Un studiu realizat la sfarsitul lunii mai de reteaua Deloitte Legal in tarile din Europa de Est a scos la iveala ca cele mai multe incalcari ale prevederilor GDPR au fost raportate in de catre clientii companiilor de telefonie. Companiile din domeniul telecomunicatiilor, sectorul financiar si tehnologia informatiilor, au fost cele mai afectate de directiva europeana legata de prelucrarea datelor cu caracter personal.
Autoritatile de control au avut in vedere aspectele data minimization, purpose limitation si data retention, adica reducerea la minimum a datelor personale solicitate, limitarea scopului de prelucrare a informatiilor cu caracter personal si limitarea stocarii datelor personale. Verificarile autoritatilor de control s-au orientat si catre alte aspecte precum cele legate de politicile de cookies, marketing direct si cele legate de instalarea sistemelor de supraveghere.
Controalele realizate pana la data de 31 mai 2019 s-au finalizat cu 34 de amenzi in valoare de 750.000 euro, cele mai grave abateri fiind inregistrate in Polonia unde o singura companie a fost amendata cu 230.000 euro. In Romania au fost controlate in timpul actiunii 981 de companii, dintre care 57 au fost amendate pentru abateri grave, alte 23 de firme au primit avertismente in vederea reglementari deficientelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
Un studiu lansat recent de Comisia Europeana a evidentiat faptul ca de la intrarea in vigoare pana acum, autoritatile de control au avut ca principal scop dialogul cu companiile in vederea informarii si implementarii corecte a masurilor de protectie a datelor. Sectoarele vizata in principal fiind cel al telecomunicatiilor si financiar, intrucat aici volumul de date cu caracterpersonal prelucrate fiind cel mai mare.