Nu te mai surprinde să auzi că cea mai mare rețea de socializare din lume, Facebook, este furnizorul a 8 miliarde de clipuri video zilnic. Chiar și părinții tăi sunt familiarizați cu activitatea lor de pe platformă. Te trezești cu „like” sau „poke” de la mamă, iar tatăl îți comentează la postări. Ce ar putea să fie mai rău de atât?
Snapchat vine din urmă și te cucerește. Totul se petrece mult mai rapid, iar tinerii de vârsta ta îți vor spune că se simt mai bine, deoarece aplicația le oferă mai multă libertate decât Facebook-ul sau alte aplicații. Informațiile sunt personale, iar ceea ce vrei să împărtășești cu ceilalți este la libera ta alegere. Mai mult de atât, părinții chiar nu reușesc să învețe cum să folosească Snap-ul.
Conform statisticilor publicației Adweek, Snapchat livrează peste 7 miliarde de clipuri video zilnic, iar utilizatorii activi fac transformă o aplicație într-un fenomen. Fanii rețelei sunt atrași de conceptul creativ, și anume, acela de a nu asculta de reguli.
Ai o listă de lucruri pe care nu ai voie să le faci? Snapchat-ul te ajută să treci de bariera aceasta și să mergi până la capăt. Conținutul privat într-o fereastră separată, libertatea multitasking-ului, accesibilitatea limitată a celorlalți utilizatori la propriile informații și confidențialitatea. Toate ingredientele de mai sus asigură un spațiu virtual „comfortabil”, pentru adolescenți și tineri din toate colțurile lumii.
Oricât de ciudat ar părea, pentru generațiile Y și Z, comfortul este acum o variantă de preferat unui spațiu public care solicită întraga ta atenție. Imaginea de sine, grupul de prieteni și relațiile sociale devin elemente de fundal. Câteva secunde pe Snapchat aduc altceva în viața tinerilor, ceva mult mai personal față de ce te-ai aștepta să vezi de la ei.
Preferințele imprevizibile ale utilizatorilor pun maeștrii din social media într-o postură dezavantajată: ei trebuie să ghicească și să anticipe corect ceea ce trebuie să facă mai departe. Postările pe blog, cărțile, studiile de caz și alte practici uzuale nu mai oferă un conținut relevant pentru oameni, iar schimbarea continuă garantează succesul pe termen lung.
Câteva branduri „vizionare” au sesizat că ceva nu merge cum trebuie. Fusion, Comedy Central, Audi și HBO excelează în adoptarea limbajului Snap. Persoane publice precum Brittany Furlan de la Vine, Paris Hilton, Nicole Richie sau însuși președintele Statelor Unite ale Americii.
Atenția publicului nu rămâne focusată mai mult de 5 minute și televiziunea tradițională nu poate face față. De asemenea, sentimentul de comoditate și dorința de a avea spațiul personal sunt nevoi acute ale generației Z, în special, iar tinerii sunt atrași de metoda smart a Snapchat-ului. Nu vrei să-ți spui singur povestea?
Surse poze: