Cel mai mare display OLED din lume

Printre producătorii importanți de ecrane se află și LG Display, iar display-urile OLED sunt printre cele mai populare. Prin urmare, compania s-a gândit că ar fi o idee bună să între în Guiness Book cu cel mai mare display OLED din lume. Aceștia l-au construit într-un mall din Dubai, la etajul 1, iar display-ul uriaș are o lungime de 14 metri, o lățime de 50 de metri, are în jur de 700 metri pătrați, circa 820 de ecrane OLED de 55 inch și are peste 1,7 miliarde de pixeli care puși în linie dreaptă pot forma o coloană lungă de

Tesla Model 3 intră în producția de serie

Recent intrat în producția de serie, Tesla Model 3, fratele mai mic al Model S, este cel mai ieftin automobil al mărcii americane. Directorul general al companiei, Elon Musk, a livrat primilor 30 de clienți, toți angajați ai Tesla, cheile noii mașini. A declarat că sunt înregistrate peste jumătate de milion de pre-rezervări, ceea ce înseamnă că producătorul are toate șansele să devină unul dintre cei mai mari jucători de pe piața auto, la nivel mondial. Musk a prezentat vehiculul de 35.000 de dolari, cu o autonomie de 350 km, la fabrica Tesla din Freemont, California. Deși este cea mai

Google are în plan să renunțe la autentificarea prin SMS

În 2017 cam toate serviciile online care se respectă au implementat autentificarea în 2 pași, însă Google vrea să renunțe la aceasta. Sistemul de autentificare în 2 pași este simplu – te autentifici printr-un cod primit pe telefon, asta în locul parolei normale. Codul îl primești la alegere-prin SMS sau email, însă acesta poate veni și printr-o aplicație specială sau prin intermediul unui apel telefonic. Ei bine, au apărut diverse dovezi că sistemul de coduri expediate prin SMS nu este chiar atât de sigur pe cât crede lumea, iar Google vrea să fie convins că nimeni nu îți intră pe

NEUTRALITATEA INTERNETULUI – PROTEST AL REVOLUȚIEI DIGITALE

Timpul de așteptare pentru încărcarea unei pagini web a fost mereu o problemă, iar revoluția digitală nu se oprește aici. Cei mai mari jucători de pe piața tehnologiei vor să evite alte dificultăți pe viitor și s-au unit într-o „mișcare” de rezistență, privind contextul actual al libertății „virtuale”. Facebook, Google, Snapchat și Twitter au luat parte la „Day of Action” și au militat pentru neutralitatea Internetului. În prezent, în Statele Unite ale Americii există reguli care asigură menținerea continuă a „egalității” din mediul online. Neutralitatea internetului este un principiu care face trimitere la dreptul fiecărui consumator de a avea acces

Protezele inteligente schimbă viața oamenilor

Grupul Biomechatronics din cadrul faimosului Institut de Tehnologie din Massachusetts (MIT), dezvoltă tehnologii noi pentru oamenii cu mobilitate redusă. Misiunea grupului este reprezentată de eliminarea handicapului rezultat în urma unei paralizii sau amputări. Conform Profesorului Hugh Herr, care conduce Grupul Biomechatronics, suntem într-un punct de cotitură al istoriei noastre în această privință. Acesta susține că “ reușim să îmbinăm sistemul nervos al organismului uman, cu sistemele și aparatura construite de noi. Trecem dintr-un stadiu în care folosim o tehnologie separată de sistemul nostru nervos, într-o nouă epocă de integrare a fiziologiei umane”.   Profesorul Herr însuși, dispune de două proteze

Depresia l-a împins pe un robot de securitate să se sinucidă

Un robot de securitate Knightscope K5 a intrat atat de adanc in depresie din cauza faptului ca l-a lasat nevasta incat a decis sa isi ia viata si sa plece intr-o lume mai buna, in care robotii de securitate de tip Knightscope K5 traiesc liberi. Prin urmare, acesta s-a aruncat in gol in prima fantana iesita in cale, iar medicii sositi la fata locului nu au mai putut face nimic ca sa il salveze. Trecand peste gluma asta, nu este cunoscuta cauza pentru care robotul a luat decizia de a intra in fantana. Are senzori pe laser, GPS si camere

Speed Test – tot ce trebuie sa stii despre masurarea vitezei de internet

Furnizorii de servicii de internet din România se întrec în oferte care mai de care mai avantajoase, promițând viteze mari de conexiune, în funcție de zona geografică în care te afli. Aceștia sunt obligați să specifice valorile minime de conexiune în contracte, iar în cazul în care acestea nu sunt respectate, clientul are dreptul de a rezilia contractul fără a mai fi nevoit să plătească penalizări în acest sens. Știm cu toții cât este de neplăcut atunci când, de exemplu, urmărești un film sau pur și simplu vrei să descarci un document, iar conexiunea se întrerupe. Pentru a verifica dacă

