Internetul se extinde treptat si spre generatiile mai varstnice sau catre orasele mai mici din Romania, devenind un mediu de masa, arata studiul realizat de BRAT.
Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) a publicat un profil detaliat al utilizatorilor de internet, folosind rezultatele SNA FOCUS si SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet).
Penetrarea internetului printre persoanele cu varsta intre 14-74 de ani, din mediul urban din Romania, a ajuns la 67%, inregistrand in perioada 2007 – 2010 o crestere accelerata, iar in ultimii trei ani s-a observat o crestere moderata de aproximativ 2% anual.
Astfel, internetul se extinde treptat si spre generatiile mai varstnice sau catre locuitorii oraselor mici si mijlocii.
In ceea ce priveste locul de unde este accesat internetul – peste 80% din utilizatori utilizeaza internetul de acasa, inregistrandu-se o crestere anuala foarte mica.
Ceea ce ia avant tot mai mult este utilizarea internetului din afara domiciliului, mai ales datorita aparitiei noilor tehnologii care permit o conexiune la internet rapida. Persoanele care acceseaza internetul de pe telefon, tableta sunt mai tinere, mai active, cu locuri de munca mai calificate, de regula in functii de conducere.
Se constata ca persoanele care se conecteaza la internet si din afara casei petrec mai putin timp in fata TV-ului si la radio, acestea asimiland mult mai rapid noile tehnologii. Peste un milion de persoane acceseaza internetul de pe telefoane mobile si peste 250.000 de utilizatori se conecteaza la internet de pe tableta.
Analiza a fost realizata pe baza rezultatelor oferite de SNA FOCUS corespunzatoare perioadei de masurare ianuarie 2012 – februarie 2013 si celor mai recente rezultatele de trafic si audienta ale SATI, decembrie 2012 – februarie 2013.