Primul targ virtual din Romania, desfasurat la sfarsitul lunii iunie, a reprezentat un succes si o provocare in acelasi timp pentru transferul business-ului de evenimente din mediul fizic in cel online.
Numita IMOSFERA, aceas ta „experienta vizuala” s-a desfasurat pe parcursul a 7 zile la initiativa imobiliare.ro care a investit in aceasta actiune 15000 de euro pentru a oferi romanilor posibilitatea de a participa la un targ imobiliar fara a fi conditionati de timp si spatiu, ci doar de accesul la internet.
In interviul acordat itcmedia.info, Claudia Ciuta, PR & Communication Representative la Realmedia Network ce detine imobiliare.ro, vorbeste despre experienta primului targ virtual din Romania, despre costurile si beneficiile unui asemenea eveniment dar si despre planuri de viito r.
itcmedia.info: Cum a fost experienta targului virtual ?
Claudia Ciuta: In comparatie cu imobiliare.ro, unde am pastrat linii simple si campuri rapide pentru cautare, ImoSfera a fost gandita pentru a transmite cat mai bine ideea de targ , de expozitie. Fiecare stand a fost personalizat in culorile brandurilor care isi prezentau ofertele, se putea naviga printre standuri, deschide brosuri de prezentare, urmari filmutele sau analiza planuri. In mai putine cuvinte, ImoSfera a fost gandit ca o experienta vizuala.
itcmedia.info: Cum ati perceput diferenta dintre un targ fizic si unul virtual? Care sunt avantajele si dezavantajele unui targ virtual?
Claudia Ciuta: Avantajele tin de timpul si disponibilitatea

„Diferentele fata de un targ traditional sunt semnificative, pornind de la investitie, care s-a situat in jurul sumei de 15.000 de euro si incheind cu rezultatele, la prima editie am avut peste 25.000 de unici” Claudia Ciuta
vizitatorilor.
Acestia pot accesa ofertele de oriun de, daca au acces la internet. Cand vine vorba de expozanti, pentru acestia a fost un castig participat la acest targ avand costuri reduse.
Am incercat sa rezolvam problema lipsei contactului direct prin introducerea platformei de chat, prin care vizitatorii puteau contacta in timp real expozantii.
Spre deosebire de targul traditional unde cei mai multi vizitatori ajung in weekend, noi am inregistrat cele mai bune rezultate in primele trei zile. Timpul mediu petrecut pe chat a fost de 9 minute ?i 29 de secunde. Num?rul vizitatorilor unici in primele trei zile de targ a ajuns la 14.396. Cel mai mare interes a fost starnit de imaginile expozan?ilor care au atras aten?ia a 5.326 de vizitatori, aceast ? facilitate a fost urmat ? in preferin?ele vizitatorilor de sec?iunea de informa?ii generale care a adunat 5.291 de vizitatori.
itcmedia.info: Care au fost costurile si beneficiile targului virtual?
Claudia Ciuta: In spatele proiectului sta ideea de a-i apropia pe vanzatori de ansamblul cumparatorilor. Diferentele fata de un targ traditional sunt semnificative, pornind de la investitie, care s-a situat in jurul sumei de 15.000 de euro si incheind cu rezultatele, la prima editie am avut peste 25.000 de unici. La beneficii noi includem si modul in care proiectul a fost primit de presa http://imosfera.imobiliare.ro/prima-editie-imosfera.html. La o simpla cautare pe google dupa cuvantul „ImoSfera”, depasim 190.000 de rezultate.
itcmedia.info: Au fost incheiate contracte sau solicitari ferme pe durata targului?
Claudia Ciuta: In urma discutiilor pe care le-am avut cu expozantii am aflat ca a fost incheiata deja o tranzactie si ca multi dintre expozanti si-au stabilit vizite sau au avut leaduri valide participand la ImoSfera. Proiectele cu cel mai mare succes sunt cele din Capitala.
itcmedia.info: Initiativa imobiliare.ro este un pionierat in Romania. Cum vedeti evolutia targurilor & expozitiilor virtuale de amploare in viitor?
Claudia Ciuta: Sunt mai multe domeniile pe care s-ar putea aplica acest concept. Cum ideea e deja testata de noi, probabil ca daca se vor mai organiza targuri in mediul online, organizatorii vor avea un start mai relaxat. Ideea a fost testata si functioneaza.
itcmedia.info: Veti mai apela la aceasta forma de expuner e?
Claudia Ciuta: Momentan lucram la evaluarea proiectului, deci vom lua aceasta decizie in viitorul apropiat. Oricum, din feedback-ul venit de la vizitatori si expozanti, ideea este foarte bine primita in piata. Ramane sa analizam daca este momentul potrivit pentru genul acesta de proiecte. Cert este ca avem solicitari ferme pentru organizarea unei a doua editii.
itcmedia.info: va multumim pentru amabilitate si va dorim mult succes!