Femeia Fantastică a.k.a. Wonder Woman

  Cu toții am crescut cu idealul de a fi un super erou și de a schimba lumea în bine. De cele mai multe ori aceste idealuri le-am primit din bezi desenate sau animațiile pe care le vedeam în fiecare zi. Dar știm poveștile originale ale acestora? Una dintre personajele ce ne-au învățat că este bine să te lupți împotriva răului a fost Femeia Fantastică a.k.a. Wonder Woman. Acest personaj a prins viață odată cu benzile desenate create de DC Comics în anul 1941. Prințesa Diana a Themyscirei, o amazoancă ce a știut să asculte sunetul sabiei de mică, devine

Bruxelles – un oraș al tehnologiei

Dacă în urmă cu ceva timp abordam avantajele unui muzeu ce are ,,suportul”  tehnologiei, mai exact muzeul interactiv din Daugvapils, acum ne vom îndrepta puțin atenția în Occident. Unul dintre cele mai importante orașe– Bruxelles, reușește să se plaseze pe harta celor bine zone dezvoltate tehnologic. Față de alte orașe din zona centrală și de est a Europei, Bruxelles are o istorie în a planifica propria evoluție în toate domeniile. De exemplu, știați faptul că în 1958, cu ocazia Brussels World’s Fair, Bruxelles a reușit să înceapă o primă mare etapă de modernizare a orașului? Acest lucru a fost doar

Netflix vorbește pe limba celor mici

„Netflix and chill”. Fenomenul care a cucerit America a ajuns și în casele europenilor, iar România nu face excepție. Cine nu s-a abonat la Netflix doar pentru a „gusta” puțin din nebunia din Vest? De curând, am început și noi să ne bucurăm de seriale și filme cu subtitrare în limba română, fără să ne mai plângem de online streaming. Dar cum continuă evoluția companiei care definește o nouă generație?     Storytelling-ul este următorul pas pentru a face platforma din ce în ce mai atractivă. Poate să ajungă astfel nu doar la tineri, ci și la familii sau copii

Modul în care trăiești – realitatea celor din marketing

  Oamenii de marketing sunt conștienți de task-urile lor și de rolul pe piața vânzărilor. Trebuie să fie atenți la nevoile consumatorilor pentru a putea personaliza mesajul. Astfel, pot ajunge la oamenii de acasă și îi pot transforma din simpli urmăritori în clienți fideli. Problema este una singură: care este rețeta de succes?   De multe ori aceștia consideră că pasul spre progres și performanță provine din datele recoltate de la consumatori, ce pot spune ceva despre pattern-urile lor de comportament. Dar nu vorbim doar de aceste aspecte când căutăm cea mai importantă variabilă a existenței lor: contextul.   Marketerii

Free energy – Tesla, primul inventator al energiei libere, wireless!

Genialul inventator și om de știință Nikola Tesla a descoperit o formă de energie electrică non-electromagnetică, radiantă. Ea este transmisă ptin sol, care funcționează astfel drept conductor principal și produce unde scalare. Acest tip de energie descoperit de Tesla se transmite mai rapid decât lumina, a cărei viteză era considerată cea mai mare dintre toate vitezele de transmitere/deplasare. Energia non-electromagnetică a lui Tesla a fost utilizată pentru a transmite semnale electrice între diferite stații emițătoare aflate la distanță, în orașe sau chiar țări diferite. Aceste transmisii au fost foarte eficiente, iar, paradoxal, semnalul nu a înregistrat scăderi de putere, ci

Telekom România concediază o treime dintre manageri

Am scris pe la începutul lunii că Telekom România se va reorganiza și că în urma acestei reorganizări vor fi concediați sute de angajați și sute de manageri. La acel moment se zvonea faptul că 1 din 6 angajați vor fi concediați și că o mulțime de manageri vor fi dați afară. În urma discuțiilor dintre sindicate s-a luat decizia că o treime din cei 600 de manageri existenți în grup vor fi concediați. Mai exact, în jur de 200 de manageri nu vor mai performa în cadrul Telekom România. Pe lângă asta, managerii rămăși vor trebui să demonstreze că

