Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglemantare in Comunicatii (ANCOM) a lansat astazi un proiect de decizie in urma caruia se va reduce durata procesului de portare.
Odata cu aprobarea acestui proiect, modificarile conditiilor tehnice si comerciale de portare a numerelor de telefon vor ajunge la standardele europene.
Astfel, in maxim o zi lucratoare furnizorii de telefonie vor fi obligati sa realizeze portarea iar procedurile administrative aferente portarii vor fi facute in maxim 3 zile lucratoare.
In acest mod, portarea se va realiza mult mai rapid. Dupa validarea cererii de portare, abonatilor li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare iar durata potentiala de intrerupere a serviciului a fost redusa la doar 4 ore pentru numerele de fix si la 3 ore pentru numerele de mobil. Practica a aratat ca aproximativ o ora dureaza intreruperea serviciului in timpul procesului de portare.
De asemenea, abonatii pot refuza sa primeasca un numar de telefon temporar pana la finalizarea portarii si, de asemenea, furnizorii sunt obligati sa informeze utilizatorii atunci cand apeleaza un numar portat prin tonul distinctiv.
Persoanele care au propuneri si observatii la acest proiect le pot formula pana la 9 martie 2012 la sediul central al ANCOM din str. Delea Noua nr.2, sector 3, Bucuresti.