Oracle cumpara RightNow Technologies cu aproximativ 1.5 miliarde $ pentru a sprijini serviciul Public Cloud cu softul de servicii pentru clienti. Intelegerea ar trebui sa se incheie la sf arsitul acestui an sau inceputul lui 2012.
In timp ce RightNow a vandut aplicatiile CRM (managementul relatiilor cu clientii) bazate pe cloud, Oracle are deja aceasta oferta.
Dar in ultima vreme, RightNow s-a repozitionat ca furnizor de management de experienta cu clientii, centrat mai mult pe ajutorul oferit companiilor in a-si imbunatati suportul clientilor in call-centere, site-uri social media si web, decat doar sa urmareasca ciclurile vanzarilor.
In acest scop, miscarea facuta de Oracle este o lovitura directa impotriva rivalului Salesforce.com, care si-a adaugat capacitati de servicii cu clientii odata cu achizitia Instranet din 2008 si a adoptat o strategie puternica centrata pe social web.
Intr-o prezentare, Oracle a descris cum produsele RightNow vor merge ca o parte continua implicand softul de marketing Siebel, platforma de e-comert ATG Commerce, aplicatiile de aprovizionare in lant si tehnologia de cautare a datelor nestructurate Endeca, ultima fiind o parte din achizitia in asteptare anuntata cu putin timp in urma.
Acestea fiind spuse, c ombinatia va ajuta c ompaniile sa castige noi clienti si sa-i pastreze pe o perioada mai lunga, in timp ce costurile operationale se diminueaza.
Prezentarea a oferit unele exemple ale beneficiilor pe care clientii RightNow le-au castigat. 40% din clientii RightNow isi rezolva acum problemele online, fara sa se confrunte cu un reprezentant de serviciu, in timp ce numarul apelurilor catre Overstock.com au scazut la 25 %.
foarte bine..foarte bine, dar totusi atata gramada de bani…in soft-uri..