Vodafone a vandut participatia de 45% pe care o detinea in portofoliul Verizon Wireless, principalul operator de telefonie mobila din SUA. In urma tranzactiei in valoare de 130 de miliarde de dolari incheiate intre operatorul britanic si cel american, Verizon a preluat actiunile detinute de Vodafone.
Negocierile au fost demarate in luna septembrie si potrivit intelegerii dintre cele doua companii, Vodafone va primi 58,9 miliarde de dolari in numerar, 60,2 miliarde de dolari sub forma de actiuni Verizon si alte 11 miliarde de dolari in urma altor tranzactii secundare care urmeaza sa se finalizeze in primul trimestru al acestui an. Actionarii companiei britanice vor primi 23,9 miliarde de dolari, iar plata se va face in euro sau lire sterline, suma exacta urmand a fi stabilita in functie de ratele de schimb de saptamana viitoare.
Totodata, o alta tranzactie a companiei de servicii de telefonie din Marea Britanie privind achizitionarea unei participatii minoritate in Vodafone Italia a fost aprobata de o instanta judecatoreasca.
Vanzarea actiunilor catre Verizon este a treia mare achizitie din istorie, primele doua fiind preluarea grupului german Mannesmann de catre Vodafone in 1999, pentru 203 miliarde de euro si preluarea AOL de catre Time Warner pentru 181 miliarde de dolari in 2000. Tot in cadrul acestei tranzactii, Verizon a reusit sa obtina de la banci cel mai mare pachet financiar, in valoare de 60 de miliarde de dolari.
Banii primiti de la compania americana vor fi folositi de catre britanici pentru finantarea proiectului Project Spring, care urmareste sa acopere 90% din principalele piete europene cu servicii 4G, internet de mare viteza si pentru dezvoltarea retelei de fibra optica la preturi sustenabile.
In Romania, veniturile de servicii ale Vodafone au crescut cu 0,4% in ultimul trimestru al anului 2013, fata de aceeasi perioada a lui 2012, atingand suma de 177,1 milioane de euro, iar numarul clientilor a ajuns la 8,315 milioane. La nivel global Vodafone este cel mai mare grup international de telecomunicatii mobile din lume, cu divizii in 30 de tari de pe 5 continente si peste 50 de retele partenere, inregistrand 419 milioane de clienti la finele anului trecut.