Orange Romania a fost amendata de ANCOM cu 20.000 de lei pentru practici abuzive legate de contractul incheiat prin telefon.
Foarte multi abonati isi prelungesc contractul, il modifica pe cel existent sau chiar incheie unul nou printr-un simplu telefon dat la serviciul de relatii cu clientii („contract la distanta”).
Avantajul unei astfel de modalitati de incheiere a unui contract este speculat insa de companiile de telefonie mobila si internet care omit sa mai informeze clientii asupra unor drepturi pe care le au.
Este si cazul Orange Romania care a fost reclamata de cativa clienti nemultumiti de faptul ca au fost pusi sa plateasca pentru rezilierea contractului incheiat prin telefon. Vina Orange este ca nu au informat clientii ca de la „semnarea” contractului incheiat prin telefon, acestia au o perioada de 14 zile lucratoare pentru a renunta la contract fara sa plateasca penalitati de reziliere anticipata.
Mia mult, in termen de 5 zile lucratoare de la incheierea prin telefon a unui contract, companiile de telecomunicatii sunt obligate sa transmita abonatilor contractul tiparit, astfel ca acestia sa poata lua la cunostinta prevederile detaliate ale acestuia.
Speram ca aceasta sanctiune acordata de ANCOM sa fie invatatura de minte atat pentru Orange cat si pentru ceilalti furnizori care practica aceleasi metode abuzive vis-a-vis de clienti.
UPDATE: Orange ameninta ca va da in judecata ANCOM pentru aplicarea acestei amenzi. Vom reveni cu amanunte.