Studiul realizat de Mercury Research la cererea Intel a dezvaluit aspecte nebanuite legate de comportamentul romanilor pe social media.
Studiul „Intel UltraYou” ofera date reale despre dispozitivele preferate de romani pentru navigarea pe retelele sociale, timpul petrecut aici si motivele pentru care fac diverse lucruri pe social media.
Cateva concluzii ale studiului:
- romanii prefera laptopurile pentru a crea si posta continut pe retelele sociale iar smartphone-urile si tabletele doar pentru actualizarea statusului;
- romanii petrec zilnic aproximativ 31 de minute pentru actualizarea conturilor de pe retelele sociale iar mai putin de jumatate din ei posteaza continut nou o data sau de mai multe ori pe zi;
- Facebook ramane reteaua sociala preferata de romani, fiind urmata de Hi5, Google+, Netlog si Twitter;
- continutul pe care il posteaza cel mai frecvent utilizatorii pe social media consta in poze(69%), opinii (66%) si diverse informatii (62%);
- sursa cea mai importanta de poze o reprezinta concediile si vacantele (38%), evenimentele sportive (15%) si intalnirile cu prietenii (13%);
- motivele pentru care utilizatorii posteaza continut pe internet sunt: pentru a-si exprima opinia sau comenta (52%), pentru a ramane conectati cu ceilalti (39%), pentru a-i tine aproape pe ceilalti cu ceea ce se intampla in viata lor (32%), pentru a-si face prieteni (30%);
- cea mai mare discrepanta intre profilul de pe retelele sociale si viata reala o reprezinta pozele pe care le posteaza atat femeile cat si barbatii, fiind selectate doar cele care ii pun intr-o lumina favorabila si de dorit;
- motivele pentru care utilizatorii intentionat posteaza doar continutul dorit sunt in primul rand dorinta de a atrage simpatia celorlalti, gasirea jumatatii, cresterea numarului de prieteni si afisarea increderii in sine si sigurantei;
- aproape jumatate din respondenti au afirmat ca le-ar placea sa semene mai mult cu persoana care reiese din profilul de pe retelele sociale;
- pentru a-si crea profilul pe care si-l doresc, utilizatorii fac diverse lucruri pentru a impresiona mai mult cum ar fi: citesc mai mult, fac mai multe exercitii fizice si merg la petreceri frecvent;
- romanii care au cont pe retelele sociale se tem cel mai mult de vizibilitatea intregii activitati pe internet si nu s-ar simti deloc confortabil ca totul sa fie facut public.