Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii doreste micsorarea tarifelor pentru terminale mobile

Sorin Grindeanu, presedintele Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii  – ANCOM a anuntat recent ca doreste micsorarea tarifelor practicate pentru terminalele mobile, in vederea pastrarii unor standarde competitive. Acesta a anuntat ca romanii vor putea beneficia de oferte atractive si reduceri pentru  convorbiri cu pana la 10 %, incepand cu 1 ianuarie 2020.  Masurile aceste vor fi adoptate vor alinia Romania la directiva Europeana 2018/1972  ce stabileste aplicarea unor tarife maxime unice la nivelul Uniunii Europene pentru apelurile mobile si fixe. In vedera implementari acestei directive, ANCOM recomanda aplicarea unui tarif maxim de 0.76 eurocenti/minut, mai mic cu

Sectorul telecomunicatiilor cel mai afectat de aplicarea GDPR

Un studiu realizat la sfarsitul lunii mai de reteaua Deloitte Legal in tarile din Europa de Est a scos la iveala ca cele mai multe incalcari ale prevederilor GDPR au fost raportate in de catre clientii companiilor de telefonie. Companiile din domeniul telecomunicatiilor, sectorul financiar si tehnologia informatiilor, au fost cele mai afectate de directiva europeana legata de prelucrarea datelor cu caracter personal.  Autoritatile de control au avut in vedere aspectele data minimization, purpose limitation si data retention, adica reducerea la minimum a datelor personale solicitate, limitarea scopului de prelucrare a informatiilor cu caracter personal si limitarea stocarii datelor personale.

Liber la tranzactii la bursa abonatilor Revolut Metal

Abonatii Revoult Metal pot tranzactiona din aceasta saptamana actiuni la bursa din New York si NASDAQ. Prin acest nou serviciu clientii companiei pot realiza pana la 100 de tranzactii gratuite instantaneu si au la dispozitie un portofoliu de aproximativ 300 de companii din SUA. Cele mai cunoscute societati la care au si romanii acces prin intermediul serviciului Revolut Metal sunt Apple, Facebook, Amazon, Tesla si IBM. Investitori romani au acces prin aplicatia dezvoltata de  Revoult la informatii in timp real, direct de pe telefonul mobil,  cu privire la costuri, tendinte, performante. Serviciul lansat de compania britanica ofera astfel sansa tuturor

5 cele mai asteptate premiere ale lunii august

Luna august vine cu o serie de premiere mult asteptate de iubitorii de filme bune. Seria “Furios si Iute” continua cu ultima epopee, lansata pe 2 august in Romania. Premiera mult asteptata a avut incasari record in primul weekend, si se mentine in fruntea box officeului romanesc. Povestea ce ii aduce in lumina reflectoarelor pe Hobbs & Shaw. (Dwayne Johnson, Jason Statham) a reusit sa detroneze in prima saptamana blockbusteruri ca Aquaman si Avengers: Endgame. Filmul asteptat de amatorii de cascadorii ofera un plus de adrenalina iubitorilor de senzatii cinematografice tari.  O alta premiera iminenta este Angry Birds 2. Animatia

3 telefoane Digi ce merita atentia in aceasta vara

Dupa cum ne-a obisnuit operatorul Digi continua sa isi tina conectati clientii introducand in oferta o serie de smartphone-uri care sa raspunda necesitatilor consumatorilor. Caracteristicile telefoanelor si preturile echitabile pentru servicii, propuse de operator sunt cateva dintre avantajele de care pot beneficia clientii ce le achizitioneaza. Daca in primavara Huawei P Smart 2019 si Galaxy A40 erau recomandarile Digi in materie de telefoane ieftine, acum oferta continua cu dispozitive mai noi, mai bine echipate sa faca fata provocarilor romanilor.  Huawei Y6 (2019), Samsung A70 si Huawei Mate 20 X fac parte din oferta furnizorului de servici de telecomunicatie in acest

Se anunta modificari de amploare in comunicatii electronice si telecomunicatii odata cu implementarea tehnologiei 5G

Studiile realizate de Coface in domeniul tehnologiei arata ca infrastructura retelelor de telecomunicatii vor suferi modificari de amploare la nivel de conectivitatea wireless. Aceleasi analize arata ca se vor produce schimbari semnificative si in comportamentul consumatorilor si a obiceiurilor de utilizare a datelor. Reprezentantii Coface sustin ca tehnologia 5G vine cu numeroase oportunitati si cu modele inovatoare de infrastructura electronica ce vor determina crestere economica importanta si lansare a unor noi modele de businessuri. Analistii preconizeaza si modificari de amploare pentru dispozitivele electronice si electrocasnice. De pe urma acestora vor beneficia deopotriva producatorii locali ce vor adera la tehnologia 5

Atât de fani încât și-au numit copilul Xiaomi

Am mai întâlnit până acum o mulțime de cazuri în care fanii companiilor și-au tatuat logo-ul sau numele acestora pe corp, și-au numit copiii după numele companiei sau și-au schimbat numele pentru a primi produse moka de la companie. Gen, îți schimbi numele în „iPhone 5S” pentru a primi un iPhone 5S pe gratis, iar asta nu te va costa niciun ban, ci te va urmări toată viața, vei trăi cu numele ăsta și lumea te va evita ori își va bate joc de tine la modul „iPhone 5S, ești cam neproductiv azi, nu te mai ține bateria sau?”. Avem

