Televiziunea a ramas principalul canal de publicitate, in ciuda penetrarii tot mai mari a internetului si a avantajelor acestuia. Trusturile Pro si Intact stiu cel mai bine acest lucru.
Miscari importante in clasamentul televiziunilor care strang cei mai multi bani din publicitate, cu toate ca liderii par sa ramana neclintiti. Daca pozitiile ocupate de Pro TV si Antena 1 nu reprezinta o surpriza, locurile TVR1, OTV si chiar Realitatea TV pot parea neasteptate pentru foarte multi.
Top 10 venituri din publicitate
TVR1 a reusit „performanta” de a se clasa doar pe locul 7, sub Realitatea TV care in ciuda problemelor financiare a reusit sa faca un rating bun care i-a adus 8,4 milioane de euro.
N-au intrat in top 10, cu toate ca au obtinut venituri frumoase din publicitate: Pro Cinema (locul 11 – 2,7 milioane euro), Discovery (locul 17 – 1,8 milioane euro), TVR 2 (locul 18 – 1, 5 milioane euro), OTV (doar locul 25 – 1,1 milioane euro). Din pacate cultura nu atrage foarte multi bani in Romania, TVR Cultural obtinand anul trecut doar 45.000 euro din publicitate!
Daca grupam televiziunile in functie de trusturile din cafe fac parte, vedem ca televiziunile lui Sarbu detin peste jumatate din cota de piata din publicitatea pe TV.
Iata cum si-au impartit trusturile media veniturile obtinute de televiziunile pe care le detin:
Se pare ca grupul PRO conduce detasat. Dar la Pro tv o pauza de publicitate dureaza 30 de minute, iar filmele sunt fractionate din 20 in 20 de minute.
Romanii sunt innebuniti dupa televizor, de aceea inca se investeste in reclama Tv, la preturi exorbitante.
ma doare capul cati bani, mie sincer numi place de exemplu sa vad un film pe pro tv ca din 2 ore, o ora e reclama