Sistemele AI, o formă și o identitate

Sistemele care funcționează pe baza inteligenței artificiale ajung să facă parte din existența umană ca un adaos necesar. Astăzi, poate conduce o mașină sau poate să diagnosticheze cancerul. Nici advertisingul nu stă departe de această tehnologie. Un sistem AI a ajuns să înlocuiască un foarte bun copywriter sau un marketer eficient. Sistemele AI au ajuns să îndeplinească atribuții specific umane, așadar marile companii investesc în domeniu și ajung să „umanizeze” procesul. Entitățile programate au nume și sunt „înzestrate” cu calități similare cu ale unei persoane normale, din carne și oase. Conform publicației Adweek, Amazon are personajul Alexa ca asistent smart.

Inteligența artificială, în slujba copiilor

Inteligența artificială a devenit subiectul momentului. Digital sau social, orice aspect este acum văzut prin raportare la A.I. Conceptul care aparținea cândva poveștilor S.F. a câștigat tot mai mult teren în cercetare și se poate ajunge la o învățare profundă a modului în care o mașină poate gândi asemănător oamenilor. Progresele sunt vizibile și rezultatele pe măsură. Agenția de creație We Believers a făcut un pas înainte și a dat naștere Ai Buddy. Acesta este un sistem inteligent artificial, creat pentru a oferi un sprijin emotional copiilor cu astfel de nevoi. Tehnologia afișează un format comfortabil pentru cei mici. Interfața

A fi sau a nu fi advertiser?

Tineri care visează să facă parte dintr-o echipă de creație sau de strategie a marilor agenții de publicitate din România sau din alte țări trebuie să țină cont de mai multe aspecte legate de primul interviu. A fi sau a nu fi advertiser? Cum ajungi să îți îndeplinești visul? Ți-ai trimis CV-ul la mai multe agenții de publicitate de care ești interesat. Ai reușit să treci de prima etapă de selecție și să te califici pentru interviu. În continuare, trebuie să fii pregătit să faci tot ce este posibil pentru a convinge comisia că ești omul de care au nevoie

Noi sanctiuni ale CNA

consiliul_national_al_audiovizualului_cna_sigla_cna_8_of_16_41804000

In data de 6 februarie 2014, Consiliul National al Audiovizualului s-a intrunit in sedinta publica, in cadrul careia au fost adoptate urmatoarele decizii:

Postul Mynele TV a fost amendat cu 100.000 lei pentru difuzarea unor spoturi publicitare pentru Erotic Chat si telefoane erotice. Aceste actiuni  fiind interzise prin articolul 29 din Legea Audiovizualului, care prevede ca furnizorii de servicii media audiovizuale nu trebuie sa stimuleze comportamente indecente sau imorale, dar si prin articolul 96 din Codul de reglementare audiovizual (Decizia CNA 220/2011), care interzice reclamele pentru convorbiri telefonice erotice, precum si pentru produse si servicii cu destinatie sexuala.

Tot in ceea ce priveste postul Mynele TV, Consiliul a hotarat ca o serie de productii muzicale (“Ce portbagaj”, “Florida” sau “Esti foc de frumoasa”) pot afecta dezvoltarea psihica, mentala si morala a minorilor, prin urmare acesta nu vor putea fi difuzate in intervalul orar 6:00 – 23:00.

De asemenea, CNA a mai hotarat si amendarea posturilor de televiziune Antena 1 (emisiunea „Acces Direct” – editiile 28.11.2013, 09, 11,12 si 16.12.2013) si Pro tv (emisiunea „La Maruta” – din perioada 10 – 12.12.2013) cu 70.000 lei, respectiv 50.000 lei pentru incalcarea criteriilor care stau la baza clasificarii programelor audiovizuale: “psihologia personajelor si reperele morale pe care acestea le ofera copiilor si adolescentilor” si “tipologia eroilor, scopul actiunii acestora, gradul de recurgere la violenta” (articolul 39 din Legea Audiovizualului si articolele 12, 18 si 19 din Codul Audiovizualului).  In cadrul emisiunilor vizate, invitatii au avut un limbaj licentios, folosind insulte si injurii la adresa interlocutorilor.

Postul B1 TV a fost amendat cu 70.000 de lei, pentru incalcarea articolelor 40 si 66 din Codul Audiovizualului, deoarece in emisiunea “Sub semnul intrebarii” (editiile din 12 si 25.12.2013), moderatorul Robert Turcescu nu a respectat principiul impartialitatii si a permis invitatilor sai sa foloseasca un limbaj injurios si sa instige la violenta. Potrivit CNA, subiectul emisiunii din 25 decembrie a fost adoptarea noilor modificari aduse Codului Penal de catre Camera Deputatilor, iar in data de 12 decembrie a fost invitat actorul Dan Puric, care a declarat ca:  

„Eu am spus ca Romania nu are, nu este un stat, este un stat mafiot condus de nişte securişti nenorociţi şi imi asum aceasta afirmaţie pentru ca dezastrul despre care tu vorbeşti şi primarul cu incompetenţa lui e consecinţa vanzarii de ţara„. Moderatorul Turcescu raspunzand: „Ba un amic mi-a spus ca suntem conduşi de un grup infracţional, atenţie, nu organizat, ci dezorganizat. Asta e şi mai grav, adica aştia nici nu au ordine in ceea ce fac in momentul de faţa„.

De asemenea, in cuantumul acestei amenzi a fost luata in calcul si emisiunea Ring TV, care a abordat subiectul Elodia in editiile din 13 si 20.10.2013, intr-o maniera care afecteaza dreptul la un proces echitabil.

Tot pentru incalcarea articolului 40 din Codul Audiovizualului, a fost amendat si postul Romania TV, cu suma de 10.000 de lei, pentru editiile special din perioada 31.10-03.11.2013 (referitoare la cazul Elodia) si pentru stirea Bugetul pe 2014, show cu tenta sexual, difuzata in cadrul emsiunii informative Romania de la ora 13:00, din data de 04.12.2013, precum si pentru emisiunea News Desk, din data de 13.12.2013.

CNA a mai amendat si postul Antena 3 cu 50.000 de lei, pentru emisiunea Sinteza Zilei din 14.01.2014, care a avut ca subiecte principale „Minciunile Presedintelui si ale Regimului Basescu„, respectiv „Propaganda basista”. Potrivit deciziei Consiliului, postul Antena 3 a incalcat principiul asigurarii pluralismului politic si social si au atentat la drepturi fundamentale ale omului precum: viata private, onoarea si reputatia si dreptul al propria imagine.

Postul Realitatea TV a fost sanctionat numai cu somatie publica pentru incalcarea articolului 66 din Codul Audiovizualului in cadrul emisiunii Jocuri de putere din 15.11.2013. Mai exact, moderatorii emisiunii nu au respectat impartialitatea si echilibrul, in care lui Dorin Dordea, membru al Societatii Geologice din Romania i-a fost afectata imaginea.

Nu in ultimul rand, Consiliul a hotarat interzicerea videoclipurilor pieselor “Inevitabil va fi bine” (Andra) si “Asa si!” (Vunk) deoarece aceste productii contin plasare de produse fara a fi mentionat acest lucru, incalcand astfel articolul 31 din Legea Audiovizualului. Potrivit sesizarilor, in videoclipul “Inevitabil va fi bine” sunt prezentate explicit produsele: Garnier, Jacobs si Free Way Cola, in timp ce in productia trupei Vunk se regasesc: Medlife, Mike’s Pub, 55 Jaz Music si Heineken.

Reply