Speed Test – tot ce trebuie sa stii despre masurarea vitezei de internet

Furnizorii de servicii de internet din România se întrec în oferte care mai de care mai avantajoase, promițând viteze mari de conexiune, în funcție de zona geografică în care te afli. Aceștia sunt obligați să specifice valorile minime de conexiune în contracte, iar în cazul în care acestea nu sunt respectate, clientul are dreptul de a rezilia contractul fără a mai fi nevoit să plătească penalizări în acest sens. Știm cu toții cât este de neplăcut atunci când, de exemplu, urmărești un film sau pur și simplu vrei să descarci un document, iar conexiunea se întrerupe. Pentru a verifica dacă

Netflix se bucură de un succes uriaș

Platforma de streaming Netflix se bucură de un succes impresionant, numărul persoanelor care își fac abonament crescând simțitor în ultima perioadă. Chiar dacă în urmă cu 1 an a mărit prețul abonamentului, Netflix nu a avut nimic de pierdut, ci dimpotrivă. Datorită serialelor atrăgătoare și a serviciilor de calitate, în acest moment platforma are în jur de 104 milioane de persoane abonate, iar 5,2 milioane dintre aceștia sunt abonați înscriși în ultimele 3 luni. Aproximativ jumătate din totalul abonaților sunt abonați din Statele Unite, iar restul provin de pe tot globul. Oficialii Netflix au declarat că se fac eforturi imense

Aportul creativității la succesul vânzărilor

O campanie publicitară poate avea mai multe obiective, dar profitul este un indicator real al succesului. Pentru a vinde, advertising-ul digital s-a adaptat la cerințele publicului și a mizat pe o abordare mai creativă decât cea întâlnită în advertising-ul tradițional. Din ce în ce mai mulți oameni petrec ore întregi online și pierd noțiunea timpului. În acest context, afaceriștii au investit în strategii eficiente, pentru a facilita procesul de achiziție. Astfel, se explică apariția unor inițiative creative, care s-au concretizat prin apelul la inteligență artificială și realitate augmentată. Creativitatea are un rol fundamental în advertising-ul din mediul online, dar modalitatea

INTRODUCEREA RECLAMELOR PE FACEBOOK MESSENGER

Facebook își menține poziția de lider în industria tehnologiei și investește din ce în ce mai mult în advertising. Introducerea reclamelor pe platforma social media a fost primul pas în această direcție. În continuare, utilizatorii vor putea avea acces în timp real la oferta de piață a marilor branduri. Platforma are peste 1,2 miliarde de utilizatori activi, care interacționează zilnic cu prietenii lor virtuali. În același timp, ei ajung să acceseze site-urile și reclamele companiilor care răspund la nevoile lor cu produse variate. De acum, reclamele vor fi introduse și în cadrul aplicației Facebook Messenger. Această idee a fost implementată

Hei, NASA, îți vrei lucrurile înapoi?

Un vânzător de vechituri a fost chemat să curețe pivnița unei locuințe, însă ce a descoperit la fața locului l-a lăsat fără cuvinte. Vânzătorul de vechituri a fost chemat de rudele unui fost inginer NASA cu scopul de a curăța pivnița locuinței, iar aceștia i-au zis că dacă dorește să ia ceva de acolo, poate să ia fără niciun fel de problemă. Bărbatul a rămas șocat când a intrat în pivniță și a descoperit 2 computere imense a celor de la NASA, iar pe lângă asta a găsit și sute de benzi magnetice care conțineau diverse înregistrări audio. Rudele fostului

Selfie-ul care a provocat o pagubă de 200.000 de dolari

De la un timp încoace toată lumea se întrece în a face selfie-uri cât mai interesante cu scopul de a strânge cât mai multe like-uri pe rețelele de socializare. Unii au murit în încercarea de a face selfie-uri cât mai spectaculoase, iar alții au adus pagube financiare, ca de exemplu o fată care a vizitat galeria de artă 14th Factory din Los Angeles. Vizitatoarea, în încercarea de a face un selfie cât mai reușit, s-a pus într-o poziție în care nu avea echilibru, astfel încât s-a lovit cu spatele de un piedestal care a creat acțiunea de domino cu celalalte

