Alibaba este cel mai mare site care se ocupă cu vânzarea produselor electronice. Este, ca o comparație, un fel de eMAG al Chinei, însă unul la dimensiunile statului la care se raportează. Astfel încât, dacă eMAG are 2.000 de angajați în cele 4 țări în care activează (România, Bulgaria, Ungaria și Polonia) și se raportează la un public de aproximativ 74 de milioane de locuitori, Alibaba are peste 50.000 de angajați și se raportează la peste 1 miliard 350 de milioane de locuitori.
Pe data de 11 noiembrie, adică alaltăieri, a avut loc Singles Day, un fel de BF chinezesc. Doar în această zi, Alibaba a înregistrat următoarele:
» vânzari de 7 miliarde de dolari în prima jumătate de oră, urmând ca pe toată perioada zilei să aibă vânzări de 25.3 miliarde de dolari, cu 7.51 miliarde mai mult față de 2016;
» 9 din 10 vânzări au fost realizate de pe telefon;
» cele mai multe comenzi făcute într-o singură secundă – 325,000;
» au fost disponibile 15 milioane de produse care proveneau de la 80.000 de branduri autohtone și de la 60.000 de branduri internaționale
Piața chineză este de-a dreptul impresionantă. Mare. Foarte mare. Gândiți-vă că anul trecut au fost generate vânzări de 17,79 miliarde de dolari din vânzările online de pe Alibaba. Știți câți bani au fost generați de comenzile online de Black Friday-ul din SUA de anul trecut? 3 miliarde.