Netflix se bucură de un succes uriaș

Platforma de streaming Netflix se bucură de un succes impresionant, numărul persoanelor care își fac abonament crescând simțitor în ultima perioadă. Chiar dacă în urmă cu 1 an a mărit prețul abonamentului, Netflix nu a avut nimic de pierdut, ci dimpotrivă. Datorită serialelor atrăgătoare și a serviciilor de calitate, în acest moment platforma are în jur de 104 milioane de persoane abonate, iar 5,2 milioane dintre aceștia sunt abonați înscriși în ultimele 3 luni. Aproximativ jumătate din totalul abonaților sunt abonați din Statele Unite, iar restul provin de pe tot globul. Oficialii Netflix au declarat că se fac eforturi imense

Aportul creativității la succesul vânzărilor

O campanie publicitară poate avea mai multe obiective, dar profitul este un indicator real al succesului. Pentru a vinde, advertising-ul digital s-a adaptat la cerințele publicului și a mizat pe o abordare mai creativă decât cea întâlnită în advertising-ul tradițional. Din ce în ce mai mulți oameni petrec ore întregi online și pierd noțiunea timpului. În acest context, afaceriștii au investit în strategii eficiente, pentru a facilita procesul de achiziție. Astfel, se explică apariția unor inițiative creative, care s-au concretizat prin apelul la inteligență artificială și realitate augmentată. Creativitatea are un rol fundamental în advertising-ul din mediul online, dar modalitatea

Romania se pregateste sa faca trecerea la televiziunea digitala terestra

digital

Potrivit Acordului Geneva 2006, Romania trebuie sa incheie tranzitia de la televiziunea analogica terestra la televiziunea digitala terestra pana la data de 17 iunie 2015.

“Televiziunea digitala terestra este o alternativa pentru utilizatorii din Romania si vine sa completeze paleta serviciilor care se afla astazi la dispozitia utilizatorilor romani. In Romania exista o piata competitiva a retransmisiei programelor audiovizuale, unde fiecare tip de serviciu are costuri si beneficii, avantaje si dezavantaje. Important este ca utilizatorii sa aiba la dispozitie suficiente optiuni ca sa aleaga oferta care se potriveste cel mai bine asteptarilor lor.”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

5 licente disponibile

Pentru realizarea acestui obiectiv, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) va scoate la licitatie cinci multiplexuri nationale de televiziune digital terestra, patru in UHF si unul in VHF, in standard DVB-T2, precum si multiplexuri nationale.

In data de 28 ianuarie 2014, ANCOM a supus consultarii publice proiectul de Hotarare a Guvernului prin care taxa minima de licenta pentru fiecare dintre cele cinci multiplexuri nationale este stabilita la valoarea de 300.000 euro.
Castigatorul primului multiplex in UHF (MUX 1) va avea obligatia de a transmite „free to air” posturile publice si private de televiziune care se transmit in prezent in sistem analogic terestru. Totodata, acest multiplex va trebui sa acopere 90% din populatie si 80% din teritoriu pana la 31 decembrie 2016.

Pentru celelalte 4 licente, operatorii se vor angaja sa aiba in functiune cel putin 36 de emitatoare pentru fiecare dintre retelele corespunzatoare acestor multiplexuri pana la 1 mai 2017. Toate multiplexurile vor fi acordate pe o perioada de 10 ani, iar licentele vor intra in vigoare incepand cu 17 iunie 2015.

Procedura de selectie competitiva

Acordarea licentelor se va face printr-o procedura de selectie competitiva, care presupune ca fiecare ofertant sa depuna o oferta initiala privind numarul de multiplexuri pe care doreste sa le achizitioneze, iar in cazul in care cererea depaseste numarul de licente disponibile se vor organiza runde de licitatii pana la adjudecarea tuturor multiplexurilor oferite.

Criterii de selectie

Pentru a fi eligibili, candidatii trebuie sa indeplineasca simultan mai multe criteria:
• sa fie societate comerciala romana sau straina;
• cifra de afaceri medie pe ultimii 3 ani sau pe perioada scursa de la infiintare, daca aceasta este mai scurta de 3 ani, sa fie de minimum 2.000.000 euro;
• durata de functionare a candidatului prevazuta in actul constitutiv trebuie sa fie cel putin pana la data de 17 iunie 2025;
• sa-si fi indeplinit obligatiile exigibile de plata catre bugetul de stat, bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale a impozitelor, taxelor, contributiilor si altor venituri si catre ANCOM;
• candidatul sa nu faca parte din grupul altui candidat.

Reply