Inteligența artificială în noul Audi A8

Noul Audi A8, dezvăluit oficial la Barcelona, reprezintă cea mai tehnologizată mașină a producătorului din Ingolstadt. Compania germană susține că noul A8 este prima mașină de serie, care beneficiază de un sistem de șofat semi-autonom de nivel 3. Aceasta înseamnă că, în anumite condiții, mașina se poate conduce complet singură. Sistemul de șofat semi-autonom, numit AI Traffic Jam Assist, funcționează până la viteze de 60 kilometri pe oră, pe drumurile de mare viteză și autostrăzile ce dispun de sensuri separate de bariere solide. Sistemul este activat utilizând butonul AI de pe consola centrală. Cu ajutorul acestei tehnologii, mașina poate porni

Sunt testate reclamele în Facebook Messenger

Compania a testat de la începutul anului aplicația Facebook Messenger cu diverse reclame, însă pe un segment restrâns de utilizatori. Mai exact, pe utilizatorii din Australia și Thailanda. Treaba nu rămâne neschimbată, astfel încât de azi înainte vor fi testate reclamele pe aplicația de socializare la nivel global, deci să fiți convinși că o să vă apară vreo reclamă când vă așteptați mai puțin. Cei de la Facebook au mai declarat că au în plan ca până la sfârșitul anului să le afișeze reclame tuturor userilor. Dacă vrei să nu îți apară reclame, păcat, acestea nu vor putea fi dezactivate

Cine este Elon Musk și ce a realizat în domeniul tech?

Elon Musk a fost un antreprenor de succes cu mult înainte ca prima mașină Tesla să iasă de pe linia de producție și să fie pusă la vânzare sau prima rachetă SpaceX să fie lansată pe orbită.   În 1999, Elon Musk a fondat a doua sa companie, X.com, firmă ce oferea servicii financiare online. În anul 2000 a fuzionat cu Confinity, companie care opera un serviciu de transfer de bani puțin cunoscut la acea vreme, numit PayPal. Notabil este faptul că fondatorii Confinity sunt Peter Thiel și Max Levchin, amândoi antreprenori foarte cunoscuți în prezent. Thiel a devenit miliardar,

Totul despre Legea infrastructurii – clarificari ANCOM

ANCOM a organizat pe 18 aprilie 2013 seminarul cu tema „Legea privind regimul retelelor de infrastructura”, urmarind sa clarifice atributiile autoritatii in aceasta directie si importanta legii pentru piata de comunicatii.

Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), a subliniat principalele noutati aduse de aceasta lege si de ce este ea importanta pentru piata de comunicatii.

Legea nr. 154/2012 privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice, intrata in vigoare la data de 31 octombrie 2012, schimba modul de proiectare si realizare a constructiilor si ofera dreptul furnizorilor de retele publice de comunicatii electronice sa isi instaleze cablurile pe proprietatile publice sau private.

Legea care schimba radical regimul constructiilor si al accesului pe proprietati

Aplicarea acestei legi implica urmatoarele parti:  pe de o parte furnizorii de retele publice de comunicatii electronice (cum ar fi Cosmote, Orange, Romtelecom, RCS & RDS, Vodafone etc.), iar pe de alta parte titularii de proprietati publice, proprietarii privati, asociatii de proprietari. Conform aceste legi, entitatile din prima categorie (furnizorii de retele) au drept de acces pe proprietatile celor din a doua categorie – titularii acelor proprietati, care sunt obligati sa le ofere accesul, in anumite conditii.

Cum se face accesul pe proprietatea publica

Furnizorii de retele de comunicatii electronice au drept de acces pe proprietatea publica daca vor respecta conditiile stabilite de autoritatea publica, daca nu modifica scopul sau interesul public al imobilului si respecta cerintele specifice (urbanism, amenajarea teritoriului si daca respecta calitatea in constructii, protectia mediului, a sanatatii, apararii, ordinii publice si sigurantei nationale etc.)

Entitatile publice sunt obligate sa faca cunoscute conditiile de acces pe proprietatea publica si sa le transmita ANCOM impreuna cu orice modificare ulterioara si trebuie sa raspunda cererilor de acces venite din partea furnizorilor in cel mult 30 de zile, pronuntandu-se daca indeplinesc sau nu conditiile de acces.

Este important de subliniat ca aceasta lege interzice tratarea furnizorilor diferentiat, aplicarea unor drepturi speciale ori exclusive pentru instalarea sau furnizarea de retele de comunicatii electronice. Toti furnizorii beneficiaza de aceleasi conditii de acces.

Cat costa accesul pe proprietatea publica?

