Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

Odiseea Telecom 2020 – Viziunea ANCOM asupra comunicatiilor in perioada urmatoare

ANCOM a organizat in data de 17 noiembrie 2015, la Grand Cinema Baneasa, o conferinta internationala pe tema tendintelor in telecomunicatii. Evenimentul a incercat sa gaseasca cateva posibile raspunsuri la intrebarea: cum va arata piata comunicatiilor electronice in urmatorii 5 ani?, dar si ce obiective ar trebui sa urmareasca autoritatile de reglementare in domeniu in aceasta perioada. 

La eveniment au participat atat institutii si autoritati de reglementare, cat si asociatii in domeniul comunicatiilor electronice, dar si operatori, furnizori de servicii de continut si „over the top” sau asociatiile de utilizatori din Romania. In total, 25 de vorbitori au prezentat viziunea proprie asupra sectorului telecomunicatiilor si au venit cu propuneri in intampinarea documentului prezentat de ANCOM ca punct de plecare al acestei manifestari.

In viziunea ANCOM, pana in anul 2020, cererea de servicii digitale va ramane neuniforma din punct de vedere geografic, internetul fix oferind unele din cele mai rapide viteze de conectare, in timp ce segmentul de date mobile va inregistra o crestere mai degraba intensiva decat extensiva, bazata pe marirea traficului, facilitata de reducerea tarifului si cresterea calitatii. In acelasi timp, serviciile de comunicatii traditionale si aplicatiile sau serviciile de continut (cunoscute si ca „over the top”) vor tinde tot mai mult spre convergenta, fapt care va duce la noi provocari pentru autoritatile de reglementare.

In cadrul studiului comandat de ANCOM pentru a realiza o viziune asupra viitorului domeniului pe care il reglementeaza au fost intervievati atat utilizatori cu varste cuprinse intre 16-60+ ani, din mediul urban, cat si din mediul rural, inclusiv din zone fara acces la internet. Printre categoriile sociale incluse s-au numarat atat studenti si profesori,  reprezentanti ai IMM-urilor, ziaristi, bloggeri, cat si specialisti IT sau in marketing digital, producatori de echipamente sau furnizori de servicii online, reprezentanti ai institutiilor publice sau altor organisme de reglementare.

Printre concluziile studiului se arata ca la nivel rezidential factorii care influenteaza optarea pentru un serviciu sau altul sunt preponderent varsta si nivelul de bunastare, in timp ce la nivel profesional (mediul academic, autoritati, business), acesta este influentat de tipul de activitate prestat. Astfel, tinerii sunt mai interesati de serviciile mobile sau de internet, in timp ce persoanele varstnice prefera serviciile de voce.

La nivel de asteptari, din studiu reiese ca majoritatea utilizatorilor finali, mai ales tinerii pana in 30 de ani considera ca internetul fix va fi inlocuit tot mai mult cu internetul mobil. De cealalta parte, reprezentantii institutiilor, mediului de afaceri, sau media prevad o crestere a utilizarii internetului fix.

In ceea ce priveste modul in care se va comunica in viitor, conceptia generala este ca telecomunicatiile (serviciile de voce si text) se vor desfasura tot mai mult prin intermediul transferului de date, mai ales datorita numarului mare  de aplicatii care permit comunicarea in timp real prin intermediul internetului. (Facebook, WhatsApp, Skype, Viber, etc). Astfel, daca nu pana in anul 2020, in scurt timp, serviciile de comunicatii electronice vor fi integrate in platforme online. In acest sens, toti utilizatorii, indiferent de profilul activitatii (rezidential sau business) se asteapta ca limitarile la nivel de trafic sau de viteza sa dispara, aria de acoperire a retelelor precum si disponibilitatea acestora sa creasca. In acelasi timp pentru mediul de afaceri este importanta securitatea datelor, sa nu existe pene ale serviciului, sa beneficieze de spatii importante de stocare in cloud, dar si reducerea tarfielor de roaming.

In ceea ce priveste telefonia mobila, una dintre plangerile frecvente in cazul utilizatorilor sunt clauzele contractuale privind durata minimala a contractelor.

Reply