Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

Protejarea cablurilor telecom in Uniunea Europeana – workshop ENISA la Bucuresti

English version here.

Saptamana trecuta, Bucurestiul a gazduit o conferinta organizata de Agentia Europeana pentru Securitatea Retelelor Informatice si a Datelor (ENISA), privind Securizarea infrastructurii comunicatiilor electronice si distribuirea informatiilor. 

Agentia se ocupa intre altele de colectarea si analizarea datelor privind incidentele si riscurile emergente la adresa UE si ofera expertiza Comisiei Europene si Statelor Membre, in baza rapoartelor rezultate din aceste date, in vederea imbunatatirii securitatii informatice si electronice.

Intre principalele probleme legate de infrastructura si de transmiterea datelor se numara penele de internet cauzate de taierea cablurilor atat in urma unor actiuni deliberate, cat mai ales din cauza lucrarilor publice care dezgroapa accidental cabluri.

enisa incidents

Pentru a preveni producerea acestor accidente, mai multe state membre – Belgia, Danemarca, Franta, Marea Britanie, Olanda si Suedia – au dezvoltat sisteme si instrumente de avertizare a celor care urmeaza sa efectueze astfel de lucrari, asupra infrastructurii subterane prezente in perimetrul unde se vor desfasura excavatiile.

Prin aceste instrumente detinatorii de cabluri, conducte sau alte infrastructuri subterane importante, pot informa pe cei care urmeaza sa efectueze o lucrare publica asupra situatiei aflate in perimetrul lucrarii, pentru a evita intreruperi sau alte daune in infrastructura.

In cadrul workshopului de la Bucuresti, la care au asistat reprezentanti din 20 de state membre, intre care regulatori din cadrul ministerelor si agentiilor nationale, precum si operatori si experti din sectorul telecom, au fost prezentate solutiile gasite de Suedia, Olanda si Danemarca pentru a se adresa acestei probleme.

Astfel, sistemul suedez consta intr-o platforma de dialog intre detinatorii de cabluri, pe de o parte si prestatorii de lucrari publice de cealalta parte. Practic, inainte de a efectua o lucrare publica, cel care urmeaza sa sape intr-un anumit perimetru, trimite o instiintare detinatorilor de infrastructura  subterana care se gasesc in sistem prin care solicita informatii cu privire la pozitia cablurilor care se regasesc in zona vizata. In solicitarea efectuata, trebuie specificate nu doar aria, ci si adancimea pana la care se vor efectua sapaturi, tipul de relief in care se sapa si perioada in care se vor efectua lucrarile. Raspunsul este valabil doar pentru 30 de zile si ajunge de obicei in aproximativ 10 zile de la formularea cererii. In plus, detinatorii de cabluri pot sa decida, in functie de solicitant daca trimit o harta sau doar marcheaza in teritoriu zonele de interes pentru ei.  Costurile necesare pentru mentinerea acestui soft se ridica in jurul unui milion de euro pe an.

Untitled

Desi Ledningskollen, cum se numeste platforma propusa de Suedia, se refera in principal la cablurile de telefonie si de internet, acelasi model poate fi aplicat si in cazul altor tipuri de infrastructuri: cum sunt conductele de apa, cablurile de electricitate. Aceasta abordare integrata este in curs de implementare in Olanda, unde, datorita reliefului, cladirile au nevoie de piloni masivi din beton pentru a avea stabilitate. Daca in cazul suedez, totul a fost creat fara sa fie necesara reglementarea de catre stat, in Tarile de Jos solutia, numita KLIC a fost adoptata o lege pentru prevenirea daunelor in cazul lucrarilor subterane, care are in vedere atat pilonii mai sus mentionati, cat si conductele de gaze, electricitate, apa, internet sau telefonie. Cei care detin astfel de infrastructuri subterane trebuie sa se adreseze guvernului care, cu ajutorul cadastrului olandez efectueaza si actualizeaza harti ale infrastructurii subterane. In cazul unor solicitari din partea celor care efectueaza lucrari publice, schimbul de informatii se realizeaza in maxim 2 zile, iar Guvernul olandez planuieste realizarea unei aplicatii care poate sa arate pe teren, in functie de gps, ce infrastructura se gaseste in zona respectiva.

Spre deosebire de Suedia unde sistemul se desfasoara in mod voluntar si este gratuit, in Olanda si Danemarca, acesta este reglementat de stat, iar inscrierea nu este numai obligatorie, ci se percep si taxe. Daca pentru KLIC este necesara numai declararea infrastructurii detinute, in cazul LER (Danemarca) este mandatorie atat declararea, cat si solicitarea de informatii inainte de realizarea unor sapaturi. In ceea ce priveste taxele, in Olanda, exista o taxa de 21 euro pentru cererile efectuate de excavatori, in timp ce in Danemarca taxa difera in functie de perimetrul sapaturii care costa in medie 12 euro.

swe

 Unul dintre lucrurile pe care regulatorul danez doreste sa le imbunatateasca se refera la raspunsul oferit. Intrucat, in momentul de fata, raspunsul trebuie sa soseasca in maxim 5 zile, dar nu exista nicio prevedere in legatura cu continutul acestuia, iar contribuabilii platesc indiferent de calitatea raspunsului primit.

Aceste initiative vin in sprijinul Directivei INSPIRE din 2007 a Comisiei Europene, care recomanda statelor membre crearea unei harti digitale care sa permita stocarea, analizarea si distribuirea informatiilor spatiale de utilitate publica ce pot influenta mediul inconjurator sau securitatea infrastructurii critice.

Reply