Se lucrează la volocopter

Pe scurt, volocopterul este un taxi care te va duce oriunde ai nevoie, în timp foarte scurt, iar asta pe calea aerului. Sună bine, nu? Bine, mai puțin pentru cei care au frică de înălțimi, însă pentru restul sună bine. Cu siguranță sună bine, mai ales pentru locuitorii Bucureștiului, care scrâșnesc din dinți imediat cum pleacă la muncă, că e trafic infernal și nu ajung în timp util unde și-au propus. Un start-up german are de gând să revoluționeze transportul urban, iar asta printr-o mașină zburătoare care va putea fi utilizată în regim de taxi/Uber, pentru a transporta până și

Despre Elon Musk și experimentele secrete ale acestuia: citirea gândurilor

Neuralink, companie deținută de către Elon Musk, a trimis o scrisoare către oficialii din San Francisco, iar în această scrisoare se precizează faptul că compania testează niște implanturi care ar putea citi gândurile. În urma acestui experiment inedit, oamenii ar putea avea abilități mentale la care doar au visat, asemănătoare cu cele ale unei Inteligențe Artificiale. Incipitul experimentelor a început deja, cum este de așteptat, pe cobai. În scrisoare se prezintă și planurile pentru construirea unei săli de dimensiuni modeste de operație, cât și pentru o încăpere pentru găzduirea cobailor. Ce era știut deja este faptul că anul trecut a

Vonino Zun XO – review

Vonino ZUN XO nu este singurul produs de la Vonino pe care l-am testat, am mai testat cu cateva luni in urma smartphone-ul Vonino Jax Q cat si tableta Vonino Xavy T7, insa ZUN XO este cu certitudine unul dintre cele mai bune smartphone-uri pe care le-am testat. Cei de la Vonino il descriu perfect: elegant, performant si durabil.
vonino-zun-xoSmartphone-ul vine cu display cu tehnologie IPS de 5 inch HD – 1280x720p, Android 5.1 Lollipop, 4G, 2GB RAM, 16GB spatiu de stocare care poate fi extins prin intermediul unui card de tip microSD de pana la 128GB, procesor octa-core MediaTek MT6753, Cortex A53 la 1.3 GHz, camera foto principala de 13MP care vine cu captare gesturi, HDR, captura voce, anti-tremurat si alte functii interesante, camera frontala de 5MP, dimensiuni de 70.5 x 143 x 7.9mm, o greutate de 129 de grame si o baterie de 2150 mAh.
vonino-zun-xo-3 Design
Telefonul are un design foarte elegant, este subtire, iar greutatea de 129 de grame mi se pare perfecta! Butoanele de volum sunt situate pe marginea din stanga, iar butonul de alimentare este situat pe marginea din dreapta. Port-urile Jack cat si USB le gasim pe marginea superioara.

Display
Ecranul de 5 inch cu rezolutie HD este mai mult decat bun. Poti sa urmaresti episoade din seriale, filme sau videoclipuri pe youtube fara vreun deranj vizual, smartphone-ul oferind o experienta placuta cat si unghiuri largi de vizualizare.

Performanta
Telefonul vine cu 16GB spatiu de stocare, dintre care pot fi folositi in jur de 12GB care mi se par mai mult decat suficienti. ZUN XO vine si cu 2GB RAM, deci poti rula orice aplicatie si joc fara probleme. Aici adaug si faptul ca este placut in navigarea pe site-uri, facebook, instagram, cat si alte aplicatii.

Sunet
Vonino ZUN XO face performanta la acest capitol. Ofera un sunet clar, placut si destul de puternic pentru a fi auzit chiar si atunci cand esti intr-un spatiu aglomerat. Smartphone-ul vine si cu niste casti foarte placute de tip in-ear, sunetul se aude puternic, fara prea mult bass, lucru care imi place foarte mult.

Camera foto
Camera foto principala de 13MP realizeaza niste fotografii foarte bune intr-un timp scurt, fie ca sunt realizate cu blit sau fara, iar culorile sunt apropiate de realitate. La fel si videoclipurile, se vede clar ca sunt de calitate, iar formatul lor este FullHD – 1920x1080p. Camera frontala este perfecta pentru selfie-uri si, nu, nu trebuie sa mai descarcati aplicatii pentru efecte deoarece telefonul vine cu o gramada de efecte placute. Din pacate nu am avut timp sa fac mai multe fotografii, insa mai jos puteti vedea o poza realizata cu camera foto principala (fara vreun efect).
IMG_20160225_173653In pachet gasim smartphone-ul, bateria de 2150 mAh, cablu microUSB – USB 2.0, incarcator pe USB 2.0, casti, certificat de garantie si ghid de utilizare.

Dupa cum am specificat si la inceput, Vonino ZUN XO este un smartphone foarte-foarte bun, care exceleaza prin design si performanta, mai ales pentru categoria aceasta de pret. El este la reducere din cate stiu eu si costa 630 de lei (inainte costa undeva la 840 lei)si poate fi achizitionat de pe Vonino sau eMAG.