ANCOM a dat publicitatii un raport privind reclamatiile primite in anul 2013 de la utilizatorii serviciilor de comunicatii. Potrivit acestui document, au fost inregistrate 1.155 de plangeri, 17% dintre acestea fiind indreptate impotriva Orange Romania, 16% impotriva Romtelecom, 14% impotriva RCS&RDS, in timp ce Vodafone si Cosmote au nemultumit fiecare 12% dintre reclamanti.
Dintre toate serviciile oferite, cele mai criticate au fost cele de telefonie mobila (37%), accesul la internet fix (15%) si la internetul mobil (13%). Mai exact, problemele romanilor au fost legate de modul in care este abordata de catre furnizori problema contractelor incheiate fie in scris, fie prin telefon.
Cea mai des intalnita problema a fost incheierea contractelor la distanta (prin telefon, e-mail, fax sau aplicatii online). Astfel, jumatate dintre reclamanti s-au plans ca in momentul incheierii contractului, operatorul telefonic nu a explicat sau nu a mentionat toate clauzele continute in contract. Una dintre cele mai importante clauze este posibilitatea ca utilizatorul sa denunte contractul in termen de 14 zile lucratoare, fara sa fie supus la penalitati. In plus, beneficiarii nu au fost informati asupra acestei posibilitati nici ulterior, in informarea scrisa privind noul contract. Prin urmare, ANCOM a solutionat cererilor in favoarea reclamantilor si a amendat furnizorul. Ingrijorator este faptul ca aceasta practica este tot mai comuna, reclamatiile de acest fel fiind de 3 ori mai numeroase in 2013 decat in 2012.
In alte cazuri utilizatorii au reclamat faptul ca nici macar nu au primit in scris termenii noilor contracte agreate prin telefon. De aceea ANCOM a obligat operatorii sa -si informeze in scris abonatii si sa le permita renuntarea la contract fara sa fie penalizati.
Alte neplaceri au fost create de modul de facturare a serviciilor, probleme legate de portarea numerelor sau slaba calitate a serviciilor.