Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

Thales avertizeaza: Hackerii sustinuti sunt cea mai mare amenintare in domeniul securitatii cibernetice

Thales este gruparea franceza care se ocupa cu studii de amploare in domeniul securitatii informatice. Aceasta in colaborare cu una dintre cele mai cunoscute firme producatoare de software antivirus avertizeaza ca cei mai periculosi pirati cibernetici sunt hackeri sustinuti de state. Conform unui raport anual realizat de cele doua companii, din cele 66 de grupari de hackeri confirmate aproximativ 50% ar avea sustinere statala. Gruparile acestea infaptuiesc activitati de ciberspionaj, sabotaj, furt intelectual si chiar contribuie la destabilizarea politica a altor state. Conform aceluiasi raport, restul de 50% dintre hackeri sunt motivati de ideologi, religie, bani.  Gruparile infractionale din Rusia

SIDI Bucharest: prima Școală de iarnă pe tema guvernanței internetului, politicilor digitale și inovării

În perioda 9-13 decembrie 2019, Scoala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) va găzdui ”SIDI Bucharest”, prima Școală de iarnă pe tema guvernanței internetului, politicilor digitale și inovării organizată în România. Organizatorii sunt: Facultatea de Administrație Publică (SNSPA) Internet Corporation for Assigned Names and Numbers Internet Society DiploFoundation South Eastern European Dialogue on Internet Governance. Citește mai multe pe apti.ro Daca ti-a placut articolul, da-l mai departe:

Un minister pentru telecomunicații!

Circulă zvonul că ar putea dispărea ministerul ”telecomunicațiilor” din noul guvern de tranziție, care se va forma în curând. Că PNL, care va forma noul guvern, în dorința de simplificare a aparatului executiv, ar reduce la 15 numărul ministerelor și că printre aceste 15 ministere nu se regăsește și MINISTERUL ”TELECOMUNICAȚIILOR” (astăzi Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale). În locul ministerului telecomunicațiilor ar urma să apară un departament sau agenție într-un minister (ministerul transporturior sau al energiei?) din guvernul de tranziție. Suntem în anul 2019 și se pare că istoria se repeta. Ar fi a doua oară când PNL ar desființa

ANCOM doreste micsorarea tarifelor de interconectare

Sorin Grindeanu, presedintele Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii  – ANCOM a anuntat recent ca doreste micsorarea tarifelor practicate pentruterminarea apelurilor in retelele mobile, in vederea pastrarii unor standarde competitive. Acesta a anuntat ca romanii vor putea beneficia de oferte atractive si reduceri pentru  convorbiri cu pana la 10%, incepand cu 1 ianuarie 2020.  Masurile aceste vor fi adoptate vor alinia Romania la directiva Europeana 2018/1972  ce stabileste aplicarea unor tarife maxime unice la nivelul Uniunii Europene pentru apelurile mobile si fixe. In vedera implementarii acestei directive, ANCOM recomanda aplicarea unui tarif maxim de 0.76 eurocenti/minut, mai mic

Sectorul telecomunicatiilor cel mai afectat de aplicarea GDPR

Un studiu realizat la sfarsitul lunii mai de reteaua Deloitte Legal in tarile din Europa de Est a scos la iveala ca cele mai multe incalcari ale prevederilor GDPR au fost raportate in de catre clientii companiilor de telefonie. Companiile din domeniul telecomunicatiilor, sectorul financiar si tehnologia informatiilor, au fost cele mai afectate de directiva europeana legata de prelucrarea datelor cu caracter personal.  Autoritatile de control au avut in vedere aspectele data minimization, purpose limitation si data retention, adica reducerea la minimum a datelor personale solicitate, limitarea scopului de prelucrare a informatiilor cu caracter personal si limitarea stocarii datelor personale.

Liber la tranzactii la bursa abonatilor Revolut Metal

Abonatii Revoult Metal pot tranzactiona din aceasta saptamana actiuni la bursa din New York si NASDAQ. Prin acest nou serviciu clientii companiei pot realiza pana la 100 de tranzactii gratuite instantaneu si au la dispozitie un portofoliu de aproximativ 300 de companii din SUA. Cele mai cunoscute societati la care au si romanii acces prin intermediul serviciului Revolut Metal sunt Apple, Facebook, Amazon, Tesla si IBM. Investitori romani au acces prin aplicatia dezvoltata de  Revoult la informatii in timp real, direct de pe telefonul mobil,  cu privire la costuri, tendinte, performante. Serviciul lansat de compania britanica ofera astfel sansa tuturor

5 cele mai asteptate premiere ale lunii august

Luna august vine cu o serie de premiere mult asteptate de iubitorii de filme bune. Seria “Furios si Iute” continua cu ultima epopee, lansata pe 2 august in Romania. Premiera mult asteptata a avut incasari record in primul weekend, si se mentine in fruntea box officeului romanesc. Povestea ce ii aduce in lumina reflectoarelor pe Hobbs & Shaw. (Dwayne Johnson, Jason Statham) a reusit sa detroneze in prima saptamana blockbusteruri ca Aquaman si Avengers: Endgame. Filmul asteptat de amatorii de cascadorii ofera un plus de adrenalina iubitorilor de senzatii cinematografice tari.  O alta premiera iminenta este Angry Birds 2. Animatia

Romanii sunt nemultumiti de serviciile Orange

ce-va-investiga-daca-operatorii-de-telecomunicatii-blocheaza-accesul-la-anumite-servicii-de-internet-93403

ANCOM a dat publicitatii un raport privind reclamatiile primite in anul 2013 de la utilizatorii serviciilor de comunicatii. Potrivit acestui document, au fost inregistrate 1.155 de plangeri, 17% dintre acestea fiind indreptate impotriva Orange Romania, 16% impotriva Romtelecom, 14% impotriva RCS&RDS, in timp ce Vodafone si Cosmote au nemultumit fiecare 12% dintre reclamanti. 

Dintre toate serviciile oferite, cele mai criticate au fost cele de telefonie mobila (37%), accesul la internet fix (15%) si la internetul mobil (13%). Mai exact, problemele romanilor au fost legate de modul in care este abordata de catre furnizori problema contractelor incheiate fie in scris, fie prin telefon.

Cea mai des intalnita problema a fost incheierea contractelor la distanta (prin telefon, e-mail, fax sau aplicatii online). Astfel, jumatate dintre reclamanti s-au plans ca in momentul incheierii contractului, operatorul telefonic nu a explicat sau nu a mentionat toate clauzele continute in contract. Una dintre cele mai importante clauze este posibilitatea ca utilizatorul sa denunte contractul in termen de 14 zile lucratoare, fara sa fie supus la penalitati. In plus, beneficiarii nu au fost informati asupra acestei posibilitati nici ulterior, in informarea scrisa privind noul contract. Prin urmare, ANCOM a solutionat cererilor in favoarea reclamantilor si a amendat furnizorul. Ingrijorator este faptul ca aceasta practica este tot mai comuna, reclamatiile de acest fel fiind de 3 ori mai numeroase in 2013 decat in 2012.

In alte cazuri utilizatorii au reclamat faptul ca nici macar nu au primit in scris termenii noilor contracte agreate prin telefon. De aceea ANCOM a obligat operatorii sa -si informeze in scris abonatii si sa le permita renuntarea la contract fara sa fie penalizati.

Alte neplaceri au fost create de modul de facturare a serviciilor, probleme legate de portarea numerelor sau slaba calitate a serviciilor.

Reply