Cum evoluează numărul consumatorilor care preferă televiziunea tradițională? De ceva timp, YouTube a preluat rolul de intermediar și facilitează accesul la conținutul de televiziune în mediul online. Nu se mai pune problema de limite în ceea ce privește statistici și date legate de numărul celor care urmăresc astfel de programe, deoarece platforma face un pas înaintea mijloacelor offline.
Oamenii de Marketing au apreciat mereu avantajele oferite de calitatea conținutului regăsit în televiziunea tradițională, dar există limite care atenuează efectul cumulat. În comparație cu mediul digital, precizia datelor legate de publicul țintă nu este exactă.
Varianta televiziunii 2.0 s-a extins la aplicațiile mobile, dar limitele nu au fost depășite. În prezent, o nouă variantă oferă avantaje neașteptate. Prin intermediul platformei YouTube, televiziunea ajunge să ofere advertiserilor informații esențiale precum calitatea rețelei de informații și date precise legate de audiență, prin raportare la mediul digital.
Conform Adweek, compania ZEFR a oferit un raport complet legat de modul în care utilizatorii YouTube ajung să urmărească diverse programe de televiziune pe platformă și să devină consumatori activi. Criteriile în funcție de care se face selecția oferă informații relevante companiilor care creează conținut și oamenilor de Marketing.
Raportul oferă detalii legate de modul în care va evolua televiziunea. Consumatorul devine unitatea de referință la care se vor raporta creatorii de conținut și marketerii pentru a se alinia la anumite standarde de calitate.
Diverse programe de televiziune creează deja engagement la nivelul celor care urmăresc materialele lor. Se ajunge la vizualizarea pe YouTube a conținutului deja cunoscut și oamenii vorbesc în continuare despre asta, prin feedback activ.
Emisiunea Tonight Show a ajuns să aibă peste 8000 de momente, care ajung să implice publicul în mod direct în ceea ce urmează. Celebritățile aduse de producători sunt implicate în jocuri sau momente artistice compatibile cu obiceiurile celor de acasă, iar oamenii se identifică cu acestea. Astfel, succesul materialelor video din mediul online a condus la plasarea NBC în postura de lider pe acest segment. 13 miliarde de vizualizări pe YouTube și 100 de milioane de oameni activi pe platformă.
Varianta televiziunii 3.0 a evoluat și a ajuns în punctul în care totul se rezumă la experiențe neașteptate ale consumatorilor. YouTube nu conectează oamenii doar la materiale video relevante pentru ei, ci devine modalitatea primară prin care ei devin parte activă în televiziune. Lansarea YouTube TV dovedește faptul că brandurile și creatorii de conținut trebuie să fie atenți la un singur lucru: așteptările publicului. Consumatorii dau tonul în ceea ce privește natura conținutului și experiențele cu semnificație.
Conținutul video este un mediu puternic, deoarece evocă emoții la un nivel superior. Prin combinația dintre strimuli vizual și auditiv ajunge mai ușor la semnificație, iar oamenii se identifică mai ușor cu situații și experiențe.
Surse poze: