Patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, va intra în Cartea Recordurilor cu cel mai lung talk show din lume: 72 ore și 18 minute!

Cel mai lung talk show de televiziune din lume a avut loc în România! Timp de mai bine de 72 de ore, patronul Canal 33, Alexandru Răducanu, a moderat fără întrerupere un talk show în care au fost invitate aproape 100 de personalități din economie, cultură, antreprenoriat, politică, jurnalism, sport, dezvoltare personală, spiritualitate. Performanța omului de televiziune Alexandru Răducanu reprezintă, de departe, cel mai important eveniment TV din România din ultima perioadă. Emisiunea-eveniment a început sâmbătă 14 martie ora 8 și s-a încheiat trei zile mai tîrziu, marți 17 martie, la câteva minute după ora 8. Încheierea cu succes a

”Les miserables” de Ladj Ly – un apel la trezire

Revelația incontestabilă a festivalului Cannes 2019 și reprezentant al Franței în competiția oficială a Oscarurilor din acest an la categoria ”Cel mai bun film străin”, filmul de debut al lui Ladj Ly, ”Les miserables”, este mai întâi de toate purtătorul unui mesaj social și umanist. Filmul este construit în jurul indemnului la unitate, asumare și responsabilizare într-o lume din ce în ce mai corodata de tensiuni și conflicte.  ‘‘Je fais appel à votre esprit d’équipe. La cohésion. Sans cohésion, pas d’équipe. Et sans équipe, on est seuls.” (‘‘ Fac apel la spiritul vostru de echipa, la coeziune. Căci fără coeziune

Tipuri de fraude cu cartele SIM

Cum se fură în zilele noastre? Prin mecanisme multiple: prin diverse mecanisme informatice, prin şantaj online, prin alte metode îndelung uzitate în societatea românească.   Pot fi fraudaţi nu numai clienţii finali ci şi firmele de telefonie sau firmele care furnizează diverse servicii de conţinut. Cum? Fiind şi primul şi ultimul pe lanţul de distribuţie. Presupunem că un client oarecare îşi cumpără o cartelă SIM. Îi schimbă planul tarifar de la cartelă la abonament şi începe să trimită SMS-uri cu suprataxă. Sau apelează numere cu  suprataxă (SVA). Numerele cu suprataxa sunt deschise pentru diverse tipuri de conţinut, cu diverşi furnizori.

CEDO stabilește criteriile pentru inregistrarea cartelelor pre-pay. Ce invatam?

La data de 30.01.2020, CEDO a decis intr-un caz impotriva Germaniei ca nu exista o incalcare a dreptului la viata privata in cazul legii germane de obligare a cetatenilor de inregistrare a datelor personale pentru cartele SIM pre-pay. Daca cititi doar titlul, s-ar putea sa se inteleaga ca CEDO da un “cec in alb”, iar legea romaneasca (care nu este nici pe departe similara – OUG 69/2019) ar trebuie sa fie OK. Povestea este insa mult mai complicata, si doar citirea intregii argumentatii si a contextului ne poate releva ceea ce deja indicam inclusiv in amicus-curiae trimis in noiembrie 2019

Cazul Caracal produce victime și în media: România TV și Antena 1 amendate de CNA

Consiliul Național al Audiovizualuluia a amendat posturile de televiziune România TV și Antena 1 pentru acuzații nefondate aduse în cadrul emisiunilor realizate de cele două televiziuni, referitoare la cazul Caracal. Analizând reclamațiile primite, CNA a monitorizat emisiunile de știri și dezbateri din intervalul 20 septembrie – 21 octombrie 2019, constatând încălcarea dreptului fiecărei persoane la propria imagine, prevăzut în Codul de reglementare a conținutului audiovizual, Amenzi aplicate de CNA Cea mai mare amendă a fost îmcasată de România TV, 25.000 lei, pentru emisiunea „Breaking News” difuzată în data de 18.10.2019, în timp ce Antena 1 a scăpat cu ”doar” 10.000

