Publicitatea pe mobil va genera venituri de 11,4 miliarde de dolari in 2013, in crestere de la 9,6 miliarde in 2012, afirma un studiu realizat de Gartner, Inc.
Veniturile globale din publicitate pe mobil vor creste cu 400% pana in 2016, creandu-se noi oportunitati pentru dezvoltatorii de aplicatii, retele de publicitate, furnizori de platforme mobile, agentii de specialitate si furnizori de servicii de comunicatii in anumite regiuni.
„Publicitatea pe mobil a avut un succes mai rapid decat ne-am asteptat datorita absorbtiei crescute atat a smartphone-urilor si tabletelor, cat si a comportamentului consumatorului asupra computerelor si device-urilor mobile”, a spus Stephanie Baghdassarian, director de cercetare la Gartner.
„Smartphone-urile si tabletele extind piata pentru publicitate pe mobil in cat mai multe zone avand in vedere ca numarul de utilizatori al acestor device-uri este in continua crestere si ca acestia petrec din ce in ce mai mult timp cu aceste device-uri”, a spus Andrew Frank, vicepresedintele pe cercetare la Gartner.
Regiunile vor evolua la un pas diferit si in diferite directii. Istoric, larga adoptie a terminalelor pentru consumul de continut digital in Japonia si Coreea de Sud a oferit regiunii Asia/Pacific un rol conducator in lume in ceea ce priveste publicitatea pe mobil.
Privind in viitor, economiile in crestere ale Chinei si Indiei sunt asteptate sa contribuie la cresterea publicitatii pe mobil pe masura ce clasa mijlocie se extinde si prezinta o piata atractiva pentru brandurile globale si locale.
Oricum, America de Nord si Europa de Vest vor acoperi diferentele din Asia/Pacific in timp ce canalele mobile integreaza din ce in ce mai multe campanii de publicitate, inghitind bugetele alocate printului sau radioului.
In America Latina, Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa publicitatea pe mobil se va alinia adoptiei tehnologiei si stabilizarii economiilor in curs de dezvoltare, dar va fi cel mai sigur condusa de pietele mari precum Rusia, Brazilia si Mexic.
Diferite tipuri de publicitate pe mobil se dezvolta intr-un mod diferit. Cautarea pe mobil – incluzand pozitionarea platita pe harti si diferite forme de realitate augmentativa, toate acestea pot fi informate prin locatie – va contribui la cresterea cheltuielilor destinate publicitatii pe mobil de-a lungul perioadei prezise.