Cloud – mediul ideal de stocare al jocurilor video ale viitorului?

Află totul despre stocarea în cloud și jocurile video ale viitorului. Informații utile, previziuni și o scurtă istorie a spațiilor de stocat jocuri. La începuturi, spațiile pe care se stocau jocurile video se rezumau la casete (Atari 2500, Spectrum sau Nitendo 64), carduri de memorie (PS1, PS2) sau dischete de 5 inch și 3 inch. Ulterior, au fost lansat CD-urile, DVD-urile, stick-urile și hard disk-urile externe, ca astăzi stocarea să se facă pe servere. Iar perspectivele de viitor indică utilizarea masivă a mediilor de stocare în cloud. Astăzi, procentul companiilor care folosesc serviciile cloud au ajuns la 90%. Aplicațiile din

Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Prezent in Second Life, absent in viata reala?

A fi printre cei mai activi din lume in Second Life – Romania depasind traficul unor tari mult mai mari precum China, Rusia si India (2009), iar Bucurestiul virtual fiind peste metropole europene precum Paris si Milano (2011) – reprezinta o performanta de care putem sa ne mandrim mai mult sau mai putin, in functie de valoarea pe care o atribuim acestui fapt.

Pentru aceasta ar trebui mai intai sa intelegem fenomenul  Second Life (SL).

Ne intereseaza de ce fenomenul unei lumi virtuale atrage atat de mult romanii? De ce internautii cauta mai degraba sa-si traiasca viata virtual decat sa-si petreaca timpul in orice alta ipostaza si care ar fi consecintele acestui fapt ?MUD (multiuser dimension sau multiuser domain) ofera lumi virtuale pentru interactiuni sociale anonime in care cineva poate juca un rol foarte diferit sau foarte asemanator de propriul sine. Numerosi jucatori interactioneaza intr-un timp real unii cu altii si cu lumea, tastand comenzi care seamana cu limbajul obisnuit sau pur si simplu vorbind.

O astfel de lume sociala virtuala este si Second Life.

Pentru romani, aceasta perspectiva a unei lumi virtuale in care isi pot controla ei insisi propriile vieti pare de neratat. Utilizatorii simt ca o retragere intr-o lume in care isi pot trai viata asa cum doresc, in care sunt proprii conducatori, intr-o lume virtuala cu un potential existential la care isi doresc sa acceada si pe care realitatea cotidiana nu il ofera.

In Second Life nu exista bariere de status social, gen, rasa, religie ceea ce pentru noi, romanii, ar putea fi o modalitate de a depasi aceste prejudecati si stereotipuri.

Este o lume virtuala in care dorintele se implinesc si placerile sunt satisfacute, aspecte care in realitate, mai ales cea romaneasca, nu sunt usor de realizat.

De aceea, o astfel de lume virtuala cum e SL, pe langa problemele pe care le poate crea fiintei umane, ofera po sibilitatea de a o elibera de frustrari si dezamagiri intr-o anumita masura, intrucat ea poate sa isi creeze imaginea de sine dorita, adoptand ce stil de viata sau statut social doreste.

Sherry Turkle, profesor de sociologie la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, a studiat modul in care oamenii interactioneaza in aceste jocuri de genul MUD (jucarea unui rol pe internet), in care ei simuleaza un personaj fictional intr-o lume fictionala. Turkle considera ca prin virtualitate oamenii isi pot pune in practica visurile si idealurile ceea ce permite infruntarea preocuparilor asa zise tabu.

De exemplu, sunt foarte multe persoane care au o teama de a vorbi in public.

O astfel de persoana poate sa isi depaseasca aceasta teama intr-o lume virtuala prin realizarea unor conferinte, workshop-uri sau seminarii utilizand 3D Voice introdusa de Linden Lab, producatorii SL.

Cand lucrurile nu stau tocmai cum ne-am dori… iar SL devine tot mai mult RL

In SL avem de-a face cu un spatiu fara coordonate si reguli exacte, in care oamenii exploreaza, construiesc si isi redefinesc propriile identitati, aceasta practica a identitatilor multiple fiind o tendinta a omului postmodern de a se delecta cu diversitatea culturala creata de capitalism.

In schimb, daca rolul jucat in SL este luat prea in serios, devenind o dependenta, individul poate resimti tulburari de personalitate, dezintegrare in lumea virtuala, pierderea identitatii de sine prin translarea mai multor lumi si roluri simultane, aceasta existenta a unui eu multiplu perpetuat devenind patologica.

E important sa atragem atentia asupra acestei adictii fata de o viata virtuala in care sinele isi pierde simtul constientului atunci cand alege sa comunice si sa interactioneze cu alti internauti potentiali, intrucat subiectul din SL se omogenizeaza, intersecteaza cu cel din Real Life iar, treptat, cel din urma isi pierde referinta.

Ceea ce este interesant de observat este ca si in SL functioneaza aceleasi mecanisme psihologice de interactiune sociala ca in RL, intrucat cercetarile in domeniu arata ca utilizatorii isi pot face mult mai usor prieteni cu un avatar atractiv, fiind considerat mai increzator, prietenos si socialbil sau devin mult mai impunatori si agresivi atunci cand isi creeaza un avatar inalt.

Unii utilizatori investesc bani reali in avatarul lor pentru a iesi in evidenta si pentru a fi in centrul atentiei. Astfel, SL va arata tot mai mult precum RL, numai ca intre timp s-ar putea sa ne indepartam atat de mult de umanitatea din noi incat vom uita ce inseamna sa traim cu adevarat.

Daca luam in considerare ca realitatea virtuala poate fi inteleasa ca realitate mediata prin tehnologiile informationale si comunicationale, ca un potential imens al realitatii de maine si nu neaparat ca pe o lume imaginara, fara legatura cu realul, atunci lumea virtuala nu se opune realului, ci actualului (Ileana Rotaru). De aceea, daca am folosi aceasta lume virtuala mediata de tehnologie pentru a accesa orice aptitudine, calitate sau performanta, bineinteles benefica, precum exista ele in stare latenta in univers, atunci am putea spune cu adevarat ca am trecut intr-o alta etapa de evolutie si civilizatie umana.

4 Comments

  1. lutu Răspunde
  2. RedManu Răspunde
  3. Ana Răspunde
  4. Parchet Răspunde

Reply