Industria de turism, influențată radical de tehnologiile mobile

Profesioniștii industrei de turism și călătorii s-au reunit la București în cadrul unui eveniment Amadeus Executive Event. Dezbaterile avute în cadrul acestui eveniment s-au centrat în jurul schimbărilor radicale pe care noile tehnologii le-au adus industriei. În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Mobil nelimitat proiect inedit al Telekom si Carrefour Romania

Cum au promis reprezentantii Telekom se extinde proiectul Mobil Nelimitat. Parteneriatul cu Carrefour Romania, ofera romanilor experiente deosebite in timp real. Proiectul extins in reteaua de magazine Carrefour Romania doreste sa aduca mai aproape de clienti cele mai bune si mai rapide servicii de telefonie si in acelasi timp acces la internet nelimitat. Prin acest proiect clientii se pot abona la serviciile Telekom in mai putin de 5 minute. Pasii ce trebuie urmati sunt simplii si rapid de indeplinit. Serviciul este unul inovator, intrucat permite achizitionarea de servicii prin contracte cu perioade nelimitate, astfel beneficiarii nu mai sunt conditionati prin

Modificari privind localizarea terminalelor mobile

Curtea de Justitie  UE a decis ca companiile din domeniul Telecomunicatiilor sa transmita serviciilor de urgenta detalii legate de localizarea terminalelor conectate prin numarul de urgente european 112, chiar daca acestea nu sunt au cartele SIM integrate. Masura a fost luata dupa un lung proces, intentat de rudele unei adolescente de 17 ani  din Lituania care a fost rapita si ucisa, in 2013. Fata contactase numarul de urgenta 112 insa din pricina procedurilor birocratice nu a putut identificata.  Conform asociatiei EENA, numarul de urgenta 112 nu poate fi apelat in opt state ale Uniunii Europene, daca terminalele nu sunt prevazute

Romania, Germania, Italia, Austria si Ungaria au inceput implementarea tehnologiei 5G

Tehnologia 5G de mare viteza va fi disponibila cu 1 ianuarie 2020 in cateva dintre statele membre ale UE. Conform lui Alexandru Petrescu, ministrul Comunicatiilor si Societatii Informationale, parcursul de implementare se desfasoara conform planului. In cadrul unei conferinte pe teme de securitate, acesta a declarat: ”…autoritatea care are responsabilitatea in ceea ce priveste parcursul licitatiei pentru alocare frecventelor de 5G (Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii – ANCOM, n.r.) a demarat deja procesul de consultare publica chiar pe site-ul institutiei. Parcursul este in desfasurare conform planului pe care noi ni l-am asumat si asteptam ca, pana la

Transformarea Romaniei in era digitala – Ziua Comunicatiilor 2017

In data de 25 aprilie 2017, a avut loc la hotelul JW Marriott din capitala, cea de-a 21-a editie a Zilei Comunicatiilor organizata de ITS Events Management cu sprijinul autoritatilor de la Bucuresti. Evenimentul a avut loc in marja sarbatoririi Zilei Mondiale a Telecomunicatiilor si a Societatii Informationale, care este celebrata in fiecare an pe 17 mai sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor.

La nivel global, tema anului 2017 este „Big Data for Big Impact”, cu scopul de a atrage atentia asupra potentialului Big Data si de a impulsiona industria sa caute solutii pentru eficientizarea proceselor necesare transformarii datelor brute in instrumente pentru analize aprofundate care sa permita factorilor de decizie locali, regionali si internationali sa-si imbunatateasca politicile, venind astfel in sprijinul atingerii Obiectivelor de dezvoltare durabila pentru 2030.

In cadrul evenimentului de la Bucuresti, principalele teme abordate s-au referit la modul in care telecomunicatiile incurajeaza revolutia digitala in cadrul companiilor, dar si Internet of Things, Cloud Computing, securitatea cibernetica. Argumentand tema aleasa, fondatorul acestui eveniment, domnul Eugen Preotu, arata faptul ca operatorii telecom reprezinta principalul izvor in materie de inovatii tehnologice, dar si ca procese de afaceri pentru piata din tara noastra.

