresterea individualismului citadin si anonimatului aceasta nevoie isi gaseste rezolvarea in presa de scandal.

7. De ce nu incetati sa fumati dupa ce ati vazut un clip antifumat?
Oricat de socante ar fi clipurile cu efectele nocive ale fumatului, spectatorii nu inregistreaza o diminuare a consumului de tutun. Explicatia e foarte simpla: frica ca mijloc de convingere nu aduce niciun rezultat. Ba mai mult, un fumator isi va activa mecanisme de aparare psihica pentru a nu se mai gandi la acest lucru infricosator, adoptand o atitudine de negare (nu mi se poate intampla chiar mie) si sfidare (continuand sa fumeze). Cu totul altfel sta situatia atunci cand i se ofera fumatorului sentimentul de autoeficienta adica sentimentul unei persoane ca are puterea de a pune in aplicare masurile sugerate. Asadar, e necesar intotdeauna pentru o campanie anti-fumat sa prezinte si repere clare care sa-i confere incredere cetateanului.

Ca o concluzie, cre dem ca inzestrarile noastre mentale si emotionale sunt un patrimoniu de care trebuie sa devenim constienti si nicidecum o sursa de exploatare la infinit asa cum fac producatorii din mass-media. Noi ar trebui sa fim aceia care stabilim limitele pana unde ne lasam descoperiti in fata acestor comportamente abuzive.

2 Comments

  1. dario Răspunde
  2. Ana Răspunde

Reply