Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

Review: Monitor BenQ GL2450 LED, Full HD, 24 inch

Recent am achizitionat un monitor BenQ GL2450 LED, Full HD, 24 inch – in primul rand, din dorinta de a imbunatati experienta de navigare pe internet si, desigur, pentru a putea lucra mai eficient la toate proiectele personale. Vechiul monitor (de acasa) a fost un Belinea care, cu siguranta, si-a facut jobul mai mult decat suficient; totusi, sosise momentul in care a trebuit sa fac un pas in fata, spre ceva mai performant.

Review: BenQ GL2450 LED, Full HD, 24 inch

In primul rand, am ales BenQ pentru ca sunt o companie mare, recunoscuta pentru inovarile sale: numarul 1 in materie de proiectoare (la inceputul anului lansasera primele proiectoare NFC din Romania), sunt primii care au lansat boxa portabila cu tehnologie electrostatica din lume etc. In plus de asta, nu sunt asa scumpi precum Samsung. Oricum ar fi, majoritatea monitoarelor, indiferent de brand, vin cu display-uri fabricate de Samsung. M-am consultat si cu diferite magazine de calculatoare care, in unanimitate, m-au convins de faptul ca brandul nu conteaza atat de mult in cazul monitoarelor. Ce conteaza in schimb, o sa aflati in urmatoarele randuri.

BenQ GL2450

1

BenQ GL2450

2

BenQ GL2450

3

BenQ GL2450

4

BenQ GL2450

5

Panou

Panoul display-ului este cel mai important la un monitor, asa cum am spus in acest articol. Din pacate, monitoarele VA sau IPS sunt cu mult mai scumpe, motiv pentru care m-am multumit (cel putin temporar!) cu acest TN. Dezavantajul principal al unui panou TN este unghiul de vizualizare destul de redus, insa acest fapt nu reprezinta un dezavantaj (si) pentru mine, pentru ca-l folosesc mai mult pentru munca si mai putin pentru filme. Pentru office / business, monitorul acesta este exact ceea ce-mi trebuia!

Dimensiuni

Monitorul are 24 inch. Am ales aceasta dimensiune pentru ca, daca ar fi fost mai mic, deja mi s-ar fi parut… prea mic. Cred ca 24 inch este un standard, si oricine alege o dimensiune mai mica, mai devreme sau mai tarziu ar putea sa simta un disconfort. Va recomand sa cumparati un monitor cu cel putin 24 inch — indiferent de activitatea ce-o desfasurati la calculator.

Caracteristici tehnice

Reda imaginea la o rezolutie Full HD (1920 x 1080 pixeli), are o luminozitate de 250 cd /mp (minimul recomandat de standardele de calitate), contrast tipic de 1.000:1 (la fel, minimul recomandat) si rata de refresh 60 Hz. Sincer, as fi vrut un monitor cu macar 80 Hz, insa erau deja peste bugetul meu si, repet, este o alegere temporara (nu cred sa-l tin mai mult de un an). De altfel, sper ca nu este necesar sa mentionez ca foloseste tehnologia LED.

Un dezavantaj (asa cum puteti observa in poze) il reprezinta butoanele din partea dreapta care, trebuie sa spun, se apasa foarte greu. Este dificil sa setezi acest monitor dupa bunul plac!

Iesiri: 1 DVI + 1 VGA. In conditiile in care monitorul nu dispune de boxe, nu prea vad sensul unui semnal transmis prin HDMI. De altfel, monitorul dispune de un sistem de montare in perete (la nevoie), insa in cazul meu este o functie de care nu am nevoie.

Per total, trebuie sa spun ca sunt multumit! Chiar daca nu are un panou premium, indreptat precis spre canapea, orice film se vede superb, la calitate Full HD.

Trebuie sa recunosc, mi-a placut si faptul ca are 3 ani garantie — fata de cei 2 ani la alte monitoare incadrate in bugetul meu.

Acum, momentul adevarului: cat costa?

Ei bine, pretul pe care l-am platit eu a fost de 602 RON. In acest moment, la PC Garage este 661, iar la eMag 569 (redus de la 714 RON). Intr-adevar, cand am cumparat monitorul (acum o luna), era ceva mai scump peste tot.