Tarifele pentru accesul pe proprietatile publice vor fi stabilite de autoritatile publice intr-un mod transparent, obiectiv, nediscriminatoriu, justificat si proportional cu afectarea imobilului respectiv, acestea acoperind doar costurile cauzate de efectuarea lucrarilor de instalare a retelelor.

Aceste tarife nu urmaresc profitul, dar vor reflecta, atunci cand este cazul, plusul de valoare adus imobilului dotat cu aceste retele de comunicatii electronice.

Astfel, furnizorii nu trebuie sa plateasca alte sume precum impozite, taxe pentru accesul pe imobilele proprietate publica in afara celor rezultate din incheierea contractului de acces.

Instalarea cablurilor pe proprietati – doar dupa semnarea unui contract

In cazul proprietatii private si a asociatiilor de proprietari

In acest caz, conditiile de exercitate a dreptului de acces sunt aceleasi ca in cazul proprietatii publice, dar in plus se cere acordul titularului dreptului de proprietate de a incheia un contract prin care se stabilesc aceste conditii si ca lucrarea sa nu afecteze dreptul de folosinta asupra imobilelor in cauza.

Astfel, proprietarii si asociatiile de proprietari au obligatia sa incheie contractul de acces pe proprietatea privata care sa asigure conditii nediscriminatorii pentru toti furnizorii de retele de comunicatii electronice, inclusiv in ceea ce priveste tariful.

De mentionat aici este faptul ca daca furnizorul si proprietarul nu ajung la un acord, atunci proprietarul poate fi dat in judecata iar hotararea judecatoreasca va tine loc de contract de acces, intrucat, cel mai probabil, nu i se va da castig de cauza proprietarului.

In acest sens, ANCOM a publicat pe site-ul institutiei un model de contract pe care furnizorii si proprietarii il pot folosi ca punct de plecare in elaborarea contractelor proprii.

Ce atributii are ANCOM conform legii infrastructurii?

In primul rand sa informeze publicul, sa ofere avizul conform care stabileste conditiile tehnice si economice in care se realizeaza accesul, sa asigure inventarierea retelelor si partajarea infrastructurii.

Autoritatea va crea si va actualiza o baza de date care va include conditiile de acces pe proprietatea publica a statului precum si entitatea responsabila cu acordarea dreptului de acces.

In ceea ce priveste avizul conform, autoritatea analizeaza conditiile tehnice si economice de acces la infrastructura, asigurand respectarea principiilor nediscriminarii, proportionalitatii si obiectivitatii in aplicarea conditiilor tehnice si economice de acces al furnizorilor de retele de comunicatii.

In acest proces de eliberare a avizului conform, autoritatea analizeaza caracteristicile tehnice ale produselor si serviciilor oferite precum si termene de furnizare, tarife si formule de calcul al tarifelor. Fara acest aviz conform, orice proiect poate fi atacat in instanta de contencios administrativ.

De asemenea, ANCOM va trebui sa realizeze inventarul tuturor retelelor publice de comunicatii electronice, furnizorii fiind obligati sa transmita institutiei in fiecare an, pana la data de 1 iulie, situatia propriilor retele. Inventarul realizat de ANCOM va fi sub forma de harti electronice organizate intr-un sistem de informatii geografice (GIS) si va contine date complete privind dezvoltarea si localizarea geografica a retelelor.

Furnizorii au dreptul de a negocia utilizarea partajata a infrastructurii cu persoanele care detin elemente de infrastructura, iar daca cele doua parti nu ajung la un consens in cel mult doua luni, atunci oricare dintre parti se poate adresa Autoritatii.

In anumite situatii, persoana care detine elemente de infrastructura poate fi obligata sa negocieze utilizarea elementelor de infrastructura cu un furnizor, precum si sa instiinteze toti solicitantii conditiile de utilizare partajata a infrastructurii.

Contraventii si sanctiuni aplicate de ANCOM

Daca entitatile publice nu transmit catre ANCOM conditiile de acces sau contractele de acces pe proprietatea publica/ hotararile judecatoresti in cazul in care nu au cazut de acord cu furnizorii de retele publice de comunicatii electronice, acestea risca o amenda de la 1.000 lei la 100.000 lei.

Daca furnizorii nu respecta conditiile impuse de ANCOM privind utilizarea partajata a infrastructurii constituie de asemenea o contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 100.000 lei.

De asemenea, ANCOM poate aplica o amenda de pana la 30.000 lei pe fiecare zi de intarziere, daca nu sunt transmise catre Autoritate informatiile solicitate privind aplicarea prevederilor privind utilizarea partajata a infrastructurii.

Reply