La fel ca in fiecare an, la conferinta au participat reprezentanti ai autoritatilor centrale din domeniu, dar si ai operatorilor de telecomunicatii, producatorilor de echipamente si de software, o prezenta notabila fiind Robert Pepper conducatorul departamentului de conectivitate globala si politici tehnologice al Facebook.

Primul panel a fost dedicat decidentilor in domeniul telecomunicatiilor, primul vorbitor fiind domnul Augustin Jianu, ministrul comunicatiilor si societatii informationale. Mesajul transmis de ministru s-a axat pe necesitatea dezvoltarii serviciilor digitale la nivel de e-Guvernare, aspect la care Romania ocupa ultimul loc in Raportul DESI publicat de Comisia Europeana in luna martie a.c.. Pentru a sublinia importanta evolutiilor tehnologice asupra celorlalte domenii, Jianu a amintit ca in societatea actuala, burse si chiar piete intregi se pot prabusi in functie de un tweet sau un like.

In ceea ce priveste situatia serviciile e-Gov, ministrul a amintit pe scurt istoricul diverselor tentative de a crea platforme de e-servicii: portalul eRomania, care nu este folosit de nimeni, sau Agentia pentru Agenda Digitala. Singurul exemplu functional il reprezinta Ghiseul.ro, care de-a lungul timpului a dobandit tot mai multe functii, iar la ora actuala in momentul logarii utilizatorul poate vedea lista cu taxele pe care le are de platit catre stat. Cu toate acestea, chiar si acest proiect care reuseste sa castige teren are cateva puncte slabe: faptul ca nu este suficient de popularizat si faptul ca exista inca un numar substantial de institutii care nu s-au afiliat inca portalului pentru a permite efectuarea platilor online.

Un alt proiect amintit de catre ministru a fost initiativa guvernului precedent, GovITHub, care a folosit infrastructura deja existenta pentru a dezvolta aplicatii noi. Jianu a apreciat aceasta initiativa drept buna, insa prea politizata, in viziunea sa, deoarece specialistii care s-au alaturat proiectului au demisionat dupa schimbarea guvernarii. Totodata el a specificat faptul ca si guvernul actual are in vedere continuarea acestui proiect, insa totusi GovITHub nu va fi reinviat.

Un alt impediment pentru digitalizarea serviciilor oferite de catre stat il reprezinta, in opinia demnitarului, lipsa sau insuficienta resurselor, atat tehnice umane, intrucat institutiile publice nu dispun de specialisti tehnici de buna calitate, iar in unele cazuri nici nu exista astfel de specialisti, iar calculatoarele, in cazul in care ele exista sunt de cele mai multe ori modele invechite. Solutia pentru aceste situatii poate fi gasita in strategia pentru Cloud promovata de institutia pe care o conduce, prin care institutiile pot beneficia de spatii de stocare virtuale a datelor prin intermediul Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București. In ceea ce priveste resursele umane, avand in vedere costurile presupuse de angajarea unor specialisti de prim rang, ministrul considera ca optiunea de viitor in aceasta problema o constituie externalizarea serviciilor IT in regim de parteneriat public privat sau prin contracte de consultanta cu firme specializate.

Fostul presedinte al ANCOM, domnul Catalin Marinescu, a prezentat pe scurt provocarile momentului: imbunatatirea serviciilor digitale, aratand ca este necesara demararea procedurilor pentru alocarea benzilor de 5G, dar ca in prealabil sunt necesare si modificari legislative in ceea ce priveste taxa de licenta, caietul de sarcini si reatribuirea benzilor in functie de avansul tehnologiei. In ceea ce priveste accesibilitatea internetului de banda larga, acesta trebuie sa se produca in urma competitiei, intrucat doar aceasta poate asigura costuri care sa permita comunitatilor respective sa profite de tehnologie. Iar largirea bazei de consumatori duce in acelasi timp si la cresterea eficientei, intrucat se vor reduce spatiile nefolosite.

Alte subiecte importante abordate in cadrul conferintei vor fi tratate intr-un viitor articol.

Reply